Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه‌های قضایی بخش‌های بام و صفی آباد و شوقان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در بازدید از حوزه قضایی بام و صفی آباد، از شورای حل اختلاف سنخواست و دادگاه عمومی بخش شوقان نیز بازدید و مهمترین موضوعات و مسائل قضایی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در حوزه‌های قضایی یاد شده با حضور مدیران قضایی و مسؤولین دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های نظامی و انتظامی مربوطه مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بطور کلی عملکرد حوزه‌های قضایی بخش‌های بام و صفی آباد و شوقان را قابل قبول ارزیابی و در دیدار با اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف بر ضرورت ارتقاء فرهنگ صلح و سازش و تلاش برای رفع مسالمت آمیز اختلافات با تلاش و جدیت بیشتر تأکید کرد.

جعفری از مدیران قضایی این مجموعه‌ها خواست برای تقویت بهتر شورا‌های حل اختلاف و بهبود شاخص‌های عملکردی در راستای حصول سازش در پرونده‌های قضایی بیش از پیش تلاش نمایند.

بیشتر بخوانید: بازدید سرزده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: هر چند خراسان شمالی با میانگین قریب به ۴۰ درصدی در حل مسالمت آمیز اختلافات و اصلاح ذات البین در ردیف استان‌های ممتاز در سطح کشور قرار دارد، ولی نوسانات در این خصوص به ویژه آمار کم سازش در برخی حوزه‌های قضایی آمار کلی استان را نیز تحت تأثیر قرار داده است و ما انتظار داریم با تلاش و اهتمام بیشتر این وضعیت به نحو مطلوب ساماندهی شود.

وی افزود: برای اینکه مصالحه صورت بگیرد گاهی لازم است بستر‌های لازم برای حصول سازش مهیا باشد و شرایط به نحوی تسهیل یابد که بتوان امیدوار بود علاوه بر توفیق در مصالحه، روند سازش بین اصحاب دعوا نیز بطور قابل ملاحظه‌ای تسریع یابد.

جعفری با اشاره به اینکه برای تحقق سازش گاهی لازم است بسیاری از مناسبات اداری و سازوکار‌های اینچنینی کنار گذاشته شود و شورا‌های حل اختلاف بطور میدانی در بین مردم و خانواده‌ها حضور یابند از اعضاء شورا‌های حل اختلاف این مجموعه‌ها خواست در مواقعی که نیاز است مانند اقدام در خور تحسین برخی از شورا‌های حل اختلافی که در این استان فعال هستند و خوشبختانه در نتیجه این نوع مجاهدت‌ها آمار مصالحه بالایی هم دارند در محل کار و یا در مساجد و محافل جمعی و یا در منازل طرفین حاضر شوند و زمینه را برای برقراری سازش فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در دیدار جداگانه با ائمه جمعه بخش بام و صفی آباد و شوقان بر نقش مهم ائمه جمعه و جماعات و کانون فرهنگی و اجتماعی مساجد و حسینیه‌ها و تکایا در شناسایی آسیب‌ها و پیشگیری از وقوع جرائم تأکید و خواستار تعامل بهتر و بیشتر این محافل با دستگاه قضایی بمنظور رفع مسائل و مشکلات اجتماعی شهروندان شد.

جعفری در دیدار با مسؤولین و مدیران اجرایی و مقامات نظامی و انتظامی ذیربط در بخش‌های بام و صفی آباد و شوقان مهمترین موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را مورد بررسی قرار داد.

همچنین بررسی آمار عملکرد و رسیدگی به مشکلات مبتلابه حوزه‌های قضایی و استماع مطالبات و درخواست‌های پرسنل قضایی و اداری در بازدید از شعب و دیدار با مدیران حوزه‌های قضایی و کارکنان این مجموعه‌ها و دیدار چهره به چهره با تنی چند از مراجعین از مهمترین محور‌های بازدید رئیس کل دادگستری استان از حوزه‌های قضایی بام و صفی آباد و شوقان بود.

مقام عالی‌قضایی استان خراسان شمالی با تشریح اولویت ها، اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم خاطرنشان کرد: تسهیل روند مراجعات مردم به واحد‌های قضایی از طریق اجرای طرح نوبت دهی اینترنتی و اجرای سازوکار‌های دادرسی الکترونیک گامی مؤثر در تحقق عدالت و تکریم ارباب رجوع و رفع اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی‌های قضایی به شمار می‌رود.

جعفری با اشاره به ابلاغ سند ارتقاء یافته تحول قضایی، عمل به دستورالعمل‌ها و نکات و بایسته‌های مندرج در این سند را اقدامی اساسی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تحقق سیاست‌های کلان دستگاه قضایی موردنظر ریاست قوه قضائیه برشمرد و اظهار داشت: اجرای دقیق سند تحول قضایی می‌تواند موجبات رضایتمندی و اعتماد عمومی نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی بیش از پیش تقویت نماید.

وی کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی دادگستری کل استان دانست و بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و ابلاغ اوراق قضایی و برگزاری جلسات محاکم به صورت الکترونیک توانسته میانگین اوقات رسیدگی به پرونده‌ها را بطور قابل توجهی کاهش دهد و مفتخر هستیم که استان خراسان شمالی از این حیث و همچنین از نظر برخی دیگر از شاخص‌های عملکردی در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بازدید از حوزه قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بازدید از حوزه قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی شورا های حل اختلاف حوزه های قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل کردستان در مراسم افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان قروه اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد و بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد.

 این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می‌کند.

درحال حاضر چهل و سه دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس