Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران گفت: میزان حقوق دریافتی پرستاران فعال در بخش کرونا به هیچ وجه با میزان زحمات آن‌ها و سختی کارشان مطابقت ندارد.

آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: جنس و فرم لباسهای پرستاران و کادر درمان فعال در بخش کرونای بیمارستان‌ها بر اساس استانداردهای تایید شده کارشناس‌ها صورت می‌گیرد و کار کردن با لباسای فوق بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: الزامات لباسهای پرستاران شاغل در بخش کرونا به گونه ای است که قابل تغییر نبوده و خود پرستاران هم استفاده از این لباسهای خاص در محیط شغلی خود را پذیرفته‌اند و تنها خواسته آن‌ها این است که متناسب با زحمتی که با انجام این کار سخت و طاقت فرسا متحمل می‌شوند مورد توجه مسئولان بالادستی خود قرار بگیرند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران یادآور شد: متاسفانه باید بگویم که مطابق با سختی کاری که پرستاران در حال حاضر با آن روبرو هستند، مورد تکریم و تمجید واقع نمی‌شوند و از طرفی حقوق دریافتی آن‌ها نیز با این کار سخت هماهنگی ندارد.

 

مسئولان خود را به جای پرستاران بگذارند

زارعیان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر یکی از مسئولان تصمیم گیر حوزه پرستاران که تا کنون بعد از گذشت 10 ماه هنوز فوق العاده ویژه پرستاران را به آن‌ها پرداخت نکرده‌اند، خودشان را نه یک شیفت کاری که تنها یک ساعت به جای پرستاران، در لباس فرمی که در بخش کرونا بر تن دارند را به تن کرده و کمی از سختی کار آن‌ها را درک کنند.

وی همچنین یادآور شد: نمیتوان بیرون از گود ایستاد و سختی کار پرستاران را نادیده گرفت و با اظهارنظرهای غیر کارشناسی در مورد مسائل و مشکلات پرستاران نظر داد و این قشر زحمتکش بیشتر از هر چیز دیگری به قدردان بودن مسئولان و جلوگیری از نادیده شدن تلاششان نیاز دارند.

نظارت بر استاندارد بودن لباس پرستاران بخش کرونا با وزارت بهداشت است

زارعیان تصریح کرد: استاندارد لباس پرستاران و سایر پرسنل کادر درمان بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است و در حال حاضر با فعالیت شرکتهای شناخته شده خیلی مشکل خاصی در تهیه و موجودیت ماسک و گان و سایر ملزومات این چنینی نداریم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران اضافه کرد: خرید تجهیزات پزشکی ویژه کرونا از شرکتهای معتبری صورت می‌گیرد که اقلام و ملزومات فرم پرسنل فعال در بخش کرونای بیمارستانها را مطابق با استانداردها تولید می‌کنند.

وی تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی و حفظ فاصله‌های استاندارد تعیین شده، شستن مرتب و مستمر دستها و همچنین زدن ماسک 3 اقدام مهمی هستند که سایر افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا آن‌ها را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظام پرستاری کرونا اخبار سلامت کوید 19 بخش کرونا سختی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود

به گزارش همشهری آنلاین نصرالله دریابیگی در این باره اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کردیم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد؛ دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ کنند و سوم افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان و اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و اختلاف فاحشی با سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش در برابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با خاطرنشان ساختن وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سوال من از تمامی مسئولان این است که چگونه می‌توان با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟. از مسئولان تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.



کد خبر 847174 برچسب‌ها خبر مهم بازنشستگان تامین اجتماعی

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید