Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار یداله بوعلی در آیین رونمایی از سامانه و پویش توکاد "تامین وسایل کمک آموزشی دانش آموزان" که از طریق ویدئو کنفرانس با رؤسا و شورای معاونین ادارت آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها برگزار شد، گفت: در موضوع کمک‌های مومنانه خوشبختانه قدمهای خوبی به کمک دانش آموازان و فرهنگیان جهت یاری رساندن به افراد بی‌بضاعت برداشته شد که فارس در این امر حائز مقام نخست کشوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در زمینه تامین وسایل کمک آموزشی دانش اموزان، طرحی تحت عنوان توکاد "تامین وسایل کمک آموزشی دانش اموزان"  توسط سازمان بسیج دانش آموزی طراحی شد که در این طرح، تمام دانش آموزانی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بودند تبلت و گوشی و وسایل کمک اموزشی تهیه کنند و از آموزش محروم شده بودند، شناسایی شدند.

سردار بوعلی افزود: در سراسر فارس  هر دانش آموز نیازمند و محروم از تحصیل با کد ملی و شهرستان محل سکونت به طور مشخص در سامانه توکاد احصا و شناسایی شده است که همه دانش آموزان استان می‌توانند با هر مبلغی به دانش آموز مورد نظر و دلخواه خود کمک کنند.

وی گفت: یکی از رسالت‌های سپاه هم افزایی و کمک به کار آموزش و پرورش است و اگر امروز کار ما در بسیج فرهنگیان و بسیج  دانش آموزی منجر به کمک به همه سطوح آموزش و پرورش شود، در کار خود موفق بوده ایم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: فلسفه وجودی بسیج در آموزش و پرورش این است با استفاده از ظرفیتهای بسیج و سپاه، به پویایی آموزش و پرورش کمک کند.

بوعلی افزود: اگر بعد از اجرای طرح توکاد به نتایج قابل قبولی رسیدیم، این طرح را در کشور مطرح خواهیم کرد تا بقیه استان ها نیز بتوانند بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری فرماندهان سپاه ، دادگستری استان ، ستاد دیه و بسیج استان،  163 نفر از شاغلین ادارت دولتی که که در زندان به سر می‌برند را آزاد کنیم.

مسئول سازمان  بسیج دانش آموزی فارس نیز در این مراسم گفت: محورهای فعالیت بسیج دانش آموزی در سال جاری سلامت، بهداشت و ضدعفونی کردن مدارس و معابر و نشاط اجتماعی بوده است.

عباس توانا با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ دانش آموز فارسی در طرح پایش سلامت شرکت داشته اند، گفت: در حوزه بسیج دانش آموزی، بیش از ۱۱ هزار بسته معشیتی تهیه و بین دانش آموزان نیازمند  توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموزان به دلایل نداشتن گوشی، تبلت و وسایل لوازم التحریر از تحصیل محروم شده اند، گفت: بسیج دانش آموزی با راه اندازی پویش همکلاسی مهربان در ابتدای سال تحصیلی ۸ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تهیه و بین دانش آموزان محروم توزیع کرد.

مسئول بسیج دانش آموزی فارس گفت: تاکنون دو هزار ۶۰۰ گوشی و تبلت توسط گروه های جهادی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و به دنبال این بودیم که مشارکت دانش آموزان را در کار خیر افزایش دهیم.

توانا با اشاره به اینکه با کمک های حداقلی دانش آموزان در طرح توکاد به بسیاری از دانش اموزان محروم از تحصیل کمک خواهد شد افزود: بخش بزرگی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سامانه توکاد شناسایی و بارگذاری شده است و مابقی دانش آموزان را نیز شناسایی خواهیم کرد.

وی گفت: طی دو هفته که سامانه توکاد به صورت آزمایشی فعالیت کرد، ۱۰۰ میلیون تومان جمع اوری شده که حتما با شروع رسمی فعالیت سامانه این مبلغ چند برابر خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان سامانه توکاد وسایل کمک آموزشی سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش سامانه توکاد دانش آموزان وسایل کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشت ۴۶۱ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: شعار هفته معلم در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

وی از ساخت و بهره‌برداری از ۷۴ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان در طول ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: عمده این زمین‌های چمن درون مدارس استان ساخته شده و با توجه به تجارب تلخ گذشته آنها را اجاره نمی‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال از آنها بهره بگیرند. در ضمن بنا داریم تا پایان امسال تعداد این زمین‌های چمن مصنوعی را به ۱۰۰ زمین برسانیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: با مساعدت و همراهی خیران ۴۶۱ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشتند که ۴۷ درصد کل این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

سیاهکالی مرادی به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب طرح ملی شهیدسلیمانی برای ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: همچنین ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی معلمان با حضور ۳۵۰۰ نفر معلم از ۱۴ مدرسه ادامه داد: با توجه به موج بازنشستگی معلمان در استان قزوین ۱۱۹۰ نفر جذب معلم از طریق آزمون استخدامی داشتیم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در یک‌سال اخیر ۵۶۵ نفر برای انتخاب معلم نمونه در مرحله نخست شناسایی شدند که ۱۶۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۳۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ نفر هم در مقطع متوسطه دوم کار می‌کنند. در نهایت از بین این افراد ۴۰ نفر شامل ۱۵ معلم ابتدایی، ۱۳ نفر معلم متوسطه اول و ۱۲ نفر متوسطه دوم انتخاب شدند که در نهایت ۳ نفر معلم برگزیده کشوری و ملی داشتیم.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به تجهیز و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد گفت: قرار است این اردوگاه برای اقامت خبرنگارانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، به مدت حداقل یک‌شب در اختیار خبرنگاران و خانواده آنها قرار گیرد.

کد خبر 749461

دیگر خبرها

  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»