Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه پایانی مذاکرات این هیات ها که روز شنبه در کشور مغرب برگزار شد، آمده است که مقدمات مربوط به نامزدی برای تصدی پست های کلیدی از ۲۶ ژانویه تا ۲ فوریه انجام خواهد شد.

این دو هیات همچنین توافق کردند که از تلاش های انجام شده در مجمع گفت وگوهای سیاسی که با نظارت سازمان ملل برای تشکیل قوه مجریه در لیبی صورت می گیرد، حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات های مزبور همچنین روی تشکیل یک گروه کاری برای اتخاذ گام های اجرایی درباره تصدی پست های کلیدی در لیبی از جمله طراحی فرم های مربوط به نامزدی و دعوت از نامزدها، پیش از ارجاع آن به مجلس نمایندگان و شورای عالی کشور برای تصمیم گیری، توافق کردند.

ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مغرب در پایان این مذاکرات که در مغرب میان هیات شورای عالی کشور و مجلس نمایندگان لیبی انجام شد تمایل کشورش را برای حفظ ثبات لیبی و حمایت از  این کشور اعلام و تاکید کرد که هیچ مصلحتی برای مغرب جز ثبات لیبی وجود ندارد، زیرا ثبات لیبی به معنای ثبات شمال آفریقا و مغرب غربی است.

وی افزود: ما مشتاقیم که لیبیایی ها نشست های خود را در مکانی بیطرف و بدون فشار برگزار کنند.همچنین مشتاق توقف مداخله خارجی در لییی هستیم و بدون لیبیایی ها هیچ تفاهمی در باره لیبی نخواهیم کرد.

شهر بوزنیقه در مغرب طی دو روز گذشته شاهد برگزاری گفت و گوهای لیبی بین هیات های شورای عالی کشور و مجلس نمایندگان لیبی درباره بررسی توزیع پست های کلیدی بود.

این پنجمین دور گفت وگوهای مربوط به لییی است که در کشور مغرب برگزار می شود.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، شاهد تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری بوده است که در نهایت به دو دولت موازی در بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به «وفاق ملی» به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی نیز ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» فرمانده شبه نظامیان «ارتش ملی لیبی» کنترل امور را در دست گرفته است که از سوی برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حمایت می‌شود.

برچسب‌ها سفارت مغرب سازمان ملل متحد مذاکرات صلح قذافی لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت مغرب سازمان ملل متحد مذاکرات صلح سفارت مغرب سازمان ملل متحد مذاکرات صلح قذافی لیبی اخبار کنکور هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بازیکنان سپاهان به مناسبت تولد میلاد زکی‌پور، برای ورود او به محل تمرین تونل زدند و او را با زد و خورد وارد زمین کردند که البته این بازیکن هم با سرعت بالای خود از بین هم‌تیمی‌هایش فرار کرد تا دچار مصدومیت نشود.

زکی‌پور که دو فصل درخشان را در سپاهان سپری کرده و جزو مهره‌های کلیدی این تیم در سمت چپ خط دفاعی به شمار می‌رود، تجربه تقابل‌های حساسی با این تیم و البته استقلال برابر پرسپولیس را داشته و امیدوار است دوباره در جدال با سرخ‌پوشان موفق کار کند.

مدافع چپ سپاهان که در تقابل‌های قبلی برابر پرسپولیس نمایش درخشانی داشت و جزو گزینه‌های انتقال به این تیم در تابستان گذشته بود، انگیزه زیادی دارد تا یک برد دیگر را همراه با تیمش در بازی روز چهارشنبه به دست بیاورد و برای پنج بازی باقی مانده روحیه بگیرند.

کد خبر 848173 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • اوقات شرعی شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج