Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی وزارت علوم با بیان اینکه اعضای هیأت علمی برای نخستین‌بار تسهیلات رهن و ودیعه مسکن می‌گیرند، اظهار کرد: تسهیلات ذکر شده طی ۲ سال گذشته از یک میلیارد ریال به پنج میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به جلسه ۲۳ دی‌ماه شورای پول و اعتبار، درخصوص ابلاغ سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بیان داشت: در این جلسه مقرر شد تسهیلات خرید یا ساخت مسکن این اعضا از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد ریال با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و بازپرداخت حداکثر ۲۰ سال افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تصریح کرد: همچنین این شورا (پول و اعتبار) درخصوص ودیعه مسکن نیز با پرداخت تسهیلات ذکر شده به میزان ۲ میلیارد ریال با نرخ مصوب شورا و بازپرداخت پنج ساله موافقت کرد.

گفتنی است درخواست ابلاغ این دستور در تاریخ ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۹ به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ارسال شده است. در این نامه همچنین ذکر شده که سایر شرایط و ضوابط مربوط به اعطای تسهیلات به قوت خود باقی است.

همچنین منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹ در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نوشته است: همانطور که حضرتعالی استحضار دارید، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالیِ پژوهشی نقش به‌سزایی در رشد و شکوفایی کشور و گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و در برنامه ششم توسعه، دستیابی به دانشگاه‌های نسل سوم از وظایف این وزارت تعیین شده است.

غلامی در ادامه آورده است: قطعاً جذب و تأمین اعضای هیأت علمی باکیفیت، نقش مهمی در تحقق رسالت‌های ذکر شده خواهد داشت. همچنین در حال حاضر مسأله تأمین مسکن یکی از دغدغه‌های مهم اعضای هیأت علمی خصوصاً اعضای هیأت علمی جوان است که متأسفانه با افزایش سرسام‌آور قیمت خرید و ساخت مسکن در یک سال گذشته، این مسأله به بحران تبدیل شده است.

وزیر علوم می‌افزاید: با عنایت به موارد ذکر شده، ضمن قدردانی از مساعدت همیشگی جناب‌عالی و اعضای محترم شورای پول و اعتبار استدعا دارم به هر طریقی که صلاح می‌دانید دستور تحقق «افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن اعضای هیأت علمی از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد ریال، کاهش نرخ بهره بانکی طرح مسکن از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد معادل نرخ سود مسکن اولیه‌های بانک مسکن و همچنین اعطای وام، رهن و اجاره مسکن به اعضای هیأت علمیِ بدون مسکن به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله را صادر فرمائید.

«بر اساس آخرین جدول نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار (سال ۸۸)، نرخ سود تسهیلات مسکن و ساختمان ۱۸ درصد تعیین شده است». 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم تسهیلات تعلیم و تربیت معاون اداری مالی وزارت علوم ودیعه ودیعه منصور غلامی وزیر علوم شورای پول و اعتبار اعضای هیأت علمی میلیارد ریال ساخت مسکن ذکر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از پرداخت ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، یاسر عبداللهی‌عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، ۲,۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی و ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

وی با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند (ب)، گفت: خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار هستیم.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰ میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، در این نشست مدیران بانک‌های استان اردبیل گزارشی را از میزان پرداختی تسهیلات ابلاغی در زمینه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن ارائه کردند.

کد خبر 747465

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران - ۵ اردیبهشت
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است