Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اصلاحات صورت گرفته در بودجه دانشگاه‌ها و آموزش عالی در کمیسیون تلفیق مجلس توضیح داد و گفت: تمام تلاش ما در کمیسیون تلفیق این بوده که به نوعی نظام آموزش عالی و آموزش و پرورش را به عنوان یک دغدغه اصلی تبدیل کنیم و ظرفیت‌های این دو حوزه را به رخ همه بکشیم و بگوییم نجات کشور در گروی این است که نظام آموزشی کشور تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کمیسیون آموزش مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ افزود: در کمیسیون تلفیق ما در آیتم‌های مختلف، مشکلات را مطرح کردیم و پیشنهادات وزارت علوم، وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌ها در راستای اصلاح بودجه مورد بررسی قرار گرفت. کمیسیون آموزش مجلس نیز برای رفع دغدغه‌ها در لایحه ۱۴۰۰ پیش قدم بوده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات امکان اجابت همه درخواست‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته تا حدودی توانسته‌ایم به برخی تقاضاها جامه عمل بپوشانیم؛ از جمله اینکه از این پس به دانشگاه‌ها اجازه داده شود، زمین‌ها و املاک مازاد بر نیازشان را در راستای افزایش درآمد دانشگاه تغییر کاربری دهند و یا تهاتر کنند و یا به فروش برسانند.

وی همچنین از تغییر بودجه پژوهشی در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: در این خصوص نگرانی‌هایی وجود داشت که خوشبختانه به منظور حمایت از مقوله پژوهش در کشور، کمیسیون تلفیق رقم‌های قابل توجهی را در این حوزه در نظر گرفت.

نماینده کمیسیون آموزش مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: در جلسات کمیسیون تلفیق، بحث یکسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت مطرح شد که رأی اولیه را کسب نکرد. علت عدم توافق اعضا این است که به دلیل محدودیت در منابع، ممکن است برخی طرح‌ها برای تلفیقی‌ها در اولویت نباشد.

اسماعیلی ضمن بیان این مطلب که در راستای انگیزه بخشی به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به دنبال راهکار دیگر و ساز و کار جدیدی برای محقق شدن یکسان سازی هستیم، افزود: هر بندی از بودجه به یک ساز و کاری نیاز دارد و لازم است یک همراهی صورت گیرد؛ موضوعات مختلف با همراهی دیوان، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه ریاست جمهوری به رأی گذاشته می‌شود لذا گاهی اگر یک بندی رأی لازم را کسب نکند، سازمان برنامه یک مدل جایگزین ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص بحث یکسازی حقوق اعضای هیأت علمی، سازمان برنامه قول‌های مساعدی داده و ما امیدواریم با همراهی سازمان بتوانیم یکسان سازی را با ساز و کار جدیدی به تصویب برسانیم.

نماینده کمیسیون آموزش مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه ارقام بودجه آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کمیسیون تلفیق افزایش یافته است، گفت: در برخی موارد نیز ساز و کارهای جدیدی را برای جبران کسری بودجه در نظر گرفته‌ایم تا خلاءهای موجود را برطرف کنیم و سقف درآمدی را افزایش دهیم. همکاران ما در حال تدوین و تکمیل جداول مورد نظر و تغییرات بودجه‌ای هستند و وقتی این جداول آماده شود، تغییرات اعمال شده مشخص خواهد شد.

کد خبر 5128571 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۰ کمیسیون تلفیق بودجه دانشگاهها آموزش عالی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه ها آموزش مجازی آزمون دستیاری آزمون دستیاری فوق تخصصی خوابگاه دانشجویی دوره دکتری اعضای هیات علمی آزمون جامع دکتری کمیسیون آموزش مجلس کمیسیون تلفیق دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور