Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@15:37:18 GMT

خواص شگفت انگیز جو دوسر برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۹۷۲۵

خواص شگفت انگیز جو دوسر برای سلامت بدن

جو دوسر یکی از مواد غذایی است که امروزه به طور گسترده مصرف می‌شود. جو دوسر یکی از انواع غلات کامل بوده که غنی از فیبر محلول است. فیبر به طور موثر می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود همچنین به دلیل ایجاد حس سیری در فرد، می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

به دلیل فواید بی شمار جو دوسر، افزودن آن به رژیم غذایی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اصلی‌ترین این دلایل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- فاقد گلوتن

گلوتن پروتئینی است که در بسیاری از غلات مانند گندم و جو دیده می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و تُرد شدن فرآورده‌های آن می‌شود. با این حال، برخی افراد بدون آنکه خود بدانند به این ماده حساسیت دارند. با این حال، خبر خوشحال کننده این است که جو دوسر فاقد گلوتن است. از این رو، این افراد می‌توانند بدون نگرانی آن را مصرف کنند.

۲- دارای فیبر است

فیبر فواید بی شماری برای بدن دارد. افرادی که از مشکلات گوارشی و به ویژه یبوست رنج می‌برند می‌توانند از جو دوسر به دلیل فیبر بالا استفاده کنند. فیبر محلول با جذب آب، حرکت مواد غذایی در روده را تسهیل کرده و مانع از ابتلا به یبوست می‌شود همچنین فیبر باعث کاهش کلسترول بد خون، تقویت پروبیوتیک (باکتری‌های مفید روده)، و کاهش وزن می‌شود.

۳- تنظیم قند خون

جو دو سر به دلیل آنکه جزو غلات کامل محسوب می‌شود و دارای فیبر بالایی است، مصرف آن در افراد مبتلا به دیابت باعث افزایش سریع قند خون نمی‌شود. فرآیند هضم غلات کامل در دستگاه گوارش به آرامی صورت می‌گیرد و همین امر باعث افزایش تدریجی قند خون می‌شود.

از دیگر فواید مصرف جو دوسر می‌توان به کمک به تنظیم فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان اشاره کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جو دوسر رژیم غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن جو دوسر پارسی خبر رژیم غذایی سبک زندگی تقویت سیستم ایمنی بدن جو دوسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهارت شگفت‌انگیز یک مرد در صید مار کبرا با بطری

 

فرارو- کلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

به گزارش فرارو، ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید