Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صنایع کوچک تکمیل کننده پازل صنعت و تولید هستند و از اهمیت آنها همین بس که باید اذعان کرد بدون آنها زنجیره تولید از یکدیگر گسسته و جدا می شود بنابراین این دسته از صنایع نقش بزرگ و مهمی در تکمیل زنجیره های تولید دارند و همچنین حمایت از آنها اهمیت بالایی در استمرار تولید و رونق آن در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع کوچک به دلیل ماهیت خود و نداشتن تشکیلات مختلف مانند آنچه که واحدهای تولیدی بزرگ دارند به برخی خدمات مشاوره ای و تخصصی در حوزه عارضه یابی، بازاریابی،بهره وری و مسایل مدیریتی،بانکی، حقوقی و مالی نیازمند هستند.

یکی از اقدامات حمایتی دولت برای پشتیبانی از صنایع کوچک و متوسط که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اجرایی شده، ایجاد مراکز فناوری و خدمات کسب و کار برای ارایه خدمات مشاوره ای و تخصصی بوده و در همین راستا در حال حاضر یک مرکز با استقرار در شهرک صنعتی کاسپین به این دسته از صنایع استان قزوین خدمت ارایه می کند.

استان قزوین دارای بیش از چهار هزار واحد صنعتی است که ۸۸ درصد آنها شامل صنایع کوچک و متوسط می شوند و بیش از ۴۰ درصد اشتغال صنعتی استان مربوط به این دسته از صنایع است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین با هدف بررسی فعالیت ها و خدمات ارایه شده مرکز فناوری و خدمات کسب و کار کاسپین به صنایع کوچک و متوسط با "شهریار کشاورز" معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت و گویی را ترتیب داد که ماحصل آن در ادامه آورده شده است.

ایرنا: در خصوص فلسفه ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک های صنعتی توضیح بدهید؟

این مراکز از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با هدف پشتیبانی، ارتقا و بهبود عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی در شهرک های صنعتی که بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی بهره بردار دارند ایجاد شده است.

در استان قزوین نیز مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک کاسپین به فعالیت می پردازد.

ایرنا: در خصوص فعالیت های مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کاسپین و خدمات آن به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان قزوین توضیح بفرمایید.

به دنبال اجرای سیاست های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کاسپین در سال ۱۳۹۵ با هدف ارایه خدمات مشاوره ای به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین راه اندازی و شروع به کار کرد.

این مرکز در فضایی به وسعت حدود ۹۰۰ متر مربع در ۲ طبقه در شهرک صنعتی کاسپین مستقر است و در بخش های عارضه یابی و بهبود تولید، ایمنی و بهداشت کار، امور حقوقی و آموزش های مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی به صاحبان واحدهای تولیدی خدمات ارایه می کنند.

توسعه بازار، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی،توسعه بنگاه ،فناوری اطلاعات و بهره وری ، مدیریت انرژی از دیگر خدماتی است که مشاوران مستقر در مرکز فناوری و خدمات کسب و کار کاسپین به صاحبان واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین ارایه می دهند.

معافیت از پرداخت بخشی از اجاره بهای دفاتر مشروط به فعال بودن براساس ارزیابی های ادواری،همجواری با کسب و کارهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی امکان قرار گرفتن در شبکه ملی مشاوران مراکز خدمات فناوری و امکان بهره برداری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شهرک های صنعتی از جمله مزایای استقرار مشاوران صنعتی در این مرکز است.

۲۱۱ نیروی متخصص و مشاور از ابتدای تاسیس و راه اندازی این مرکز تاکنون به صنایع کوچک و متوسط خدمت ارایه کرده اند.

ایرنا: مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کاسپین تاکنون به چند واحد تولیدی کوچک و متوسط در استان قزوین خدمت ارایه کرده است؟

از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون ۸۹۰ قرارداد بین این مجموعه با واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی منعقد شده است که البته برخی واحدها ۲ بار یا بیشتر از این خدمات استفاده کرده اند. 

واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان قزوین با هزینه های ناچیز و کم امکان بهره مندی از مشاوره و راهنمایی های تخصص مرکز فناوری و خدمات کسب و کار کاسپین را دارند.

ایرنا: اهمیت فعالیت این مراکز را تشریح کنید و از نقش آنان در کمک به چرخش چرخ های صنایع کوچک و متوسط بگویید.

این مراکز را باید حلقه مفقوده بین صنعت، نهادهای متولی با حوزه تولید و صنعت که دارای تخصص های علمی ویژه هستند دانست، صنایع کوچک دارای تشکیلات قدرتمند و متعدد نیستند که بتوانند مسایل و مشکلات خود را در بخش های مختلف به تنهایی مرتفع کنند، بنابراین وجود چنین مراکزی با ارایه مشاوره و کمک های تخصصی نقش مهم و راهگشایی در حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دارد.

ایرنا: آیا در دیگر شهرک های صنعتی استان قزوین شاهد راه اندازی مراکز فناوری و خدمات کسب و کار خواهیم بود؟

درحال حاضر مطالعات احداث مرکز خدمات فناوری وکسب و کار شهرک لیا به اتمام رسیده است و برای تایید سازمان متبوع ارسال شده است که بعداز تامین بودجه کافی ازمنابع ملی و استانی و شرکتی ایجاد خواهدشد که واحدهای صنعتی شهرک  لیا وشهرصنعتی البرز و آراسنج و حکیمیه ونواحی شال اسفرورین را خدمات مشاوره ای ارایه خواهد داد.


ایرنا: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و به دنبال آن شرکت شهرک های صنعتی در استان ها چه خدمات مشاوره ای و تخصصی دیگری را خارج از قالب مراکز فناوری و خدمات کسب و کار به صنایع کوچک و متوسط ارایه می کند و در این خصوص در استان قزوین چه فعالیت هایی انجام شده است؟

تقریبا همه فعالیت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و شرکت های تابعه استانی حول محور حمایت از صنایع کوچک و متوسط و کمک به جذب سرمایه گذاری صنعتی در این حوزه است که مهم ترین آنها شامل آماده سازی اراضی دارای زیرساخت های مناسب از جمله آب،برق، گاز، مخابرات و شبکه روشنایی و واگذاری آن با قیمت های مناسببه متقاضیان است همراه با ارایه مشوق های مالیاتی می باشد، بنابراین برنامه های ما در این حوزه متنوع است.

یکی از اقدامات خوب انجام شده در این حوزه ایجاد خوشه های صنعتی برای ایجاد انسجام بین صنایع کوچک در زمینه تهیه مواد اولیه و فروش محصولات و شبکه سازی در این خصوص بوده است.

در استان قزوین تاکنون چهار خوشه صنعتی شامل بسته بندی، انگور-کشمش، شیرینی سنتی و فرآوری زیتون تشکیل شده است.

برگزاری تورهای صنعتی برای آشنایی صاحبان صنایع کوچک با دستاوردهای یکدیگر و آشناسازی فعالان این حوزه با همدیگر و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در جهت کمک به تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش از دیگر حمایت های ما از این دسته از صنایع به شمار می رود.

ایرنا: برای معرفی توانمندی های صنایع کوچک استان قزوین به جامعه کار و تولید و عموم مردم چه برنامه ای دارید؟

بهترین اقدام در این راستا برگزاری نمایشگاه های توانمندی است و در همین راستا به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و همزمان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از 28 تا 30 بهمن ماه امسال چهارمین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک استان قزوین در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تولید داخلی استان قزوین صنایع کوچک و متوسط بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تولید داخلی استان قزوین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تولید داخلی استان قزوین صنایع کوچک و متوسط بهبود فضای کسب و کار اخبار کنکور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مرکز خدمات فناوری و کسب و کار فناوری و خدمات کسب و کار تولیدی کوچک و متوسط صنایع کوچک و متوسط صنعتی استان قزوین شهرک های صنعتی دسته از صنایع کسب و کار کاسپین مستقر در شهرک ها خدمات مشاوره ای واحدهای تولیدی استان قزوین فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

فرماندار محمودآباد گفت: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

روح‌الله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه محمودآباد در مصرف برق، شاهد روزهایی با صرفه‌جویی سخت انرژی برق بود، اظهار کرد: در آن دوران قطع برق‌های صنعتی، در ادامه در حوزه گردشگری و همچنین قطع منازل خانگی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی افزود: مردم این شهرستان با قطعی برق خانگی شدیداً با مشکل مواجه بودند، به‌گونه‌ای که برای مطالبه‌گری کنار اداره برق تحصن می‌کردند.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه طی دو سال در این حوزه تمام تلاش و همت برای رفع مشکل برق به کار گرفته شد تا بخشی از مشکلات رفع شود، گفت: طی این مدت دو حوزه کاری برق صنعتی و برق مصرفی خانگی این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: در این شهرستان دو ترانس ۳۰ واقع در خط میدان شهید کاظمی که نیاز به تقویت داشته، انجام شده است و به زودی پست سوم ۶۳ کیلوولتی در سرخ‌رود احداث می‌شود.

وی از نیاز ۳۰۰ میلیاردی اعتبار برای این احداث پست خبر داد و مطرح کرد: هم‌اکنون این اعتبار پیش‌بینی شده است و به زودی تخصیص پیدا می‌کند و زمین آن نیز آماده خواهد شد.

این مسئول با اعلام اینکه دو ترانس ۳۰ موردنظر با اعتبار تخصیصی به ترانس ۶۰ ارتقای پیدا کرده و در مکان موردنظر نصب شده است، یادآور شد: برای این دو ترانس بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است که تا ۳۰ سال آینده برق خانگی محمودآباد تأمین شد.

وی با اشاره برق صنعتی از تخصیص اعتبار دو هزار میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: در بیست‌ودوم بهمن سال گذشته کلنگ یک پروژه با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی با حضور استاندار مازندران بر زمین زده شد و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی بالا و جذب اعتبار در حال اجراست که امروزه تخصیص اعتبار آن به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

علیزاده با بیان اینکه اکنون پست ۶۳ کیلوولتی شهرک صنعتی در زمین سه هزار متری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در راستای عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توانستیم در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ورود پیدا کنیم و باعث فعالیت ۳۰ واحد نیمه‌فعال، راکد ورشکسته در عرصه چرخه تولید شویم.

فرماندار محمودآباد ادامه داد: با فعالیت این واحدها برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد فراهم می‌شود که برای تأمین این نیروها نیاز به جذب از سایر شهرستان‌های استان داریم.

علیزاده افزود: با افزودن ۷۰ هکتار اراضی به شهرک صنعتی محمودآباد، فاز دوم این شهرک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهرستان از رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب برخوردار شوند.

کد خبر 747670

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین