Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ممنوعیت مصاحبه تا ممنوعیت لایک اینستاگرام، اتفاقات عجیبی که در کمیته داوران شاهدش هستیم!

کمیته داوران فدراسیون فوتبال این روزها به دلیل چیدمان‌های عجیب و انتخاباتی، سرپرست بازنشسته و کاندیدا برای حضور در هیات رئیسه دائما تیتر روزنامه‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها شده است. این‌ها را کنار جو پادگانی که از سال گذشته به طور رسمی باب و باعث اعمال فشار بر داوران شد بگذارید تا عمق فاجعه مشخص شود؛ یعنی واکنش چکشی هدایت‌الله ممبینی به اعتراض داوران زن نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه‌شان که منجر به محرومیت آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، سال گذشته در ابتدای فصل لیگ برتر 30 نفر از داوران زن برای دریافت حقوق عقب افتاده خود دست به اعتراض و اعتصاب زدند و از رئیس کمیته داوران خواستند به‌عنوان نماینده آن‌ها، خواستار پرداخت حق‌الزحمه‌شان از سازمان لیگ فوتبال شود، اما در کمال شگفتی آقای رئیس در نقش مدافع سازمان لیگ برآمد و به‌جای مطالبه حقوق داوران، هر 30 نفر آن‌ها را محروم و معلق و وادار به نوشتن نامه عذرخواهی رسمی و معرفی مسببان اصلی این اعتراض کرد. 

به نظر می‌رسد این جو پادگانی همچنان ادامه دارد و با آمدن علیرضا سهرابی به‌عنوان رئیس دپارتمان تشدید شده است و فراتر از اینکه داوران حق مصاحبه فنی ندارند، حق هیچگونه انتقاد یا حتی اعتراض نیز ندارند و سرپیچی از این فرمان منجر به محرومیت آن‌ها می‌شود. محرومیتی که مستقیما و رسما نه ابلاغ و نه گفته می‌شود که در فرصت مقتضی بتوان آن را انکار کرد. به طور مثال سال جاری آسو جواهری داور با تجربه لیگ برتر فوتبال زنان که کنار داوری با توجه به زمینه تحصیلاتی و تحقیقاتی‌اش، پژوهشگر جامعه شناسی است، به دلیل نوشته‌ها و تحقیقات در زمینه ورزش، فوتبال و تبعیض‌ جنسیتی و اقتصاد سیاسی و ... تهدید به محرومیت دائمی و حتی چند هفته‌ای محروم شده است. خود او در پاسخ به سوالات درباره صحت و سقم محرومیت به دلیل ممنوع المصاحبه بودن صحبتی نکرده اما گفته:

بله تابستان 99 پس از تماس مسوول آموزش کمیته داوران و رئیس دپارتمان به من گفته شد فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی من با داوری فوتبال تداخل دارد و یا باید داوری را انتخاب کنم یا پژوهشگری در زمینه جامعه شناسی ورزش، وقتی هم از مبنای قانونی و آئین‌نامه‌ای این ادعا جویا شدم پاسخی دریافت نکردم و فقط به من حکم شد یا بپذیرم یا داوری را کنار بگذارم، قرار بود محروم بشوم اما نمی‌دانم شدم یا نه، ولی در 8 هفته گذشته فقط دو داوری رفته‌ام و از 3 هفته پیش که دوباره مساله عدم تداخل فعالیت‌هایم را با دپارتمان مطرح کردم، هنوز داوری نگرفته‌ام، ناظر داوری‌ام در آخرین بازی هم از عملکرد من رضایت کامل داشته و نمی‌دانم علت قرار نگرفتنم در نوبت داوری  چیست.

همچنین اینکه هفته‌های پیش در بعضی صفحات مجازی مربوط به داوری خبر منتشر شد مبنی بر اینکه داوران تهدید شده‌اند حق ندارند حتی در شبکه‌های اجتماعی خود برای علی خسروی داور بازنشسته و رئیس کمیته داوران استان همدان عکس و متنی به اشتراک بگذارند و یا حتی عکس و متن های او را لایک کنند، زیرا او نسبت به عملکرد کمیته و دپارتمان انتقاد دارد. در این میان سکوت نهادهای نظارتی عجیب است که حتی پس از رسوایی حذف علیرضا فغانی از لیست بین‌المللی از سوی کمیته داوران و ورود وزارت ورزش، اقدامی برای ورود به سامان بخشیدن به کمیته داوران نمی‌کنند.

اخبار داغ 

آخرین حرف های چترباز فقید قبل از پرش مرگ؛ با اصرار خودم، می خواهم بپرم احسان حسینی | اولین حضور در ترکیب اصلی در لیگ برتر لیست و عکس 7 خانم بازیگر ایرانی که کشف حجاب کردند / منشوری های سینما خانم بازیگر ایرانی به سرطان مبتلا شد + عکس کریستیانو رونالدو و رد پیشنهاد وزارت گردشگری عربستان یورگن کلوپ: اگر چیزی که می خواهم را به دست نیاورم، مثل یک بچه 5 ساله گریه نمی کنم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مشخص شد که به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

* شمس آذر قزوین - پیکان
داور: رضا عادل کمک‌ها: قهرمان نجفی، مرتضی سلمان نژاد و فرهاد امینی، ناظر: رحیم رحیم مقدم

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

* هوادار-نفت آبادان
داور: امیرسامان سلطانی کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، یعقوب سخندان و مسعود حقیقی ناظر: اسماعیل صفیری

* تراکتور تبریز-استقلال تهران
داور: پیام حیدری کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، علیرضا مرادی و علی اصغر مؤمنی ناظر: مسعود مرادی

* مس رفسنجان- گل گهر سیرجان
داور: سیدرضا مهدوی کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، احمد سلطانی و احسان اکبری ناظر: علیرضا کهوری

* ذوب آهن اصفهان-نساجی مازندران
داور: مرتضی منصوریان کمک‌ها: حمیدرضا افشون، علی رعیت و محمدعلی صلاحی ناظر: محمود رفیعی

* آلومینیوم اراک-فولاد خوزستان
داور: یاسر همرنگ کمک‌ها: محمد عطایی، محسن حکیم و مهدی اجاقی ناظر: محمدرضا اکبریان

* استقلال خوزستان - ملوان بندر انزلی
داور: کوپال ناظمی کمک‌ها: بهمن عبداللهی، صادق رستمی و یعقوب آشوری ناظر: ایرج نظری

* پرسپولیس - سپاهان
داور: بیژن حیدری کمک‌ها: فرهاد مروجی، علی اکبری نوری و علی صفایی ناظر: رضا سخندان

کد خبر 6092046

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی