Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل پایدار مسائل است، گفت: اتلاف منابع و عدم تحقق اهداف از نبود برنامه ریزی صحیح ناشی می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: تنها اقدامات انجام شده، معیار درستی برای ارزیابی عملکرد یک حوزه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ببینیم در ازای انجام اقدامات، چه مسائلی حل شده است. امروزه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل مسائل است.

حاجی میرزایی افزود: برای حل هر مسئله دستیابی به هسته اصلی مسئله و درک درست از مسئله بسیار حائز اهمیت می‌باشد. عدم درک و فهم صحیح از مسائل پیش رو باعث بکارگیری تدابیر نادرست در حل مسئله و در نتیجه ایجاد مشکلات بیشتر پیرامون آن می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه حل هر مسئله را باید در درون آن مسئله جستجو کرد، تصریح کرد: اگر مسئله‌ای تاکنون حل نشده است به این معنی است که درک درستی از خود مسئله صورت نگرفته است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید دارا بودن روحیه لازم برای حل مسئله را یکی از نکات اساسی در حل مسائل دانست و گفت: توانایی درحل مسائل و داشتن مهارت کافی در این زمینه در کنار روحیه بالا برای مواجه با مسائل باعث حل شدن آن‌ها در زمان خواهد شد. ما نیازمند روحیه بالا برای حل مسائل هستیم و باید سعی کنیم مسئله را تا انتها ادامه دهیم و از آن به راحتی عبور نکنیم.. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت با این گستردگی تا چه اندازه موفق به ایجاد ارزش برای جمهوری اسلامی شده است، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه در آموزش و پرورش داریم که باید بتوانیم با حمایت، سازماندهی و ساماندهی آنها، آمار واقعی را به صورت روزانه ثبت کنیم تا قادر باشیم با دسترسی به این آمار دقیق و درست و به کمک پژوهشگران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش، در مورد برنامه‌های آینده و چشم انداز دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: اگر قادر به حل مسائل نیروی انسانی از قبیل انتخاب، جذب، آموزش و نظارت و ارزیابی صحیح از نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش باشیم به جرات می‌توانیم بگوییم که بیش از ۵۰ درصد از سندتحول را اجرا کرده ایم.

حاجی میرزایی گفت: ارزیابی دقیق از جذب و آموزش نیروی انسانی در دوره‌های یک و چهارساله دانشگاه فرهنگیان، سبب ارتقای کارایی و بهره وری معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه‌ها در آینده می‌شود. تلاش کنیم نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند با درستی انتخاب شده و آموزش ببینند. تا بتوانندنسل آینده کشور را به درستی و مطابق آنچه مدنظر سندتحول است، تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد معلمان تصریح کرد: نظام ارزشیابی ما باید به سمتی برود که توانایی سنجش صلاحیت‌ها و ارزیابی معلمان را داشته باشد. دانش آموزان نزد ما امانت هستند و باید در امانت داری بسیار دقت کنیم و برای تحقق اهداف تربیتی لازم است از نوع رفتار هر معلم در کلاس درس و نحوه برخورد با دانش آموزان ارزیابی دقیق داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: ارتباط عمیق با معلمان و دانش آموزان از رسالت‌های مدیران مدارس است

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش حاجی میرزایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش حاجی میرزایی برنامه ریزی حل مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روانشناس و مشاور به همت انجمن دانشجویی روانشناسی و مشاوره و کانون‌های دانشجویی راه سبز و فرداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و اداره بهزیستی شهرستان شبستر و با حضور دانشگاهیان و فعالان حوزه سلامت و بهزیستی این شهرستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی رضاپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این مراسم توجه به هویت و شکوفایی آن را مهم‌ترین مسئله بشر برشمرد و اظهار کرد: اگر درگیر مسئله اصلی خودمان نباشیم و به دنبال مسائل فرعی برویم پاسخی که دریافت خواهیم کرد نیز پاسخ‌های فرعی و نه چندان به درد بخور خواهد بود. این مسئله شناسی و موضوع شناسی زمینه‌ای است که باید در مورد آن خیلی دقت کنیم.

وی افزود: زمانی در تشخیص مسئله خطا داریم و اولویت دست چندم به عنوان اولویت‌های ضروری و اصلی قلمداد می‌شود، زمانی فضای رسانه‌ای و جامعه آدرس غلط می‌دهد و ما را در مسیری پیش می‌برد که به دور از مسئله اصلی است که این دردسرساز خواهد شد. چه بسا تعمد‌هایی هم در این مورد وجود دارد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بیان کرد: خود شکوفایی مسئله مهم همه انسان‌هاست که اگر دغدغه اصلی کسی این نباشد به سراغ مسائل فرعی پیش خواهد رفت. هویت در لایه‌های مختلف آن (خانوادگی، بومی و ملی) یکی دیگر از مسائل اصلی و مهمی است که اگر هدف گذاری درستی انجام ندهیم آموزه‌های دانشگاه و آموزه‌های جامعه به در بسته خواهند خورد.

رضاپور اضافه کرد: به دلیل اینکه با یک مبنایی این موارد را بررسی می‌کنیم که راه به جایی ندارد؛ اگر مسئله درست تشخیص داده نشود تبعات خیلی زیادی دارد و این کار روانشناسان و مشاورین است که ما را مسئله شناس کرده و همزمان، حل مسئله را به ما یاد بدهند. انتظار از استادان روانشناس و مشاوران در شرایطی که جامعه به آنان روی آورده و مطالبه ارائه طریق می‌کند این است که پاسخگوی این نیاز اساسی جامعه باشند.

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم استادان رشته روانشانسی ومشاوره و معاونت پیشگیری بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه علم روانشانسی و مشاوره واهمیت آن در زندگی روزمره و جامعه در جمع دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه‌های شهرستان شبستر به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیس جمهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیسی: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد