Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه خانواده: ماجرای کانال‌ها و سایت‌های همسریابی در ایران به خاطر نداشتن چارچوب مشخص و همچنین پیدا شدن مفسده‌هایی که ماهیت ازدواج و تشکیل خانواده را زیر سوال می‌برد، از همان ابتدا ممنوع شد و با گردانندگان آنها هم برخورد قضایی شد.

در این بین سایت «همسان‌گزینی» تبیان تنها سایت دارای مجوز در حوزه همسریابی است که زمینه فعالیت آن هم فقط در حوزه ازدواج دائم و تک همسری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سایت به مدت 5سال است بدون حاشیه و با ثبت 3500 ازدواج موفق در حال فعالیت است.

چند روز پیش شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان منوتو مدعی شد که سایت همسان‌گزینی تبیان بر اساس فعالیت در زمینه ازدواج موقت و ازدواج دختران کم سن و سال راه‌اندازی شده است. این شبکه در گزارشی با محتوای دروغ، سعی کرد ثابت کند که یک موسسه و سازمان رسمی و دولتی در ایران که مورد تایید نظام است در حال ترویج ازدواج موقت و به عقد درآوردن کودکان کم سن و سال است.

اما سایت همسان‌گزینی تبیان مشغول چه فعالیتی است و چرا شبکه منوتو گزارشی با اشتباهات فاحش برای زیرسوال بردن فعالیت این سایت پخش کرده است؟

 

تلاش منوتو برای دروغ‌پراکنی

در گزارش شبکه منوتو، بخشی از سخنان سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز همسریابی پخش می‌شود. درحالی که این سخنان مربوط به آن دسته از سایتهایی است که با کلاهبرداری از متقضیان پول دریافت می‌کنند و هیچ خدماتی هم در زمینه همسریابی ارائه نمی‌دهند. درحالی که سایت همسان‌گزینی موسسه تبیان به صورت کاملا رایگان فعالیت می‌کند.

گزارشگر این شبکه در گزارش مغرضانه خود سعی می‌کند با تکرار مکرر واژه «صیغه» مخاطب را متقاعد که یک سایت در نهادی دولتی برای ترویج و ارائه ازدواج موقت به راه افتاده است. درحالی شکل مشخص فعالیت سایت همسان‌گزینی تبیان و تاکید گردانندگان هم به خوبی نشان می‌دهد که محور فعالیت «همسان‌گزینی» ازدواج و دائم و تک همسری است.

منوتو برای اینکه سوژه خود را جدید و به روز جلوه بدهد، حتی به تفاوت تصویر و صدای گوینده متن نیز توجه نکرده است. یعنی در حالی که تصویر، بنر رونمایی از سامانه ملی هوشمند همسان‌گزینی در سال 1394 را نشان می‌دهد، گوینده مدعی می‌شود که این سایت در سال 1398 فعالیت خود را شرروع کرده است. البته این دست اشتباهات در گزارش منوتو کم نیست. تا آنجا که مجری حتی آدرس انگلیسی سایت را هم چک نکرده است و بارها «تِبیان» را «تَبیان» تلفظ می‌کند.

 

 

درباره همسان‌گزینی تبیان

واحد همسان‌گزینی موسسه تبیان از سال 1394 کار خود را با همکاری وزارت ورزش به طور رسمی آغاز کرد. این سایت تنها موسسه دارای مجوز در ایران است که در زمینه همسریابی فعالیت می‌کند. فعالیت این سایت هم منحصر به ازدواج دائم و تک همسری است.

همچنین تمام خدماتی که در این سایت ارائه می‌شود رایگان است و تاکنون از هیچ کدام از متقاضیان وجهی برای فعالیت در این سایت دریافت نشده است.

واحد همسان‌گزینی تبیان در 6استان کشور فعالیت دارد و تا الان بیشتر از 75هزار متقاضی در آن ثبت‌نام کرده‌اند. بیش از 3500 ازدواج نیز در این سایت ثبت شده است. این ازدواج‌ها 6ماه یک بار توسط کارشناسان رصد و پایش می‌شود تا عملکرد سایت در زمینه همسان‌گزینی بیشتر از گذشته بهبود پیدا کند.

 

فقط مجردها می‌توانند ثبت‌نام کنند

قسمت ثبت‌نام سایت همسان‌گزینی با عنوان «راهنمای ثبت‌نام مجردها» ثبت شده است. با ورود به این قسمت ابتدا از طریق یک آدرس اینترنتی یک کد به اسم « کدو واسط» دریافت خواهید کرد. سپس وارد لینکی دیگر خواهید شد که در آن کد واسط، شماره همراه و آدرس ایمیلی را وارد خواهید کرد. بعد از ثبت‌نام در این قسمت، فرم مرامنامه برای شما نمایش داده می‌شود.

 در این مرامنانه توضیح داده شده است که مراحل همسریابی در این سایت از طریق خانواده‌ها انجام می‌شود و متقاضی باید خانواده خود را در جریان ثبت‌نام قرار بدهد. همچنین تاکید شده است که در هیچ بخشی از متقاضی وجهی دریافت نمی‌شود. همچنین توصیه‌های درباره مراحل آشنایی و در اختیار قرار دادن مشخصات دختر و پسر برای آشنایی اولیه ارائه شده است.

با پذیرفتن این مرامنامه در فرم بعدی اطلاعات متقاضی در چندین فرم شاما اطلاعات شغلی، خانوادگی، توانمندی‌ها، علائق و... ثبت می‌شود. آخرین فرم این مرحله، پاسخ به پرسش‌های روانشناختی است که در صورت تکمیل صحیح فرم‌های قبلی، در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. بعد از طی این مراحل، فرد دارای یک صفحه کاربری در سایت همسان‌گزینی تبیان خواهد بود.

 

مصاحبه حضوری تکمیلی

متقاضی همسریابی باید منتظر بماند تا کارشناسان سایت بر اساس اطلاعاتی که وارد کرده است با او تماس گرفته و مصاحبه حضوری و یا تلفنی انجام بشود. پس از مصاحبه کارشناسان بخش همسان گزینی با بررسی پروفایل شما،  موارد مناسب را گزینش  و طی تماس  تلفنی به شما معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ازدواج خانواده سایت همسریابی تبیان سایت همسان گزینی تبیان سایت هم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه سد چندمنظوره سریلانکا موسوم به «اومااویا» با ویژگی‌های منحصربه‌فرد که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده است و دیروز با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور افتتاح شد. این اولین بار نیست که مهندسان ایرانی، پروژه‌های بزرگ را در دیگر کشورها اجرا می‌کنند؛ اما اومااویا ویژگی‌هایی دارد که آن را خاص می‌کند.

صادرات خدمات فنی و مهندسی، مرغوب‌ترین بخش از ترکیب تجارت خارجی است که ایران نیز از سال‌های دور در این حوزه فعال بود. تحریم‌های ظالمانه به قصد خانه‌نشین کردن مهندسان ایرانی به این بخش حمله برد و توانست مقیاس صادرات فنی مهندسی ایران را کاهش دهد؛ اما مهندسان ایرانی ضمن دور زدن تحریم‌ها، بر شرکت‌های صاحب‌نام غربی نیز در صحنه رقابت فائق آمدند و خود را در پروژه‌هایی که عنوان «بزرگ‌ترین» را یدک می‌کشند، جای دادند.

اومااویا در سریلانکا، یکی از این پروژه‌ها بود که دیروز افتتاح شد. ایران در ابتدای دهه ۹۰ توانسته بود رکورد صادرات بیش از ۴ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی مهندسی را ثبت کند؛ اما این رقم حالا حدود ۱.۵ میلیارد دلار است و طبق وعده علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، قرار است طی ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

آغاز تا انجام اومااویا

قریب به ۱۴ سال پیش، ایرانی‌ها برای حضور در پروژه چندمنظوره سریلانکا با ایتالیایی‌ها رقابت کردند و بعد از موفقیت در این رقابت، برای خلق شاهکار مهندسی در منطقه‌ای نسبتاً محروم و خشک در ۲۰۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت سریلانکا، دست‌به‌کار شدند.

از مارس ۲۰۱۰ که کلنگ پروژه اومااویا زده شد، عوامل زیادی دست‌به‌دست هم داد تا پایان خوش برای این پروژه چندمنظوره رقم نخورد. در کنار تأخیرهای کارفرما در تحویل زمین، محدودیت‌های بانکی ناشی از تحریم، تأخیر کارفرما در پرداخت‌ها و تعلیق موقت پروژه ناشی از مسائل ناشناخته زمین‌شناسی، در برهه‌های مختلف ترمز پیشرفت اومااویا را کشیدند؛ اما عاقبت از سال ۲۰۱۶، عملیات اجرایی پروژه با شتاب بیشتری آغاز شد که البته این بار نیز دست‌اندازهای بزرگی نظیر کمبود سیمان، آرماتور و سایر نهاده‌ها در بازار سریلانکا، قطعی مکرر برق، کمبود گازوئیل از شتاب طرح کاستند و در نهایت با شیوع کرونا و مقررات سخت‌گیرانه برای کنترل بیماری، سنگ بزرگ دیگری پیش پای مجریان پروژه افتاد.

در نهایت اما، مهندسان ایرانی موفق شدند این پروژه را حتی در مواردی که برای اولین بار توسط شرکت‌های ایرانی اجرا می‌شد به پایان برسانند و آن را با نام ایران آماده افتتاح کنند.

مختصات ابرپروژه اومااویا

پروژه آبی سریلانکا که توسط مهندسان کشورمان و با پیمانکاری شرکت فراب ایران اجرا شده، شامل ساخت دو سد، یک تونل انتقال آب و دو واحد نیروگاه زیرزمینی برق‌آبی با مجموع ظرفیت ۱۲۰ مگاوات است که طبق گفته‌های وزیر نیرو، ۵۳۰ میلیون دلار هزینه در برداشته و دولت سریلانکا کل مبلغ را به‌صورت نقدی پرداخت کرده است. البته ۵۰ میلیون دلار از این هزینه در قالب «اعتبار خریدار» و طی قراردادی بین بانک توسعه صادرات ایران و وزارت دارایی سریلانکا تسویه شده که بازپرداخت آن با دولت سریلانکا خواهد بود.

اجرای صفر تا صد پروژه چندمنظوره اومااویا توسط مهندسان ایرانی انجام شده و طراحی و ساخت شفت عمودی زیرزمینی آن به ارتفاع ۶۱۸ متر، جزو عمیق‌ترین شفت‌های ساخته شده توسط مهندسان ایرانی است. جالب اینکه حفاری این شفت به روشی نوین و کاملاً مکانیزه و بدون دسترسی میانی انجام شده است.

نکته دیگر اینکه، طرح در منطقه‌ای نسبتاً محروم و خشک اجرا شده و شرکت ایرانی به‌واسطه فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه نیز مانند ساخت جاده دسترسی و تأمین آب برای مردم محلی، نشان عالی مسئولیت اجتماعی دریافت کرده است. بر اساس آمارهای شرکت فراب، در اوج فعالیت‌های اجرایی این پروژه ۱۸۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که ۴۰۰ نفر آن متخصصان ایرانی، ۱۳۷۰ نفر از کشور سریلانکا و ۳۰ نفر از سایر کشورها بوده‌اند.

ایران در باشگاه سدسازان برتر جهان

وزیر نیرو در مراسم افتتاح پروژه اومااویا گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ، ایران جزو کشورهای برتر جهان در بخش سدسازی است و همچنین در حوزه تولید برق حرارتی جزو ۱۰ کشور اول جهان است. علی‌اکبر محرابیان با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشور جهان ازلحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است، افزود: ما در عرصه تولید تجهیزات و قطعات موردنیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاوردها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صدهای تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است. با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب چند پروژه بزرگ را در کشورهای مختلف جهان یا در حال اجرا داریم یا به تمام رسانده‌ایم.

او با اشاره به توان مهندسان ایرانی در سدسازی، گفت: در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد مترمکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی ازجمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

کد خبر 847078 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خدمات مهندسی سد سریلانکا

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا