Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:41:03 GMT

استیضاح شهردار اراک در شورای شهر کلید خورد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۹۹۸۹

استیضاح شهردار اراک در شورای شهر کلید خورد

گروه استان‌ها ــ با امضای ۸ عضو شورای شهر اراک، استیضاح شهردار کلانشهر اراک کلید خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، تیرماه امسال درحالی که در هفته‌های اخیر لیست امیدی‌ها شورای شهر اراک همواره مصاحبه کرده و مدام بر استیضاح شهردار اراک تاکید کردند به یکباره و پس از دستور سیاسی که از خارج شورا صادر شد عقب‌نشینی کرده و به شوآفی که برموج خبری آن سوار شده بودند پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجیب آن جا بود که یکی در فضای مجازی و صفحات شخصی خود ابعاد دلیل این استیضاح را تشریح می‌کرد و تداوم استیضاح تا پایان خط می‌گفت، دیگری با رسانه متبوع خود در حال گفت‌و‌گو و تشریح مواضع برای استیضاح بود اما به یکباره با بیانیه صادر شده از بیرون شورا تمام حرف‌هایشان باد هوا شد و رفت.

هجمه شهردار اراک به دو عضو زن شورای شهر اراک

با این حال، از هفته‌های اخیر به دنبال یک گفت‌و‌گوی خبری که "محمدکریم شفیعی" شهردار اراک در برنامه رسانه‌ای به عنوان فرکانس داشت در زمانی که از 2 عضو زن شورا سوال شد پاسخ قابل تاملی داد، هرچند بعد از انتشار آنونس برنامه شفیعی درخواست عدم انتشار این مصاحبه رسمی را داد اما بلافاصله واکنش به این مصاحبه بالاگرفت.

در این بین "مرتضی سورانه" رئیس شورای شهر اراک که بیشتر کارشناسان و فعالان سیاسی از وی به عنوان حامی مهم شهردار اراک و عامل تصدی شهردار می‌دانند تلاش کرد تا شکاف ایجاد شده را اصلاح کند، به طوری که در هفته‌های گذشته اخباری غیررسمی در فضای مجازی منتشر شد که مبنی بر برگزاری جلسه از سوی وی بین شهردار و دو بانوی عضو شورا برای عذرخواهی بود.

عدم حضور شهردار در جلسه پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر 

با این حال، در روز شنبه و همچنین دوشنبه شورای شهر از شهردار برای پاسخ به برخی سوالات دعوت کرد که وی از حضور در صحن شورای شهر اراک استنکاف کرد.

شهردار اراک در جلسه روز دوشنبه گذشته در جلسه جهت پاسخ‌گویی به سوالات اعضا حاضر نشد و  علیرغم مخالفت با مرخصی وی از سوی رئیس شورا، وی به مسافرت رفته بود.

سریال ادامه‌دار حواشی شورای پنجم شهر اراک/ بازهم انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر اراک لغو شدرئیس شورای شهر اراک: شهردار به جای انجام کارهای شخصی مصوبات شورا را اجرا کندرئیس شورای شهر اراک امروز به کدام خبر واکنش نشان داد؟+سند

استیضاح شهردار با 8 امضا کلید خورد

با توجه به مشکلات مدیریت شهری در اراک و حواشی ایجاد شده، طرح استیضاح "محمدکریم شفیعی" شهردار اراک با 8 رای تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر شد.

در این نامه که 3 عضو اصولگرا و 5 عضو اصلاح‌طلب شورای شهر آن را امضا کرده اند و طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی و کانال‌های خبری استان، گویا سورانه، فلک افلاکی و نادری از امضای آن خودداری کرده‌اند، خواستار رسیدگی و استیضاح شفیعی شدند. 

به گزارش تسنیم، حال باید دید با وقت‌کشی برخی مخالفان استیضاح و حامی شهردار اراک و کشمکش‌های سیاسی و حزبی در نهایت نتیجه این استیضاح چه خواهد شد و آیا باز بیرون شورا دستور می‌دهند و. استیضاح منتفی است یا اعضای شورای شهر با استقلال بر روند شروع شده خواهند ایستاد؟ موضوعی که تا چند روز آتی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استیضاح شهردار شورای شهر اراک شهردار اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد