Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات، در آیین پایانی این جشنواره لازمه ارتقای کمی و کیفی جشنواره های دینی و مذهبی را حمایت برشمرد و با توجه به شرایط موجود و به واسطه مرارت های اهالی تئاتر برای تولید آثار از این جشنواره به عنوان جشن قدرت نمایی برای تولید و جشن صبر و مقاومت هنرمندان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «حسین  فرخنده» به روند برگزاری این دوره از جشنواره پرداخت و با اشاره به استقبال خوب هنرمندان سراسر کشور از جشنواره با وجود شرایط خاصی که در سالن های نمایش و مجتمع های فرهنگی و هنری حاکم بود، گفت: در مجموع 76 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره واصل شد که پس از اعلام آرای هیئت انتخاب، 23 اثر برای تولید آماده و در مرحله بازبینی با آرای  هیئت داوران و ستاد اجرایی جشنواره 7 اثر برای رقابت نهایی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که اراده دبیرخانه جشنواره بر این بود تا جشنواره را به خاطر استقبال خوبی که مردم در ادوار مختلف برگزاری جشنواره های تئاتر در استان داشتند به صورت زنده برگزار کند، تصریح کرد: اما در نهایت تصمیم گرفتیم متناسب با شرایط و انتظاراتی که در آن به سر می بریم پایان خوبی را برای جشنواره رقم بزنیم و از این روی جشنواره رنگ و بوی  مجازی به خود گرفت.   وی ضمن قدردانی از از تک تک خالقان آثار این جشنواره که نیروی کار آن ها امید، عشق، ایمان و فرهنگ شد  و در این جشنواره ظهور و بروز داشت، اظهار کرد:  با توجه  به مرارت هایی که در تولید آثار هنری به واسطه شرایط با آن مواجه بودیم، این جشنواره و دیگر جشنواره هایی که در سراسر کشور برگزار می شود  جشن قدرت نمایی برای تولید  و جشن صبر و مقاومت هنرمندان است.   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عامل برگزاری جشنواره ها در استان را  همراهی مسئولان و هنرمندان خوب استان و هنرمندان سراسر کشور و استقبال خوب مردم در کنار ضرورت برگزاری رویدادهای دینی و مذهبی و پاسخ به نیاز بشر امروز عنوان و اظهار امیدواری کرد: فرصت بیشتری را برای ستایش آثار هنری  هنرمندان در عرصه هنرهای نمایشی در استان فراهم کنیم.  «فرخنده» خاطرنشان کرد: به طور قطع حمایت بیشتر از این جشنواره به خصوص در بحث آموزش و پژوهش  می تواند به ارتقای کمی  و کیفی جشنواره های دینی و مذهبی کمک کند.  وی هم چنین از دست اندرکاران برگزاری جشنواره، استاندار خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان،  معاونت  قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای خراسان شمالی  به ویژه مدیرکل صدا و سیمای استان که همواره در معرفی رویدادهای هنری و پخش زنده این رویداد حمایت کردند،  قدردانی کرد.  این گزارش حاکی است، در آیین پایاینی این جشنواره از «علی اکبر عبدالعلی زاده »سردبیر سایت ایران تئاتر و «میترا رضائی» دبیر سرویس استان های سایت ایران تئاتر از سوی  دبیر جشنواره  به پاس تلاش و همراهی  خوب ان ها در روند اطلاع رسانی تقدیر به عمل آمد. گفتنی است؛ سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور به میزبانی خراسان شمالی از  اول بهمن آغاز فعالیت خود را با رقابت 7 گروه نمایشی از استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان،  قزوین، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی در سایت تیوال آغاز کرد و امشب با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر جشنواره تولید آیات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس