Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، فعالیت‌های کره شمالی در زمینه تسلیحات اتمی و گسترش آن تهدیدی جدی برای صلح محسوب می‌شوند و دولت جدید واشنگتن استراتژیی اتخاذ خواهد کرد تا امنیت آمریکا و متحدانش را حفظ کند.

 به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نخستین اظهارات یکی از مقامات عالی‌رتبه کاخ سفید از زمان آغاز رسمی ریاست جمهوری جو بایدن است که مستقیما به موضوع هسته‌ای کره شمالی اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنفرانسی خبری گفت: دیدگاه رئیس جمهور ما این است که بدون شک فعالیت‌های کره شمالی در زمینه موشک بالستیک اتمی و گسترش آن تهدیدی جدی برای صلح بین‌المللی و امنیت جهان است.

ساکی افزود: بدون شک ما در بازدارندگی پیونگ‌یانگ نفع اساسی داریم.

وی تصریح کرد: دولت واشنگتن استراتژیی برای رسیدگی به موضوع کره شمالی اتخاذ خواهد کرد اما ابتدا از طریق رای‌زنی با متحدان آمریکا از جمله کره جنوبی گزینه‌های موجود از جمله دیپلماسی را بررسی خواهد کرد.

ساکی تاکید کرد: ما استراتژی جدیدی اتخاذ خواهیم کرد تا امنیت مردم آمریکا و متحدانمان را حفظ کنیم. این رویکرد با بررسی دقیق وضعیت کره شمالی از طریق رای‌زنی با کره جنوبی، ژاپن و دیگر متحدان حول محور گزینه‌های فشار در دست اقدام و پتانسیل هر گونه دیپلماسی در آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: بنابراین می‌گویم که آمریکا مثل همیشه همکاری نزدیکی با شرکایش در منطقه خواهد داشت تا برای بازدارندگی راهی پیدا کنند و درخصوص آن همکاری کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان