Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسین بحرینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هم اکنون شیب ابتلا به کرونا در سطح  ملی روند صعودی دارد اما در استان خراسان رضوی تعداد بیماران کرونایی بستری شده طی هفته‌های اخیر به میزان چند نفر افزایش داشته و آمارها معنادار نبوده است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی از نظر بروز بیماری کووید ۱۹ در رده های پایین و در رتبه بیست و هفتم کشور قرار دارد به طوریکه پس از استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و قم کمترین موارد ابتلا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های فیروزه، جوین، بینالود و مه‌ولات کمترین بروز بیماری کووید ۱۹ را در استان خراسان رضوی دارند اما شهرستانهای خواف، صالح آباد، خلیل آباد، قوچان و سبزوار بیشترین بروز این بیماری را داشته اند.
وی افزود: شهرستان مشهد از نظر بروز بیماری کووید ۱۹ در بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.
دکتر بحرینی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۹۶ نفر، تعداد کل بستری شدگان ۴۵۳ نفر و تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه ۱۷۳ نفر هستند که این تعداد کاهش چشمگیر نسبت به دوران اوج بیماری در اواخر آبان ماه دارد.  
وی با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی تعداد جانباختگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی گفت: اکنون تعداد قربانیان کرونا در این استان تک رقمی شده و این موفقیت بزرگی در زمینه مدیریت کرونا در خراسان رضوی به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان در بخش سرپایی نیز افزود: نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در بین افراد دارای علائم مشکوک و مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت زیرپوشش  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی ۵۴ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در اوج موج سوم شیوع کرونا نتیجه مثبت آزمایشات کرونا در خراسان رضوی به ۶۲ درصد رسیده بود که این رقم اکنون به هشت درصد کاهش یافته است.

دکتر بحرینی گفت: اکنون نتیجه آزمایش کرونا در این استان از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز منتخب، هشت نفر مثبت اعلام می شود که نشان دهنده کاهش شیوع این ویروس با وجود افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در بین افراد دارای علائم مشکوک می باشد.
وی حضور تمامی کارکنان ادارات در محل کار خود به جز افراد دارای بیماریهای زمینه ای مانند دیابت و فشارخون، فعالیت آموزشگاههای فنی و حرفه ای با حداکثر یک سوم ظرفیت به شرط اختصاص چهار مترمربع برای هر نفر و تهویه مناسب، بازگشایی تالارهای پذیرایی و موج های آبی با ظرفیت های مشخص را از مصوبات ستاد مقابله با کرونا برشمرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد کووید 19 ویروس کرونا مشهد کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد استان خراسان رضوی خراسان رضوی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟