Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:19:33 GMT

ابوالفضل پورعرب دیگر راوی تاریخ شفاهی سینما شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۰۶۵

ابوالفضل پورعرب دیگر راوی تاریخ شفاهی سینما شد

به گزرش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، تاریخ شفاهی ابوالفضل پورعرب که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما و خاطرات نقش آفرینی‌ها در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است، در گفتگو با هوشنگ گلمکانی ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ ضبط شد.

ماکت ابوالفضل پورعرب بازیگر سینمای ایران از دهه ۷۰ در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورعرب فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است. نخستین کار حرفه‌ای این هنرمند در سینما دستیار کارگردانی فیلم دزد و نویسنده در سال ۱۳۶۴ است و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم عروس به شکل حرفه‌ای وارد سینما شد و به عنوان چهره اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی بازی کرد.

وی برای فیلم مردی شبیه باران در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین برای فیلم عروس در جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

عروس، قربانی، نرگس، آواز تهران، مهاجران، دو روی سکه، نیش، چهره، بهشت پنهان، در کمال خونسردی، بی قرار، مردی شبیه باران، غریبانه، حماسه قهرمان، جوانی، مردی از جنس بلور، دست های آلوده، تو را دوست دارم، عشق کافی نیست، مجنون لیلی، سایه های موازی، به وقت خماری، روزهای بی قراری، شرم، مسافر، تنهاترین سردار، زیرزمین، انتهای جاده، شهرزاد و ... از جمله فیلم ها و سریال هایی است که پورعرب در آن نقش آفرینی داشته است.

گفت‌وگوهای تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران با هدف شناخت بیشتر علاقمندان ازسینما به ویژه جوانان و نسل های آینده با تاریخ و رویدادهای سینمای ایران  و آشنایی و بهره مندی از سیر زندگی هنری پیشکسوتان  و هنرمندان شاخص  تهیه می شود  و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان جلوی دوربین موزه سینمای ایران قرار گرفته اند و تاریخ شفاهی ابوالفضل پورعرب به صورت تصویری به زودی منتشر خواهد شد.

این بازیگر سینما امسال با فیلم غیبت موجه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این بازیگر سینما امسال با فیلم غیبت موجه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

برچسب‌ها ابوالفضل پورعرب سینمای ایران جشنواره فیلم فجر موزه سینمای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابوالفضل پورعرب سینمای ایران جشنواره فیلم فجر ابوالفضل پورعرب سینمای ایران جشنواره فیلم فجر موزه سینمای ایران اخبار کنکور موزه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر ابوالفضل پورعرب تاریخ شفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گزارش فوتبال جواد خیابانی و حامد آهنگی عالیه/فقط اونجایی که میگه توپ تو پاشه (فیلم) سکانس خنده دار از حامد آهنگی در جوکر (فیلم) شوخی حامد آهنگی با نحوه صحبت‌کردن یک شرکت‌کننده در برنامه (فیلم)

دیگر خبرها

  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟