Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی با بیان اینکه مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی همچنان در آبادان پا برجاست گفت: یکی از صدمات وارده شده از جنگ هشت ساله به بخش کشاورزی و صیادی بود که شاهد گله مندی فعالان این حوزه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» شامگاه (شنبه 4 بهمن) در نشست بررسی مشکلات آبزی پروری و کشاورزی اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی خسارات وارده به کشاورزی این شهرستان هیچگاه به نحو مطلوب جبران نشد، وزارت جهاد کشاورزی می بایست شرایطی را ایجاد کند تا بتوانیم نخیلات و زمین های کشاورزی آبادان را احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه آبادان، مطالبه اصلی حوزه آبزی پروری این شهرستان را اخذ مجوز تغییر کاربری مزرعه های پرورش میگوی چوئبده به مزرعه های آبزی پروری خواند و افزود: چیزی که بارها آن را مطالبه کرده ایم ولی هنوز هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته و اکنون لازم است کمبودها و نواقص کشاورزی و آبزی پروری آبادان جبران شود.

 

وی با اشاره به صدمات وارده شده ناشی از جنگ تحمیلی به زیرساخت های شهری آبادان تصریح کرد: یکی از صدمات وارده به بخش کشاورزی و صید و صیادی بود که شاهد گله مندی فعالان این حوزه ها هستیم، تمام صیادان و تلاشگران حوزه آبزی پروری از وضعیت کنونی شان گلایه‌مندند.

 

موسوی اضافه کرد: به رغم وجود دو رودخانه ملی و بین المللی در آبادان که هیچ کجای ایران مانند آن نیست شاهد نابودی اراضی کشاورزی و نخیلاتی هستیم که بخش هایی از آنها در زمان جنگ تحمیلی و بخشی دیگر در اثر شوری آب از بین رفته و تاکنون احیاء نشده اند و اگر چه زمانی کشاورزی منطقه ما در استان خوزستان رتبه نخست را داشت اما اکنون وضعیت بسیار نگران‌کننده ای دارد.

 

وی خواسته مردم آبادان از حضور مسئولان ملی در منطقه را برآورده شدن انتظارات شهروندان دانست و ابراز کرد: هزاران هکتار از مزارع پرورش میگو در منطقه دارای وضعیت نگران کننده ای هستند که اگر این مزارع فعال بودند به طور حتم مشکلات این بخش نیز بسیار اندک بود.

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه بیماری لکه سفید چند سالی است که مزارع پرورش میگو چوئبده از توابع آبادان را مبتلا و دچار رکود کرده ادامه داد: اکنون که پرورش دهندگان میگو دچار مشکل شده اند چرا به آنان مجوز پرورش دیگر آبزیان داده نمی شود؟ به نظر می رسد بسیاری از کسانی که در این جا مسئولیت داشتند تحت عنوان ترک فعل در مورد این اراضی که دولت و نظام برای آنها هزینه کرد و اکنون بلاتکلیف و بلااستفاده رها شدند چرا باید به سبب عدم ارائه مجوز پرورش دیگر آبزیان در این منطقه، تمامی امکانات بی نظیر و زمین ها در چوئبده بلا استفاده شوند، به طور حتم ارائه مجوز پرورش دیگر آبزیان علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای بسیاری از افراد جویای کار، سبب درآمدزایی و توسعه اقتصادی در منطقه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از ما مسئولان در این زمینه کوتاهی کردیم و عذرخواهی ها هم دیگر اثر ندارد و به نتیجه نمی رسد، کسی باید برنامه و حرکتی را آغاز و مزارع را از وضعیت رکود کنونی خارج کند، بارها این مسئله را با مسئولان مربوطه در میان گذاشتیم اما در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نشد.

 

موسوی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان مشکلات مبتلا به کشاورزان و آبزی پروران منطقه را جدی بگیرند و اقدامات عملی و اجرایی برای حلشان انجام دهند تا بیکاری بخش زیادی از مردم منطقه رفع شود تاکید کرد: با فعال سازی و احیای مزارع پرورش آبزیان حدود 6 هزار شغل ایجاد می شود لذا انتظارمان آن است که این موضوع به صورت حساس و جدید دنبال شود؛ آبادان قابلیت تبدیل شدن به پایلوت پرورش آبزیان مختلف را دارد.

 

وی بیان کرد: امید می‌رود حضور مسئولان و توجه و اهمیت دادن آنان به مسائل اشاره شده سبب حصول نتیجه شود تا وضعیت جمع زیادی از فعالان حوزه آبزی پروری بهبود یابد.

 

در این نشست «جلیل مختار» نیز اظهار کرد: برخی مشکلات سایت پرورش میگوی چوئبده در چهار ماه گذشته به وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد که مهمترین آنها تعیین تکلیف زمین‌های مزارع و سنددار کردن آنها است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم لایروبی اسکله‌های بنادر صیادی شهرستان آبادان افزود: با توجه به لایروبی نشدن اسکله‌های بندر آبادان اکثر شناورها در زمان جزر و مد با مشکل تردد و پهلوگیری مواجه می‌شوند.

 

وی به طرح افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی اشاره کرد و یاد آور شد: طرح ارتقای افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و استفاده از سوخت گازوئیل به جای بنزین هیچ تغییری در افزایش قدرت موتورها نکرده بلکه مشکلات صیادان را دوچندان کرده است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشکلات آبزی پروری خبرگزاری شبستان خوزستان مشکلات کشاورزی منطقه آزاد اروند جنگ تحمیلی آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم

وضعیت معلمان باتجربه که به صورت خرید خدمت آموزشی، ۱۰ سال است در خراسان جنوبی مشغول فعالیت در موسسات طرف قرارداد با آموزش و پرورش هستند، نامطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طرح خرید خدمات آموزشی حدود یک دهه است که در کشور در حال اجرا شدن است.

دولت قبل در راستای جبران کمبود معلم در مناطق کم برخوردار و محروم اقدام به اجرای طرحی به نام خرید خدمات آموزشی کرد؛ در این طرح معلم مورد نیاز برای مدارس دوردست توسط شرکت‌ها و موسسات مورد تایید آموزش و پرورش از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های مختلف انتخابات و پس از گذراندن گزینش و مراحل مختلف مورد انتظار توسط ادارات کل آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به سرکلاس‌های درس فرستاده شدند.

این طرح حدود یک دهه است که در کشور اجرایی شده و برخی نیرو‌های جذب شده در این طرح حالا سابقه تدریس حدود یک دهه‌ای در کلاس‌های شلوغ بالای ۳۰ نفر را دارند.

معلمان با تجربه و دوره دیده‌ای که با کمترین حقوق و دستمزد و آن هم تنها ۷ ماه و نیم در یکسال تحصیلی، علاوه بر مشکلات معیشتی و عدم امنیت شغلی با پرداخت‌های نامنظم روبرو هستند که مشکلات فراوانی را برای زندگی این افراد ایجاد کرده است.

یکی از این معلمان خرید خدمات آموزشی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه حدود ۷ سال است که به عنوان معلم خرید خدمات آموزشی به کلاس درس می‌روم، گفت: هیچگاه حقوق اندک ما توسط موسسه به موقع واریز نشده است، به طوری که تاکنون فقط سه ماه و نیم حقوق دریافت کردیم و مایقی همچنان مانده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی حتی از قانون کارگری هم پایین‌تر است، افزود: سال‌ هاست که مسئولان و دولت‌های مختلف به ما قول و وعده جذب و تبدیل وضعیت را دادند، اما هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته و همه این وعده‌ها در حد حرف و شعار مانده است، چرا باید من معلم که با آینده سازان کشور سرکار دارم به جای دغدغه تعلیم و تربیت دغدغه کرایه منزل و معیشت داشته باشم.

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه بیشتر همکاران بنده متاهل و دارای فرزند هستند، افزود: شان و منزلت یک معلم نیست که صبح به مدرسه برود و عصر در تاکسی‌های اینترنتی و ... برای تامین معیشت کار کند، کی فرصت مطالعه و آمادگی برای کلاس درس می‌ماند؟

یکی دیگر از معلمان خرید خدمات آموزشی این استان نیز در گفتگو با دانشجو با گلایه از عدم پرداخت به موقع حقوق ها، گفت: شرکت‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش مدارس خصوصی و یا موسسات آموزشی هستند که در تامین منابع مالی مدرسه خود مانده‌اند، این‌ها چطور می‌توانند حقوق ما را تا زمان واریز حقوق‌ها توسط وزارت که معمولا نزدیک اسفند ماه است پرداخت کنند؟

او با اشاره به اینکه چرا در آزمون‌های استخدامی به ازای سنوات خدمت معلمان خرید خدمات آموزشی هیچ امتیازی قائل نشدند، گفت: بنده که هر روز باید هم به کلاس درس بروم و هم برای تامین معیشت شغل دوم داشته باشم، بدون هیچ امتیازی باید با افرادی رقابت کنم که در خانه فرصت خواندن و مطالعه برای آزمون استخدامی دارند؟

این معلم خرید خدمات آموزشی با اشاره به اینکه واقعا از این وضعیت سخت و بغرنج خسته و کلافه شده است، اظهارداشت: همه این‌ها یک طرف مصاحبه‌های روزانه معاونین وزیر آموزش و پرورش که هر روز خبر از تعدیل نیرو‌های خرید خدمات می‌دهند ما را بیشتر آزار می‌دهد و انگیزه را از ما گرفته است.

 

به گزارش دانشجو، وضعیت معیشتی معلمان خرید خدمت آموزشی در مناطق محروم کشور، به واسطه عدم تامین اعتبار به موقع توسط این موسسات برای پرداخت حقوق، در شرایط نامطلوبی قرار دارد و نیاز به تصمیمات منطقی در خصوص تغییر وضعیت این دست از آموزگاران کشور هستیم.

دیگر خبرها

  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری