Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در دویست و شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که فردا یکشنبه پنجم بهمن ۱۳۹۹ از ساعت ۸:۴۵ الی ۱۲ در محل تالار شورا برگزاری می‌شود، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه توسط شهردار تهران تقدیم شورای شهر شده و بررسی ابعاد آن آغاز می‌شود.

شیوع کرونا و شرایط اقتصادی بر بودجه سال ۱۴۰۰ تأثیر داشته است

معاون شهردار تهران درباره رویکرد و محور اصلی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران و همچنین اولویت پروژه‌ها و طرح‌های شهری گفته است: حال که دو موضوع بهداشت و بحران اقتصادی که منجر به شرایط حاضر اقتصادی کشور شده‌اند و از سوی دیگر به دلیل نگرانی از شیوع و گسترش اپیدمی کرونا، ضرورت دارد شهرداری تهران نیز توجه ویژه به این دو مسئله داشته باشد که هر دو ریشه و بسترساز بسیاری از مشکلات در شهر تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر رویکرد اجتماعی حاکم بر این لایحه تاکید کرده است.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح و الزام اولویت‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران نیز، اظهار داشت: یکی از مفقوده‌های مهم مدیریت شهری، سیاست اجتماعی و رفاهی شهری است که اثرش را اکنون و در نتیجه شیوع کرونا بیش‌ازپیش نشان می‌دهد، و باید مورد توجه شورای شهر و مدیران شهری قرار گیرد.

تلاش برای کاهش شکاف طبقاتی در پایتخت

معاون شهردار تهران ابراز داشت: تلاش شهرداری و مدیریت شهری تهران آن است تا شکاف طبقاتی در تهران را و فاصله سکونتگاه‌های شمال و جنوب تهران را کمتر کند بنابراین در برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۰ نیز به این مهم توجه ویژه خواهد شد و با توجه به سیاست شورای شهر پروژه‌های محلی در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد یافت و گسترش بحث خواست مشارکت شهروندان در مناطق شهر محور پروژه‌های محلی در سال آینده خواهد بود.

در این جلسه همچنین به بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح مصوبه «تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۳۹۹» در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین در این جلسه یک فوریت طرح «بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی و هنری شهری تهران» و یک فوریت طرح «فرایند اعطای تسهیلات، تعریف کاربرد و بهره‌برداری از اماکن تاریخی واجد ارزش ثبت نشده شهر تهران» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه تحقق «شهر بیدار تهران» بررسی می‌شود

در ادامه جلسه نامه شهردار تهران در خصوص لایحه «برنامه تحقق شهر بیدار تهران» و ارائه گزارش مشترک کمیسیون‌های (سلامت و محیط زیست و خدمات شهری-معماری و شهرسازی-فرهنگی و اجتماعی) مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

همچنین انتخاب شش نفر نماینده شورا از شخصیت‌های صاحب نظر در حوزه‌های مأموریتی موضوع بند (چ) ذیل تبصره دوم مصوبه «اصلاحیه مصوبه اعطای نشان‌های شهروندی» و لایحه شهردار تهران در خصوص انتخاب دو نفر کارشناس متخصص جهت عضویت در شورای سازمان نوسازی شهر تهران در اجرای بند «د» ذیل ماده نهم اساسنامه شرکت مذکور و قرائت گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سپس طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح» و ارائه گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری و بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز واگذاری حق بهره برداری از هشت مرکز بهاران به سازمان بهزیستی استان تهران» و قرائت گزارش کمیسیون مشترک کمیسیون‌های (سلامت، محیط زیست و خدمات شهری-فرهنگی و اجتماعی) بررسی خواهند شد.

در ادامه جلسه طرح «اصلاح تبصره یک مصوبه (ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات)» و بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به توسعه و تجهیز ناوگان رفت و روب» و بررسی لایحه شهردار تهران موضوع انتخاب ۲ نفر کارشناس متخصص جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت نوسازی عباس آباد در اجرای ماده دهم اساسنامه شرکت مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کد خبر 5128552 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران بودجه شهرداری تهران پیروز حناچی شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا آلودگی هوا بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی شورای شهر امداد رسانی آتش سوزی قوه قضاییه سامانه بارشی هوای سالم شهرداری وضعیت معابر شهردار تهران در خصوص لایحه شهردار تهران مورد بررسی قرار شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود

شهردار کرمانشاه گفت: در صحن علنی شورای شهر سه مرتبه از رئیس شورا درخواست کردم که در مورد دو فوریت لایحه رای‌گیری شود، اما اصرار داشتند لایحه باید به کمیسیون مربوطه برود در حالی که رفتن لایحه دو فوریتی به کمیسیون مربوطه مغایر قانون است و لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه با اشاره به اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری کرمانشاه به شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بیش از سه ماه است که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ به شورای شهر کرمانشاه ارائه شده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمانشاه سوالاتی در خصوص لایحه بودجه مطرح کرد که در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس وظیفه برای پاسخ به سوالات شورای شهر به اتفاق معاونان شهرداری در جلسات کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر شرکت کردیم و به سوالات آنها پاسخ دادیم.

نوروزی تصریح کرد: از اعضای شورای شهر طی چند نوبت برای حضور در شهرداری دعوت کردیم و لوایح بودجه سال ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ را به صورت مفصل و جامع توضیح دادیم.

وی گفت: به‌رغم انجام تکالیف و اقدامات قانونی لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری کرمانشاه به شورای شهر ارسال شد، اما به تصویب نرسید؛ بنابراین موضوع را به صورت کتبی به استحضار استاندار کرمانشاه رساندم که برای رسیدگی به فرماندار کرمانشاه ابلاغ کردند.

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: فرماندار کرمانشاه از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخواست کرد تا جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کند که در هفتم اسفند سال گذشته جلسه با حضور تمام اعضای شورا برگزار و لایحه بودجه شهرداری کرمانشاه به تصویب رسید، اما نه تنها به شهرداری کرمانشاه ابلاغ نشد، بلکه رئیس شورای شهر از امضای مصوبه و ارسال آن به کمیته تطبیق فرمانداری کرمانشاه خودداری کرد.

نوروزی ادامه داد: پس از اینکه کلیات بودجه اصلاح شد مصوبه دیگری از شورای اسلامی شهر به فرمانداری کرمانشاه مبنی بر اینکه دوازدهم اسفند بودجه تأیید شده است، ارسال می‌شود که این مصوبه با مصوبه اول مغایرت داشته است.

وی اضافه کرد: هیئت تطبیق فرمانداری کرمانشاه نظر داده است که مصوبه دوم ارسالی شورای اسلامی شهر کرمانشاه خلاف قانون است، تخلف صورت گرفته و باید در هیئت حل اختلاف استان بررسی شود، اما قید کردند به جهت ضرورت در صورتی که شهرداری مصوبه را پذیرفته است آن را اعمال کنند، با این وجود در نهایت این مصوبه تخلف است.

شهردار کرمانشاه گفت: در نهایت برای بررسی اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه سوم اردیبهشت به اتفاق معاون برنامه‌ریزی، مدیر کل بودجه، مدیر کل مالی و مدیرکل حراست شهرداری در صحن علنی شورای شهر برای توضیحات حضور رساندیم.

نوروزی ادامه داد: اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ با قید دو فوریت بود که برابر قانون باید ابتدا در مورد دو فوریت آن رأی‌گیری و در صورت تصویب در صحن مطرح شود.

وی تصریح کرد: در صحن علنی شورای شهر سه مرتبه از رئیس شورای اسلامی شهر درخواست کردم که در مورد دو فوریت لایحه رأی گیری شود، اما رئیس شورای شهر گفت رأی‌گیری شده و دو فوریت را قبول داریم، اصرار داشتند لایحه باید به کمیسیون مربوطه برود در حالی که رفتن لایحه دو فوریتی به کمیسیون مربوطه مغایر قانون است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: تصویب نشدن لایحه بودجه و ابلاغ نشدن لایحه بودجه شهرداری می‌تواند در سطح شهر مشکلاتی به وجود آورد، زیرا شهرداری نمی‌تواند قراردادی منعقد کند.

نوروزی افزود: انعقاد قرارداد نیازمند ردیف بودجه و کد ردیف بودجه است، زیرا مناقصه‌ها قابلیت برگزاری نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر با سه ماه تأخیر در برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد مواجه شدیم، درخواست داریم که سریعاً موضوع اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ و لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود تا شهرداری بتواند به شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، خرید قیر، خدمات شهری و زیباسازی شهر و پرداخت حقوق و مزایا کارکنان خدمات ارائه کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: درخواست داریم که برای جلوگیری از اخلال در امر خدمت‌رسانی به شهروندان، موضوع لایحه بودجه شهرداری تعیین تکلیف شود و مراتب نیز به صورت کتبی به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 747599

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق