Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در جلسه مجمع عالی بسیج استان گفت: استان کرمانشاه در فصل پاییز بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را داشته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات اندیشه ورز بسیج کارگری استان کرمانشاه در جلسه مجمع عالی بسیج استان که با حضور توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان و مدیران کلدستگاه های اجرای و فرماندهان بسیج کارمندی ادارات تشکیل شد، با اشاره به مسائل اقتصادیو کاهش نرخ بیکاری در استان بیان کرد: با توجه انتشار نرخ بیکاری و آمارگیری نیرویکار از طرف مرکز آمار ایران در پاییز امسال، استان کرمانشاه در بین تمام استانهای کشور،بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته و به 12 و 4 دهم درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن عزیزی درادامه با اشاره به جزئیات سند اجرایی اشتغال از عوامل اصلی کاهش نرخ بیکاری در استان،گفت: سند اشتغال استان، حاصل خرد جمعی صف و ستاد و ماتریکس شهرستان ها، استان و همهدستگاه های اجرایی و برنامه ریزان دستگاه های حاکمیتی از جمله استانداری، سازمان مدیریتو برنامه ریزی همچنین بانک ها و موسسات عامل است.
وی افزود: براساس سند اجرایی اشتغال استان که از مصوبات کارگروه اشتغال است، برای سال 98 کاهشسه درصدی نرخ بیکاری هدف گذاری شد، که خوشبختانه با تحقق اهداف سند در پایان سال، نرخبیکاری به میزان 3 و یک دهم درصد کاهش یافت.
عزیزی هدفگذاری سند اشتغال در پایان سال های 99 و 1400 کاهش 2 و نیم درصدی نرخ بیکاری برای استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه براساسداده های مرکز آمار ایران پیش بینی های سند اشتغال در 9 ماهه اول سال محقق شده است.
وی در ادامه ضمناشاره به مصادیق کاهش نرخ بیکاری در استان به برخی آمارهای واقعی، به سامانه رصد اشارهکرد و گفت: برای سال 99 بر اساس سند اشتغال 47 هزار و 308 فرصت ناخالص هدف گذاری شده که تا کنون 410 هزار و 70 فرصت شغلی ناخالص به میزان87 درصد آن بر اساس داده های سامانه رصد ایجاد شده است.
وی افزود:خوشبختانه به کار گمارشدگان افراد جویای کار توسط دفاتر کاریابی استان در بازه زمانیپاییز 99 نسبت به پایان آذر 98 به میزان 101 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان به برنامه های ذیل سیاست های فعال بازار کار و نقش اینطرح ها در توسعه اشتغال استان اشاره کرد و گفت: در طرح مشوق بیمه ای، کارفرما در صورتجذب نیروی کار جدید، 23 درصد حق بیمه تامین اجتماعی، توسط دولت پرداخت می شود و باپیگیری بازوند استاندار و موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برایاستان کرمانشاه سقفی تعیین نشده و به هر تعدادمی توان از این طرح استفاده کرد.
در این جلسه رئیسکل دادگستری استان و مدیران کل و فرماندهان بسیج کارمندی و اعضای هیات اندیشه ورز درخصوص مسائل اقتصادی روز را بررسی و مورد بحث و گفتگو قرار دادند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه سند اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان