Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:02:05 GMT

واکشن مسکو به حمایت سفارت آمریکا از معترضان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۴۸۴

واکشن مسکو به حمایت سفارت آمریکا از معترضان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال اعلام سفارت آمریکا در مسکو در زمینه رصد ناآرامی‌های اخیر و حمایت از معترضان روسیه، وزارت خارجه روسیه واکنش نشان داد و اقدامات آمریکا در دخالت در امور کشور‌های دیگر را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه شبانگاه شنبه به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت، نفاق افکنی، ابزار دموکراسی آمریکایی به ویژه در دوره خطرناک همه‌گیری کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در این توییت به مقامات آمریکایی توصیه کرد با توقف دخالت در امور سایر کشورها، نظاره‌گر مشکلات خود باشند.

همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در روسیه در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران، سفارت آمریکا در مسکو از پایش کامل اوضاع و حمایت از معترضان به دولت روسیه خبر داد. «ربکا راس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه در این زمینه گفت: «گزارش تظاهرات در روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره‌گر هستیم.»

وی در ادامه گفت که آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. هواداران «آلکسی ناوالنی»، منتقد دولت این کشور بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.

ناوالنی روز ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی سفارت آمریکا در مسکو معترضان روس دموکراسی آمریکایی مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های برزیلی اعلام کردند که پلیس نظامی برزیل پس از دریافت گزارش‌هایی درباره درباره بمب‌گذاری در مقرهای دیپلماتیک، عملیات جستجو و کشف را در سفارت روسیه در برازیلیا (پایتخت برزیل) آغاز کرد.

رسانه‌های برزیل بدون اشاره به جزییات بیشتر افزودند که نیروی پلیس ناحیه فدرال برزیل در حال انجام عملیات جستجو و کشف وسیله انفجاری در محوطه بیرونی ساختمان سفارت روسیه است.

کد خبر 6089454

دیگر خبرها

  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان