Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات را هنوز کسی به صورت رسمی نه اعلام کرده و نه تائید.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا؛ وارد بهمن ماه شدیم و شور انتخاباتی بیشتری را شاهد هستیم. شنیده ها حاکی از آن است که در محافل اصولگرایان بحث ها بر سر ابراهیم رئیسی، قالیباف، محسن رضایی و احمدی نژاد کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گوشه کنار خبر می رسد که حامیان رئیس دولت نهم و دهم فعالیت‌های انتخاباتی خود را کلید زده و رسما برای ورود به کارزار 1400 در تلاشند. این درحالی است که برخی کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای با اشاره به بی نتیجه بودن تلاش‌هایشان به بایکوت خبری و ندیدن آنان اعتقاد دارند.
حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات را هنوز کسی به صورت رسمی نه اعلام کرده و نه تائید. اما خرداد سال جاری محمود احمدی‌نژاد در یک گفتگوی اسکایپی با شبکه یو. اس ایران درباره حضورش در انتخابات ایران گفت: «درباره حضور در انتخابات هنوز فكرى نكرده‌ام و تمایلى ندارم، گرچه آماده فداكارى براى ایران هستم.»
اما احتمال حضور او در انتخابات ریاست جمهوری 1400 واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

نامزدی احمدی‌ن‍ژاد و تأیید صلاحیت او میز بازی انتخابات 1400 را بر هم می زند
در همین باره، محمدجواد ابطحی؛ فعال سیاسی آمدن محمود احمدی‌نژاد را اتفاقی دانست که می‌تواند هم معادلات اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان را بر هم بزند: «آنچه ممکن است میز بازی را بر هم بزند، نامزدی آقای احمدی‌ن‍ژاد و متعاقبش تأیید صلاحیت اوست. گویا تلاش‌هایی در حال انجام است که احمدی‌نژاد نامزد شود و برخلاف پیش‌بینی‌ها این احتمال وجود دارد که او تأیید صلاحیت شود. من شنیده‌ام که صحبت‌هایی برای تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد در جریان است و باتوجه به اظهارنظر اخیر آقای کدخدایی مبنی بر اینکه ممکن است فردی که در دوره‌ای صلاحیتش تأیید نشده، اکنون تأیید شود و میزان حال افراد است، این احتمال قوت یافته که آقای احمدی‌نژاد تأییدصلاحیت شود. با تغییر برخی اعضای شورای نگهبان هم شانس تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد بالا رفته است؛ از سوی دیگر به یاد داریم که آقایان معین و مهرعلیزاده در سال84 با حکم رهبری تأییدصلاحیت شدند. این احتمال هم منتفی نیست که آن شرایط برای احمدی‌نژاد هم رخ دهد. به هر حال آمدن آقای رئیسی و آقای احمدی‌نژاد می‌تواند فضای انتخابات را طور دیگری کند».
ابطحی درباره اینکه به فرض تأییدصلاحیت احمدی‌نژاد آیا ممکن است جبهه پایداری از او حمایت کند، گفت: «جبهه پایداری همسو با نظر رهبر انقلاب و شورای نگهبان خواهد بود».

هیچ موردی وجود ندارد که احمدی نژاد رد صلاحیت شود
احمد خورشیدی آزاد، دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مورد احمدی‌‎نژاد، هیچ موردی وجود ندارد که صلاحیتشان را رد کنند مگر مصلحت‌هایی که گاهی نظام در نظر می‌گیرد که منطق خودش را دارد، گفت: «در بحثی که گفتم اگر احمدی‌نژاد، قانع شود برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت کند که به نظر من قانع هم هستند. به بیانی دیگر اگر او تصمیم به حضور داشته باشد معنایش این است وی معضل صلاحیت را حل کرده که می‌‌خواهد به میدان رقابت انتخاباتی پا بگذارد در غیر این صورت چه معنی دارد که به عنوان مثال بنده نوعی بدانم، تأیید نمی‌شوم و بعد بخواهم جایی کاندیدا شوم.»
وی در خصوص اینکه آیا آقای احمدی نژاد برنامه ای در خصوص انتخابات ریاست جمهوری دارد یا خیر نیز گفت: احمدی نژاد برای حل مشکلات کشور هم گفتمان دارد و هم راهبرد و هم راهکار و شما نمی توانید این مزیت را در جای دیگری ببینید، این را حالا جامعه نخبگانی و توده ها می دانند که احمدی نژاد شخصیت بی برنامه ای نیست.
این فعال سیاسی با اشاره به تغییر دبیر کل جببه پایداری گفت: نمی توان به طور قاطع گفت که تغییر دبیرکل جبهه پایداری در راستای کمک به آقای احمدی نژاد در انتخابات 1400 بوده اما می توان گفت که نتیجه این تغییر به نفع آقای احمدی نژاد شده است.

حضور احمدی نژاد در انتخابات 1400، به دلیل شدت منفی عملکرد روحانی در معیشت و اقتصاد
اما حسین الله کرم درباره نقش احمدی نژاد در انتخابات 1400 و احتمال حمایت از یک نامزد درصورت ردصلاحیت شدن گفت: حضور آقای احمدی نژاد در انتخابات 1400، عمدتا به دلیل عملکرد به شدت منفی دولت آقای روحانی بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت خواهد بود. اکنون به نظر می‌رسد گردش نخبگان موجب شده است تا احمدی نژاد نیز بپذیرد که از فرد دیگری در انتخابات 1400حمایت کند. الله کرم گفت: البته این حمایت نیز موجب مشارکت بیشتر می‌شود خصوصا در حال حاضر که شاهد دوگانه عدالت و نابرابری هستیم؛ لذا افرادی مثل آیت الله رئیسی می‌توانند نامزد اصلی و کاریزمای این صحنه باشد. گرچه آقایان نیکزاد، جلیلی، فتاح و محصولی نیز دارای این جایگاه هستند، اما همه آن‌ها گفته‌اند در صورت آمدن آیت‌الله رئیسی از نامزدی1400 کناره‌گیری خواهند نمود.

سخنگوی شورای نگهبان هم در مصاحبه ای با روزنامه فرهیختگان و در واکنش به احتمال تائید یا رد صلاحیت احمدی‌نژاد تنها به یک «نمی‌دانم» بسنده کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 1400 احمدی نژاد احمدی نژاد در انتخابات 1400 صلاحیت احمدی نژاد محمود احمدی نژاد آقای احمدی نژاد تأیید صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال 

خبر تازه درباره زوج جذاب همایون شجریان و سحر دولتشاهی


هشدار جدی سیلاب در این استان شمالی

پس‌لرزه مسمومیت الکلی ۲۹ پزشک در شیراز
بازداشت قاچاقچی شربت‌های غیرمجاز در تهران
بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم


عکسی از دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبری


ماجرای اعتصاب طلافروشان مشهدی چه بود؟

تصاویر جدید از احمدی‌نژاد در فرودگاه استانبول


واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن
متلک سنگین رشیدپور به نماینده جنجالی مجلس


اقامه نماز به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه


زرنگی این مشتری بالاخره کار دستش داد
جزئیات امتحانات نهایی اعلام شد
سردار رادان: دشمن به‌دنبال گرفتن چادر از بانوان است


ماجرای قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
طلاق یک ایرانی از همسر مشهورش نهایی شد


دو عکس متفاوت از احمدی‌نژاد که وایرال شد


اقدام باورنکردنی وزارت بهداشت درباره داروخانه‌ها
عکسی از عروسی مدل مشهور و ملکه زیبایی لبنان

دیگر خبرها

  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • تصاویری جدید از محمود احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن
  • هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
  • تصویری قدیمی از بوسه بر پیشانی احمدی‌نژاد روی باند فرودگاه
  • ببینید | اسکورت سنگین محمود احمدی‌نژاد به محض ورود به بوداپست مجارستان
  • تصاویر اسکورت محمود احمدی‌نژاد در سفر خارجی
  • احمدی نژاد به مجارستان رفت + عکس
  • احمدی نژاد عازم مجارستان شد
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • (ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!