Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بدون تردید روستاها نقش بسزایی در توسعه و رشد اقتصادی جوامع مختلف ایفا می‎کنند. شغل بخش اعظمی از روستاییان کشاورزی است که ارتباط مستقیم با تولید پایدار، اشتغال و امنیت غذایی دارد از این رو در اکثر کشورهای پیشرفته توجه ویژه‎ای به حمایت‎ها و رفع مشکلات روستاییان دارند.

در کشور ما، اما موضوع کمی فرق می‎کند، مشکلات اقتصادی طی سال‎های اخیر و عدم حمایت از بخش کشاورزی موجب شده تا بیشتر روستاییان تمایل بیشتری به مهاجرت به شهرها داشته باشند، در این میان بیش از نیمی از مردم گلستان را جامعه روستایی و عشایر تشکیل می‎دهد که همین امر توجه ویژه‎ای برای رفع مشکلات و تلاش برای ماندگاری این قشر در روستاها می‎طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شاخصه‎های توسعه‌یافتگی درجوامع بیمه محسوب می‎شود، بیمه، سرمایه‎ایی برای آتیه افراد جامعه است در راستای تأمین آسایش و آرامش روستاییان و عشایر از سال ۱۳۸۴ صندوق بیمه روستایی و عشایر فعالیت خود را آغاز کرد در حال حاضر بیش از ۵۴ هزار گلستانی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند برای آگاهی بیشتر از چگونگی عضویت در صندوق بیمه روستایی  و مزیت این بیمه گفتگویی با «دانیال پولادوند» مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان انجام شده که در زیر می‎خوانید.

فارس: در خصوص فلسفه ایجاد صندوق بیمه روستایی و عشایری توضیح مختصری بفرمایید؟

پولادوند: صندوق بیمه روستایی و عشایری براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و برای کاهش فاصله طبقات اجتماعی، کاهش فقر و برای تأمین آسایش و ‎آرامش روستاییان و عشایر با حفظ شأن منزلت آنها فعالیت خود را شروع کرده است.

فارس: چه افرادی می‎توانند عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری شوند؟

پولادوند: تمام افرادی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‎کنند بدون در نظر گرفتن شغل‎شان می‎توانند عضو این صندوق بیمه شوند، همچنین افراد شاغل در کشاورزی و شاخه‎های وابسته، دارندگان حمل و نقل بار و مسافر، زنبورداران، قالی‎بافان، فعالان در حوزه صنایع‌دستی، مهندسانی که عضو جامعه مهندسین کشاورزی استان هستند جامعه هدف صندوق بیمه روستایی و عشایری را تشکیل می‎دهند.

* افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‎توانند عضو صندوق بیمه روستایی شوند/ روستاییان با هر توان مالی حق بیمه خود را انتخاب و عضو صندوق بیمه شوند

فارس: برای عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری چه شرایطی لازم است؟

پولادوند: تابعیت جمهوری اسلامی، دارا بودن سن ۱۸ تا ۵۰ سال، عدم عضویت در سایر صندوق‎های بیمه اجتماعی جزو شروط عضویت در صندوق بیمه روستایی هستند.

فارس: صندوق بیمه روستایی چه مزایا و خدماتی به اعضا خود ارائه می‎دهد؟

پولادوند: بازنشستگی، برقراری مستمری و از کار افتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان بیمه شده جزو مزایا و خدمات صندوق بیمه محسوب می‎شود.

در همین رابطه هر فردی که سن آن  ۶۰ سال  و سابقه پرداخت ۱۵ سال حق بیمه را داشته باشد می‎تواند درخواست بازنشستگی بدهد، در بیمه عشایر و روستا هشت سقف پرداخت حق بیمه تعیین شده که هر روستایی با هر توان مالی می‎تواند هر کدام از حق بیمه را پرداخت و عضو صندوق بیمه شود.

فارس: حداقل و حداکثر حق بیمه پرداختی برای عضویت در صندوق بیمه روستایی چه میزان است؟

پولادوند: در سال ۱۳۹۹، حداقل مبلغی که یک فرد روستایی می‎تواند پرداخت و عضو صندوق شود ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است و حداکثر حق بیمه ۷۰ هزار تومان می‎باشد در واقع یک فرد هر مبلغی که به عنوان حق بیمه پرداخت کند دولت دو برابر آن را پرداخت خواهد کرد در صندوق بیمه روستایی ۷۰ درصد حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد را بیمه شده پرداخت می‎کند.

* محدودیتی برای عضو شدن تمام اعضای خانواده در صندوق بیمه روستایی وجود ندارد/ سوابق بیمه‎ای به صندوق بیمه روستایی قابل انتقال است

فارس: آیا محدودیتی برای عضو شدن اعضای یک خانواده در صندوق بیمه وجود دارد؟

پولادوند: خیر، هیچ محدودیتی وجود ندارد، تمام افراد ۱۸ سال تا ۵۰ سال یک خانواده می‎توانند عضو این صندوق باشند.

فارس: آیا سوابق بیمه به صندوق بیمه روستایی قابل انتقال است؟

پولادوند: بله، سوابق قابل انتقال است، افرادی که در صندوق تأمین اجتماعی سابقه پرداخت حق بیمه داشتند و به هر دلیلی در حال حاضر رابطه بیمه‎ای با آن صندوق ندارند می‎توانند سوابق بیمه‎ای خود را به صندوق بیمه روستایی و عشایری انتقال دهند.

فارس: و سخن آخر؟

پولادوند: دولت فرصت مغتنمی را برای بهره‎مندی روستاییان و عشایر کشور در خصوص برخورداری از مزایای بیمه فراهم کرده است، دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‎کند و پرداخت حق بیمه چندان برای خانواده‎ها هزینه بر نیست، بیمه روستایی پشتوانه‎ای برای آتیه روستاییان محسوب می‎شود و امیدوارم تمام روستاییان و عشایر از این فرصت برای برخورداری از بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه روستایی و عشایر گلستان سرمایه برای آتیه صندوق بیمه روستایی و عشایری عضویت در صندوق بیمه روستایی صندوق بیمه روستایی و عشایر روستاییان و عشایر عضو صندوق بیمه توانند عضو حق بیمه برای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد

در پی بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید در فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد کردند.

در این بازدید اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو در میان عشایر خسارت دیده توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ اردیبهشت ماه جاری به تمام خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

 عشایر فارس از چهار ایل قشقایی،خمسه،لر ممسنی و بویراحمد و طوایف مستقل تشکیل شده است.

با توجه به آخرین سرشماری ثبت شده مجموع عشایر این استان از ۲۶ هزار و ۸۷۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تشکیل شده است.

۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس زندگی می‌کنند و این استان به عنوان قطب عشایری کشور محسوب می‌شود.

پیشتر هواشناسی فارس چهاردهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به ۲ سامانه جدید بارش باران، گاهی رگبار، رعد وبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از اواخر شامگاه جمعه چهاردهم اردیبشهت ماه در مناطق نیمه غربی، نیمه جنوبی، نیمه شمالی و مناطق مرکزی تا اواخر وقت شنبه پانزدهم همین ماه هشدار داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود