Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سی ان بی سی، بیتکوین که امسال تا کانال ۴۰ هزار دلاری نیز موفق به پیشروی شده بود پس از ریزش اخیر خود هنوز نتوانسته است از سد مقاومت مهم ۳۴ هزار دلاری عبور کند و نوسانات آن در بازه ۳۰ تا ۳۳ هزار دلاری مانده است. همین مساله ورود جریان نقدینگی تازه به بازار را نیز کاهش داده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، موسسه بلک راک که بزرگ ترین موسسه مدیریت دارایی جهان به شمار می رود از آغاز معامله اوراق مشتقه مبتنی بر بیتکوین در دو زیرمجموعه خود خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچ بازارگردان آمریکایی دارای منابع بیت کوین جدا نیست اما در بسیاری از آن ها به مدیران سبد دارایی این اجازه داده شده است تا بخشی از پرتفوی خود را به شکل بیتکوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر نگهداری کنند.  

در دو روز ۲۰ و ۲۱ ژانویه حدود ۱۰ درصد ارزش بیتکوین کاهش یافت. ریزش سنگینی که ترس معامله گران را از آغاز فاز اصلاحی این رمزارز محبوب تشدید کرده است. پیش از این نیز نهاد نظر بر بازارهای مالی انگلیس به سرمایه گذاران هشدار داده بود که نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتالی را جدی بگیرند چرا که ممکن است ارزش پولشان در یک روز بر باد رود.  

صدای انتقادات نسبت به نظارت کم بر بیتکوین و بازار ارزهای دیجیتالی بیش از پیش بلند شده است. پس از آنکه کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا بیتکوین را ابزاری برای پولشویی و انجام اعمال مجرمانه خواند، ژانت یلن- گزینه تصدی وزارت خزانه داری آمریکا نیز خواهان نظارت بر بازار رمزارزها با هدف جلوگیری از جرایمی نظیر پولشویی شده است.

از سوی دیگر بیش از ۹۰ درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی دویچه بانک از حباب بالای قیمتی این رمزارز ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که طی یک سال اخیر بیتکوین رشدی سه برابری را تجربه کرده و رشد بیشتر آن نیز کاملا محتمل است.  

 در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۳۳۳.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۵۸.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۹ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۳۹.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۶ درصد کاهش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۳۲.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۹ درصد کاهش

۵- مونرو

قیمت: ۱۳۸.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۲۳ درصد کاهش

۶- میکر

قیمت: ۱۴۰۵.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۵ درصد کاهش

۷- دش

قیمت: ۱۰۵.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۳۹ درصد کاهش

۸- زد کش

قیمت: ۸۷.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۸ درصد کاهش

پربیننده ترین حباب سکه ترکید قیمت دلار ۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ هفته خوب طلا/ بازارها در انتظار اجرایی شدن بسته دوم کمک مالی پیش بینی قیمت طلا در هفته اول بهمن/ بازار به تعادل رسید پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۵بهمن/ بازار ارز در انتظار موج سوم ارزانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتریوم اتریوم بازار ارزهای دیجیتالی درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند

عباس آرگون گفت: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره افزایش نرخ ارز در بازار ارز گفت: زمانی که کشور با تنش سیاسی مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و احتمال درگیری با رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود در بین مردم نوعی نگرانی و دغدغه نسبت به آینده به‌وجود می‌آید؛ به‌طوریکه آن‌ها به هر قیمتی به دنبال این هستند تا دارایی خود را به ارز یا دارایی مطمئن تبدیل کنند تا به عقیده خود از ثبات و حفظ ارزش بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته نیز اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای باعث افزایش موقت نرخ ارز شد اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

آرگون افزود: حجم عرضه ارز نسبت به قبل تغییری نداشته و صرفا تقاضای ارز با توجه به اتفاقات اخیر افزایش پیدا کرده که همین موضوع در مدت اخیر باعث نوسان و افزایش قیمت دلار شد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه همزمان با رخ دادن تنش‌های سیاسی در منطقه برخی افراد و رسانه‌ها نیز شروع به جریان سازی کردند. این افراد باید پایبند به اقتدار و پیشرفت کشور و پول ملی باشند، اما با هدف کسب سود و منفعت شخصی از هیچ تلاشی در عرصه دلالی و سفته بازی در بازار ارز دریغ نکرده و با موج سواری بر تلاطم خودساخته، فقط به فکر افزایش التهاب و بر هم زدن آرامش بازار ارز هستند.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال