Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی در یکصد و سومین جلسه کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی آخرین وضعیت ارسال دو لایحه «ساختمان سبز» و «صندوق محیط‌زیست و توسعه حمل و نقل عمومی» اختصاص داشت، گفت: شورای شهر تهران در قالب برنامه سوم شهر تهران، شهرداری را ملزم به ارائه لوایح «ساختمان سبز» و «ایجاد صندوق محیط‌زیست و توسعه حمل و نقل عمومی» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رویه کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران، همکاری و همگرایی با شهرداری در تدوین قوانین است، اظهار داشت: ترجیح ما این است که به جای الزام و تحمیل موضوعی به شهرداری، یک تفاهم کلی در مدیریت شهری ایجاد شود و شورا به جای آنکه در موضوعی طرحی را ارائه دهد، شهرداری با تفاهم درون‌سازمانی، لایحه مربوطه را ارائه دهد تا از این طریق همه جوانب کار دیده شده و زمینه برای اجرای کار بهتر فراهم شود.

عضو شورای شهر اسلامی تهران با اشاره به قوانین بالادستی در زمینه «ساختمان سبز» تصریح کرد: قانون ششم توسعه و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، شهرداری‌ها را ملزم به ایجاد سازوکاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق صدور پایان کار در ساختمان‌ها ساخته است.

حسینی میلانی با بیان اینکه در زمان آلودگی هوای شهر در دی ماه امسال نیز همواره مسئله کاهش مصرف انرژی در بخش خانگی و اداری به طور وسیعی مطرح شد، خاطرنشان کرد: لایحه «ساختمان سبز» می‌تواند گامی جدی و موثر در اصلاح مصرف انرژی باشد. از سوی دیگر، بر اساس آخرین بازنگری گزارش سیاهه انتشار آلودگی، پنج درصد آلودگی تهران ناشی از بخش ساختمان اعم از مسکونی، اداری و تجاری است.

وی بر رفع ایرادات فنی و شکلی لایحه ساختمان سبز از سوی شهرداری در اسرع وقت تاکید کرد و ابراز داشت: لایحه ساختمان سبز نه تنها هیچ بار مالی را بر شهروندان تحمیل نمی‌کند بلکه مشوق‌هایی را هم برای کسانی که استانداردهای مورد نظر را رعایت کنند، در نظر خواهد گرفت. در این لایحه، ساختمان‌ها رده‌بندی شده‌ و با سازمان نظام مهندسی و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این رابطه رایزنی و هماهنگی‌هایی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از اداره‌کل تدوین قوانین و امور شوراها و همچنین معاونت‌های شهرسازی و خدمات شهری شهرداری تهران خواست تا هر چه سریع‌تر با رفع ایرادات و در نظر گرفتن مسائل مربوط به اتاقک پسماند، پشت بام سبز و...، لایحه ساختمان سبز را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

در ادامه این جلسه، مسئولان و نمایندگان معاونت حمل و نقل و ترافیک از آخرین اقدامات انجام شده درباره تشکیل «صندوق محیط‌زیست و توسعه حمل و نقل عمومی» گزارشی ارائه کردند.

حسینی میلانی نیز در این باره، خواستار تسریع در روند تفاهمات مربوطه میان بخش‌های مختلف شهرداری تهران از جمله معاونت مالی و معاونت حمل و نقل و ترافیک برای جمع‌بندی موضوع و ارسال این لایحه به شورا شد.

یکصد و سومین جلسه کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور نمایندگان معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و خدمات شهری، سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز، اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار و اداره‌کل تدوین قوانین و امور شوراها برگزار شد. 

کد خبر 580807 برچسب‌ها شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران لایحه ساختمان سبز محیط زیست و توسعه شورای شهر تهران حسینی میلانی خدمات شهری مصرف انرژی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق