Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@05:19:56 GMT

ریاض مفتی داعش را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۱۹۵۶

ریاض مفتی داعش را آزاد کرد

دادسرای جنایی در عدن به دستور مستقیم ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، مفتی داعش را آزاد کرد. ناطقان: منابع آگاه می‌گویند که دادسرای جنایی در عدن به دستور مقامات مسئول در دولت جدید «عبدربه منصور هادی» در این شهر بنا بر دستورات صادره از سوی ائتلاف متجاوز به یمن، جمعه شب (۲۲ ژانویه) مفتی داعش را آزاد کردند.




به نوشته پایگاه خبری یمنی «YNP»، منابع آگاه می‌گویند که سرانجام ائتلاف سعودی موجب آزادی «ابوبکر البریکی» که در بسیاری از جنایات تروریستی مشارکت داشته، شد و این عضو خطرناک داعش در روز تعطیل رسمی آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این منابع، «سامح الزوکا» از اعضای دادسرای کیفری عدن به عنوان معاونت این دادسرا در ۱۸ ژانویه جاری انتخاب شد  تا در نخستین ماموریتش، البریکی را در روز تعطیل رسمی آزاد کند. وی از سرکرده‌های داعش و مفتی آن برای انجام حملات تروریستی متعدد در عدن، لحج، ابین و تعز بود که در سال ۲۰۱۰، پس از برنامه‌ریزی برای انفجار ورزشگاه «۲۲ می» در جریان مسابقات جام قهرمانی خلیج فارس دستگیر شده بود.

کشورهای ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، از زمان حمله به این کشور تاکنون، علاوه بر حمایت  از القاعده و داعش با پول، سلاح، پشتیبانی لجستیک، مراقبت‌های پزشکی و تسهیل در حرکت  آن، پوشش هوایی نیز برای فعالیت‌های تروریستی آنها فراهم کردند.

پیشتر، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با ارائه جدیدترین دستاوردها علیه القاعده و داعش طی عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در این کشور و روابط  این دو گروه تروریستی با کشورهای متجاوز و خائن علیه یمن، به سازمان ملل و شورای امنیت نامه‌های جداگانه‌ای فرستاده بود.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با بیان اینکه جامعه بین المللی به وجود القاعده و داعش در بدنه دولت مستعفی یمن واقف است، گفت سازمان ملل باید مواضع منطقی در چارچوب احترام به شرافت،حاکمیت و منافع یمن اتخاذ کند به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را استحکام بخشد.

منبع: فارس برچسب ها: ریاض ، ناطقان ، داعش ، سعودی ، متجاوز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریاض ناطقان داعش سعودی متجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان