Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری هندی "پرینت" ، روابط بین هند و آمریکا از زمان استقلال هند تا کنون  فراز و فرودهایی را تجربه کرده است. با این حال روابط دو کشور در طول سال‌ها دربرابر بی‌ثباتی‌های ناشی از تغییر  رهبری در پایتخت‌های دو کشور مصون بوده است. اکنون برای دهلی‌نو مهم است که تصوری از نقشه‌راه دولت بایدن در خصوص مسائل مهم جهانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رابطه هند - آمریکا حول سه محور است که هر دو کشور باید به رسمیت بشناسند : الزامات داخلی برای هر دو دموکراسی ، عوامل منطقه‌ای و نظم نوظهور جهانی پسا کرونا. هر سه این عوامل در معرض دینامیک‌هایی ژئوپلیتیک قرار دارند. آمریکا بر خلاف هند یک منطقه "ناهمگون" اجتماعی-فرهنگی و سیاسی ندارد . 

بنا به گزارش‌های خبری ، "آنتونی بلینکن" نامزد وزارت خارجه دولت بایدن در جلسه استماع برای تایید صلاحیت خود گفته که دولت جدید آمریکا پیش از احیای برجام با اسراییل و دولت‌های عربی تعامل خواهد کرد . 

در حالی که وزارت خارجه آمریکا متقاعد شده بود که توافق برجام جواب داده و برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را محدود کرده است ، ترامپ بطور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌هایی علیه ایران برقرار ساخت. بایدن از آمادگی برای احیای توافق برجام صحبت کرده اما فقط در صورتی که ایران با تبعیت از شروط برجام موافقت کند. تهران موضع سختی را در پیش گرفته است تا تحریم‌ها را بردارد و از بحران اقتصادی عبور کند. در اینجا دهلی‌نو وارد کار می‌شود. تحریم‌های قبلی آمریکا علیه ایران (در سال‌های 1979 ، 1987 ، 2006 و 2018 ) گزینه زیادی برای دهلی نو به منظور ادامه تجارت با ایران و استفاده از بنادر این کشور باقی نگذاشت و خروج اجباری هند موجب تسهیل ورود چین به منطقه شد . 

اکنون به نفع دهلی نو است که رئیس جمهوری جدید ساکن در کاخ سفید را متقاعد سازد که تحریم به عنوان ابزار سیاست خارجی به ندرت برای تحقق اهداف مورد نظر موفق بوده است. این در حالی است که دهلی‌نو هم اکنون تعامل‌هایی را با ایران درباره بندر چابهار آغاز کرده است که با توجه به محور چین - پاکستان و خروج پیشنهادی آمریکا از افغانستان برای هند از اهمیت زیادی برخوردار است. 

سند راهبرد امنیت ملی آمریکا در سال 2017 به روشنی تصریح کرد که هند یک قدرت جهانی نوظهور و شریک راهبردی و دفاعی آمریکا است و مسائل مرتبط با چین هم ابعاد راهبردی به شراکت بین هند و آمریکا داده است. سیاست بایدن درباره چین پیامدهای گسترده‌ای برای منطقه و بخصوص برای ساختار نوظهور اقیانوس هند - آرام (ایندو پاسیفیک) دارد که به یک صحنه جدید رقابت قدرت بین واشنگتن و پکن تبدیل شده است. تبت ، تایوان ، هنگ‌کنگ و افغانستان در انتظار راه‌حل‌هایی هستند که ممکن است در مشارکت راهبردی بین هند و آمریکا یافت شود. چالش موجود این است که دولت بایدن برای دفاع از اصول اساسی آزادی ، حقوق بشر و دموکراسی در زمینه مخالفت با چین تا کجا پیش خواهد رفت. 

برچسب‌ها هند جو بایدن دهلی نو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند جو بایدن دهلی نو هند جو بایدن دهلی نو اخبار کنکور دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند