Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@09:03:06 GMT

18 واحد تولیدی در تملک بانک‌های زنجان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۷۸۴

18 واحد تولیدی در تملک بانک‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آنطور که وزارت صمت تأکید دارد، واحدهای تولیدی که به دلیل بدهی، راکد مانده‌اند باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مسایل آنها مورد حل و فصل قرار بگیرد.

همچنین شورای پول و اعتبار نیز مصوب کرده تا بانکها، آن دسته از واحدهای تولیدی تملک شده به دلیل بدهی را، با شرایط آسان به صاحبان اولیه خود برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر در استان‌ها برگزار می‌شود تا نسبت به رفع مشکلات واحدها اقدام شود.

ارائه پیشنهاد اصلاح قوانین، مقررات و ضوابط و رویه‌های مرتبط با تولید و خدمات در زمینه‌های تسهیل امور سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات، امور گمرکی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای، محیط‌ زیستی، منابع طبیعی و سایر امور مرتبط با بخش تولید به مراجع ذیصلاح و همچنین بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص حل ‌و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در راستای استمرار و ارتقای تولید و اشتغال از جمله وظایف و اختیارات این ستاد است.

تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه ‌تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی، نیز از دیگر وظایفی است که برای این ستاد پیش‌بینی شده است.

در استان زنجان نیز بیش از 100 ستاد تسهیل کارگروه موانع رفع تولید برگزار و در آن نسبت به بررسی و حل مشکلات واحدها اقدام شده است.

بانک‌ها به دنبال تملک واحدهای تولیدی نیستند

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 واحد تولیدی در تملک بانک‌های استان است، گفت: بحث مربوط به این واحدها توسط کارگروهی در دادگستری در حال بررسی و تعیین تکلیف است.

حسن دادگر با اشاره به اینکه بانک‌ها به دنبال تملک واحدهای تولیدی نیستند ، اضافه کرد: مسؤولین بانک‌ها نیز به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستند.

وی با اشاره به راهکارهای پیش‌بینی شده در قانون برای رفع تملک واحدها گفت: پیدا کردن شریک برای واحد تولیدی، واگذاری به یک سرمایه‌گذار دیگر و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل از جمله راهکارهایی است که می‌توان برای رفع تملک واحدهای تولیدی استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان زنجان افزود: راهکار دیگری که واحد تولیدی می‌تواند از آن استفاده کند تقاضای استمهال است که در قالب آن واحد تولیدی می‌تواندبخشی از بدهی را تسویه کند و بانک نیز بقیه همکاری‌ها را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها به دنبال تملک بر واحدهای تولیدی نیستند، گفت: حتی اگر مشتری بدهی خود را خورد خورد هم بدهد بانک‌ها همکاری لازم را انجام خواهند داد به شرطی که بدهکار بخشی از بدهی خود را پرداخت کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های زنجان ادامه داد: در همین راستا بانک‌های استان به خصوص بانک‌هایی که عضو کمیسیون هماهنگی هستند آمادگی خود را برای کمک به بخش تولید و اقتصاد استان اعلام می‌کنند.

دادگر با بیان اینکه مهم‌ترین سیاست کشور و حوزه تولید، حفظ و صیانت از اشتغال و تولید موجود است، اضافه کرد: بانک‌ها نیز در این باره همکاری لازم را با واحدهای تولیدی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم وزارت صمت پیگیری برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه از چند سال قبل واحدی به واحدهای تعطیل شد اضافه نشده بلکه همه تلاش مسؤولان احیای واحدهای تعطیل بوده است.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط به حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی باید در خدمت تولید باشند تا جهشی که مد نظر مقام معظم رهبری است محقق شود.، اضافه کرد: در همین راستا در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان برای جهش تولید هفت راهبرد اصلی با ۴۳ برنامه تهیه و تدوین شده است.

بازگشت به چرخه 13 واحد تولیدی در زنجان

وی با اشاره به حوزه فعالیتی سازمان صمت در زمینه‌های صیانت از واحدهای فعال و حفظ شرایط موجود، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه‌تمام، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی گفت: همین امر موجب احیای 13 واحد تولیدی و بازگشت آنها به چرخه در نیمه نخست سال جاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طی سال جاری واحد تولیدی و صنعتی در زنجان تعطیل نشده است، گفت: با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و رفع می‌شود.

فغفوری تصریح کرد: تمام تلاش تیم مدیران اقتصادی استان در شرایط کنونی کشور علاوه بر حفظ وضع موجود و احیای واحدهای تولیدی، راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید و ایجاد اشتغال است.
وی تأکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، زنجان در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید در سال‌جاری رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های مربوطه و همه اعضای شورای تامین همت و تلاش خود را برای حل و فصل مشکل سرمایه‌گذاران در عرصه تولید به کار بسته‌اند و اقدامات بسیار خوبی هم انجام شده است، اضافه کرد: استان زنجان رتبه خوبی در حمایت از سرمایه‌گذاران کسب کرده است.

فتح‌الله حقیقی تصریح کرد: ما تلاش داریم، مدیران واحدهای صنعتی باور کنند که هر چه در توان داریم برای کمک به آنها انجام می‌دهیم.

وی از برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان خبر داد و گفت: این جلسات در محل واحدها تشکیل و خارج از فضای اداری برگزار شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: فعالیت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان با توجه جدی به حمایت از اقتصاد و تولید داخلی، اشتغالزایی و حرکت چرخ صنعت در استان زنجان توانست بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در این بخش را احصاء و برای رفع آن گام بردارد.

حقیقی گفت: در شرایطی که مسائل اقتصادی به مهم‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است تلاش ما مدیریت شرایط، حمایت از تولید و اشتغالزایی در محیط جامعه است تا بتوانیم بخشی از این فشارهای اقتصادی ایجاد شده را کاهش دهیم.

حمایت از 150 واحد تولیدی در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دستگاه قضا، حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال است و این کمک‌ها برای اشخاص و جریان‌های خاص نیست، ادامه داد: حمایت از تولید و عمل به فرامین مقام معظم رهبری، یک وظیفه و تکلیف است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از ۱۵۰ واحد تولیدی حمایت حقوقی کرده و این حمایت‌ها در ادامه با قوت نیز به عمل خواهد آمد.

وی با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: راه مقابله با جنگ تمام عیار دشمنان علیه جمهوری اسلامی تکیه بر ظرفیت‌های داخل و اتکای به اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش کشور است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان تولید بدهی بانک ها ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی واحد تولیدی بانک های استان احیای واحدهای مشکلات واحدها تملک واحدها استان زنجان زنجان نیز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی