Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط تجاری و اقتصادی ایران، بر استفاده از فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دو کشور تاکید کرد. وی تاکید کرد: به طور کلی ما معتقدیم تحریم ها قابل دوام نیست و هم‌اکنون، روابط تجاری ایران با برخی کشورها در حال بازگشایی است و زمان مناسبی است تا ارمنستان به عنوان کشور دوست و همسایه نیز برای توسعه روابط خود با ایران اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط تجاری و اقتصادی ایران، بر استفاده از فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دو کشور تاکید کرد.
عبدالناصر همتی در ابتدای این نشست با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی مراودات تجاری و فرهنگی میان دو کشور گفت: اکنون حجم روابط تجاری میان دو کشور، نمی‌تواند بازتاب دهنده قدمت طولانی همکاری‌های دوجانبه باشد؛ بنابراین امیدوار هستیم با برگزاری نشست‌هایی مشابه، بتوانیم روابط مشترک را بیش از پیش تقویت کنیم و شاهد توسعه مراودات اقتصادی باشیم.
وی با بیان اینکه ایران و ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند، افزود: ارمنستان با استفاده از جایگاه جغرافیایی خود، می‌تواند تاثیر شگرفی بر توسعه ارتباطات تجاری دو کشور و با کل اتحادیه داشته باشد، به خصوص اینکه همواره تجار و بازرگانان ایرانی علاقه زیادی برای صادرات به کشور ارمنستان دارند.
همتی افزود: شرایط اقتصادی ایران با وجود تحمل فشار سنگین تحریم آمریکا رو به بهبود است و توانسته‌ایم در سال جاری به رشد اقتصادی مثبت دست یابیم.
رییس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: به طور کلی ما معتقدیم تحریم ها قابل دوام نیست و هم‌اکنون، روابط تجاری ایران با برخی کشورها در حال بازگشایی است و زمان مناسبی است تا ارمنستان به عنوان کشور دوست و همسایه نیز برای توسعه روابط خود با ایران اقدام کند.
وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری، کشور ایران توانسته است ۲۶۰ میلیون دلار صادرات به ارمنستان داشته باشد که معادل کمتر از ۳۰ درصد آن واردات از کشور ارمنستان بوده که این میزان کم است و باید راهکاری برای ایجاد توازن یا انتقال منابع مازاد تجاری پیدا شود تا ایران بتواند بیش از پیش صادرات خود را افزایش دهد.
در ادامه، وهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان نیز ضمن تشکر از میزبانی بانک مرکزی ایران، خواستار توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو ملت خصوصاً فعالیت سرمایه گذاری و تولیدی شرکت‌های مهم ایرانی در ارمنستان شد.
در پایان باتوجه به اهمیت حل مسایل بانکی دو کشور از رییس کل بانک مرکزی دعوت کرد با سفر به ایروان مسایل تخصصی بانکی و مبادلات مالی را با رییس بانک مرکزی ارمنستان پیگیری کنند.
منبع: بانک مرکزی برچسب ها: همتی ، ارمنستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: همتی ارمنستان وزیر اقتصاد ارمنستان میان دو کشور روابط تجاری برای توسعه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

تین نیوز

بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در این اجلاس وزیر اقتصاد امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد طرفین علاقه مند به توسعه روابط در تمامی حوزه ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی