Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی گفت: میزان کشندگی ویروس جهش یافته کرونا افزایش یافته است و نگرانی ها در این خصوص جدی است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه زنده صدا و سیما گفت: میزان کشندگی ویروس جهش یافته کرونا افزایش یافته است و نگرانی ها در این خصوص جدی است. امروز به همین علت اروپا وضعیت خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انگلیس در همین راستا اعلام کرد که شهرهای این کشور همچون شهرهای جنگ زده شده اند. این نشان می دهد که کرونا ضعیف نشده است و از بین نیز نرفته است.

او افزود: در ایالات متحده نیز وضعیت بحرانی است به گونه ای که آمار نیز در این کشور رو به افزایش است و حتی شاهد بودیم در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور نزدیک به 200 نفر به کرونا مبتلا شدند و این نشان می دهد که قدرت ویروس جهش یافته بیشتر است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وضعیت نسبتا خوبی که امروز در کشور ما است به این علت است که به پروتکل های بهداشتی توجه شده است و مردم همراهی کرده اند. آن قسمتی که کسبه همراهی نکرده اند و از قوانین پیروی نکرده اند، پلمب شده اند. تعطیلی مراکز مذهبی در ایران بی سابقه است اما برای مقابله با کرونا این اقدام نیز انجام شد و رهبری معظم انقلاب نیز به عنوان یک الگوی عملی نیز به خوبی در این عرصه همراه بودند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در برهه ای از زمان آمار جان باختگان در ایران نزدیک به 500 نفر شد و کارشناسان جهانی بر این باور بودند که آمار جان باختگان ایرانی به 1200 نفر خواهد رسید اما شاهد هستیم این رقم در حدود 70 است که این عدد نیز زیاد است زیرا روزانه 70 خانواده در ایران داغدار می شوند. این یک واقعیت است که جوانان بیشتر حامل ویروس کرونا هستند و با انتقال آن به افراد مسن تر عامل مرگ آن ها می شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیسی کرونا کرونا جهش یافته ویروس جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران