Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@10:00:09 GMT

چین وخروج از یک طرح دیگر ایران

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۷۹۳

چین وخروج از یک طرح دیگر ایران

ساعت 24- مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: شرکت چینی طرف قرارداد اعلام کرده قادر به ساخت پروژه راه آهن برقی تهران-مشهد نیست و قرار شده تا آن را با توان و ظرفیت داخلی بسازیم. این رفتار چینی ها از امضای قرارداد و معطل کردن ایران در اجرای طرحهای زیر بنایی پیش از این هم اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره قطار برقی تهران-مشهد گفت: برای برقی کردن راه آهن تهران-مشهد قرارداد تأمین اعتبار با کشور چین به امضا رسیده بود که چینی‌ها همه اقدامات لازم و صدور مجوزها و تضامین بانکی را صادر کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند شرکت چینی به دلیل مشکلاتی که برای آنها پیش آمد اعلام کرد نمی‌تواند عملیات اجرایی را آغاز کند.بر اساس اظهارات سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن شرکت سازنده چینی قرار بود علاوه بر تأمین مالی این پروژه از طریق فاینانس، تجهیزات ساخت و ناوگان را نیز تأمین کند و از محل درآمد فروش بلیت، اصل و سود آن را مستهلک کند.معاون وزیر راه افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا عملیات برقی سازی راه آهن تهران مشهد را با توانمندی داخلی انجام دهیم.رسولی تصریح کرد: در مرکز جهادی پیشرفت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارگروه برقی سازی با حضور بهترین متخصصان حوزه راه آهن و بخش خصوصی تشکیل شده و این موضوع در حال پیگیری است، امیدوارم به زودی عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن تهران مشهد را با تکیه بر توان و تخصص داخلی آغاز کنیم.

رسولی با بیان اینکه همواره از سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنیم خاطرنشان کرد: توانمندی‌های داخلی در اولویت شرکت راه آهن است.مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره توافق این شرکت با شرکت راه آهن آذربایجان در خصوص احداث خط آهن رشت-آستارا تصریح کرد: هفته جاری هیأت عالی رتبه آذربایجانی به ریاست معاون نخست وزیر این کشور در ایران حضور داشت و دیدارهایی با وزرای دولت از جمله وزیر راه و شهرسازی انجام داد.وی ادامه داد: در این هیأت مدیرعامل راه آهن آذربایجان نیز حضور داشت و ما جلسات مفصلی با هیأت آذربایجانی برای توسعه روابط دو کشور در حوزه حمل و نقل ریلی برگزار کردیم. در این جلسات ۷ سند همکاری به امضا رسید و بر اساس آن جزئیات نحوه همکاری دو کشور تشریح شد.رسولی یادآور شد: از مهمترین اسناد امضا شده، می‌توان به تعیین تعرفه ترجیحی مبادلات اقتصادی دو کشور و توسعه پایانه ریلی آستارا-آستارا اشاره کرد که در حال حاضر نیز فعال است و امسال نیز میزان تبادل کالا در پایانه ریلی آستارا با جمهوری آذربایجان ۲۵ درصد افزایش داشت ولی با هدف گذاری دستیابی به جابجایی ریلی کالا میان ایران و آذربایجان تا سقف دو میلیون تن در سال فاصله داریم.وی تاکید کرد: اتصال ریلی رشت به آستارا از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال جنوب و کریدور دریای خزر از آن یاد می‌شود. هر چند که کریدور شرقی دریای خزر در محور شمال جنوب از طریق اتصال بندر شهید رجایی به مرز اینچه برون در ترکمنستان متصل است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت راه آهن تهران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس و در جمع خبرنگاران گفت یکی از شروط اصلی که برای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان داخلی تعریف شده، افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران است.

وزیر صمت از افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران خبر داد

به گزارش گجت نیوز، وزیر صمت از تعیین شرایط جدید برای افزایش ایمنی خودروها توسط خودروسازان خبر داده و گفت از جمله مهم‌ترین شروط جدید، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های ایمنی است.

وی اظهار کرد در مورد تست‌های ایمنی، مقرر شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم فراهم شود و یک نظارت دائمی در این حوزه برقرار باشد.

او در ادامه و در اشاره به مسئله واردات خودروهای دست دوم تاکید کرد که آیین‌نامه واردات این خودروها تصویب و در لایحه بودجه هم تعریف شده، اما باید دولت آن را ابلاغ کند. علی‌آبادی با اشاره به انجام فرآیند واردات خودرو برای جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز گفت با تامین نیاز این دسته از جانبازان، فرآیند واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد هم آغاز خواهد شد.

وزیر صمت در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن اشاره به فراهم بودن زیرساخت تامین نیاز بازار در حوزه حمل‌ونقل عمومی از داخل کشور، بیان کرد در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی فراهم شده، اما اگر سفارش‌ها بیشتر باشد نیز امکان تولید وجود دارد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، اصلی‌ترین المان‌های اتوبوس‌های برقی به مرحله داخلی‌سازی برسند.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ و اسقاط چهار خودرو فرسوده در ازای هر خودرو وارداتی، هدف‌گذاری امسال صمت برای تولید خودرو را رقم یک میلیون ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تکلیف کمیسیون اصل نود به وزارت صمت برای عرضه خودروهای موجود به افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند، گفت اولویت با عرضه خودرو برقی به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است. علی‌آبادی در پایان و در اشاره به مسئله پژو پارس نیز اظهار داشت مسئولیت قیمت‌گذاری با شورای رقابت است و وزارتخانه صرفا مجری است. او همچنین ابرازی امیدواری کرد که روند فروش خودرو از طریق سامانه، شتاب بیشتری بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون