Web Analytics Made Easy - Statcounter

    به گزارش جام نیوز، شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند بلژیک، فرنسه، پرتغال و فنلاند جمعه (۲۲ ژانویه) مقررات سخت‌تری برای ورود مسافران اعلام کردند.

 

سران اتحادیه توافق کردند که به طور کلی از سفرهای غیرضروری در داخل اروپا نیز خودداری شود. کشورهای اروپایی به ویژه از ورود مسافرانی از بریتانیا، آفریقای جنوبی و برزیل جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به بخشنامه‌ای تازه از یکشنبه (۲۴ ژانویه) ورود به قلمرو اتحادیه اروپا تنها با دلایل موجه و آن هم با ارائه گواهی تست منفی کووید۱۹ امکان‌پذیر خواهد بود.

 

به دنبال گسترش ویروس جهش‌یافته در بریتانیا، مسافرت از این کشور به اتحادیه اروپا، جز در مواردی محدود، متوقف شده است.

 

بلژیک از چهارشنبه (۲۷ ژانویه) تا پایان ماه فوریه از تمام مسافرت‌های خارجی غیرضروری جلوگیری می‌کند و به مسافران تنها با اثبات دلیل موجه اجازه عبور از مرز را می‌دهد.

 

الکساندر دوکرو، نخست وزیر بلژیک، در کنفرانسی خبری به دنبال نشست کمیته بحران ملی، گفت: «وقتی مردم سفر می‌کنند، ویروس هم با آنها سفر می‌کند.»

 

از دوشنبه (۲۵ ژانویه) تمام شهروندانی که از بریتانیا، آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی به کشور خود بلژیک برمی‌گردند، باید برای ۱۰ روز وارد قرنطینه شوند.

 

به شهروندان بلژیک توصیه اکید شده است که از هرگونه مسافرت غیرضروری خودداری کنند.

 

فرانسه اعلام کرده است که از روز یکشنبه مقررات ورود به این کشور تنها با ارائه گواهی تست کرونا، که ۷۲ ساعت قبل انجام گرفته باشد، امکان‌پذیر است.

 

کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی، گفته است که مقررات تازه را باید "مرزهای بهداشتی و نه مرزهای سیاسی" تلقی کرد.

 

او افزود که به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس جهش‌یافته کرونا کنترل مرزها بار دیگر ضرورت یافته است.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال، اعلام کرد که از روز شنبه تمام پروازها از بریتانیا و به این کشور متوقف می‌شود.

 

در حال حاضر در پرتغال روزانه نزدیک ۱۵ هزار نفر ابتلای تازه به بیماری کووید۱۹ ثبت می‌شود. به گفته نخست وزیر پرتغال تا حدود ۲۰درصد از موج جدید ابتلا به کرونا، نوع جهش‌یافته یا بریتانیایی آن است.

 

فنلاند نیز اعلام کرده است که مقررات ورود مسافران به کشور را تشدید کرده و تنها با اطمینان از سلامت کامل به آنها اجازه ورود می‌دهد.

 

فنلاند، که در مقیاس اروپا به میزان کمتری از ویروس کرونا آسیب دیده، تاکنون ۸۶ مورد از ابتلا به ویروس نوع جهش‌یافته را ثبت کرده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس یک مطالعه جهانی، نارضایتی از دموکراسی در برخی از بخش‌های اروپا که حکومت‌ها از برآورده کردن انتظارات دموکراتیک شهروندان بازمانده‌اند، در حال افزایش است.

شاخص ادراک دموکراسی (DPI) که با جامعه آماری ۶۳ هزار نفر از ۵۳ کشور جهان، از جمله ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بزرگترین ارزیاب دموکراسی در سطح جهانی محسوب می‌شود، تحقیقی بین ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری انجام داد.

براساس این تحقیق، اگرچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا (۵۷ درصد) وطنشان را دموکراتیک می‌دانند، اما در سه کشور فرانسه، یونان و مجارستان اکثریت اکنون بر این باورند که در دموکراسی زندگی نمی‌کنند.

تنها ۳۱ درصد از شهروندان مجارستان کشور خود را یک دموکراسی به حساب می‌آورند. این کشور در سال‌های اخیر بر سر نقض حاکمیت قانون در مواردی چون تصویب قوانینی خفقان رسانه‌های مستقل و مداخله سیاسی در امور قضایی درگیری‌های بسیاری با بروکسل داشته است.

نارضایتی میان یونانی‌ها نیز درحال افزایش است و تنها ۴۳ درصد از آن‌ها بر این باورند که کشورشان دموکراتیک است.

یونان که خود زادگاه دموکراسی است در سال‌های اخیر به دلیل مقابله با مهاجرانی که از مسیر دریای مدیترانه به این کشور می‌آیند، روند فرسایشی کاهش آزادی رسانه‌ها و بازخواست رونامه‌نگاران و مخالفان دولت، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

پارلمان اروپا پیش‌تر در سال جاری با تصویب قطعنامه‌ای تداوم پسرفت حاکمیت قانون در یونان را محکوم و خواستار بازنگری در کمک‌های اتحادیه اروپا به این کشور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلژیک: کشورهای اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست نیست؟
  • سفر بدون ویزای ۱۱ کشور به چین تمدید شد/ ایران در این فهرست قرار دارد؟
  • سفر بدون ویزا به چین تمدید شد
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا