Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@18:30:38 GMT

رسانه‌ها امید و توانمندی را در کشور تقویت کنند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۳۱۱۷

رسانه‌ها امید و توانمندی را در کشور تقویت کنند

مسعود بصیری با اشاره به اینکه خبرنگاران پیام‌رسانان خوب جامعه هستند که برای مردم تلاش و ایثار می‌کنند، گفت: رسانه‌ها باید امید و توانمندی را در کشور تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، مسعود بصیری رئیس بسیج رسانه کشور(چهارم بهمن ماه) در آئین اختتامیه جشنواره ابوذر که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قدرت و اثرگذاری رسانه‌ها در جامعه زیاد است و خبرنگاران باید مردم و جامعه را آگاه کند چراکه تولیدات رسانه‌‌ای اگر با حقیقت منطبق نباشد موجب فروپاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه رسانه از ابتدای تاریخ به اشکال مختلف وجود داشته‌اند، افزود: امروز وظیفه ما خبرنگاران است که مردم را نسبت به خود و قدرتی که اسلام می‌تواند برای شکوفا شدن بیشتر در اختیارشان قرار دهد آگاه سازیم.

 

به گفته رئیس بسیج رسانه کشور، خبرنگاران پیامبر حقیقت در جامعه هستند که با عدالت و انصاف وقایع را بازگو می‌کنند و رسانه‌ها باید امید، توانمندی و تکیه بر خود را باید در کشور تقویت کنند.

 

بصیری اضافه کرد: بزرگترین مکتب‌های غرب درگیر مشکلات اقتصادی هستند و آمریکا با همه ثروتی که دارد توان اداره جامعه خود را ندارد.

 

رئیس بسیج رسانه استان کردستان نیز در این آئین افزود: فراخوان این جشنواره تیر ماه امسال منتشر شد و تا پایان آذر ماه که مهلت ارسال آثار بود 565 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رسید.

 

توفیق مفاخری اضافه کرد: در قیاس با پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سال 98، آثار ارسالی رشد خوبی داشت و از 451 اثر به 565 اثر رسید.

 

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در محورهای تیتر، گزارش, خبر، فیلم، عکس، مصاحبه، موشن گرافی، یادداشت و بخش ویژه برگزار شد، گفت: در این جشنواره شاهد ارسال آثار با کیفیتی از سوی خبرنگاران و روزنامه نگاران کردستانی بودیم.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره ابوذر بسیج رسانه کردستان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود