Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بیش از یک میلیون و ۴۹۲ هزار مازندرانی شیوه غیرمستقیم را برای آزادسازی سهام عدالت گزینش کردند ودر روزهایی که حال و روز کرونایی استان خوب نیست باید در صف‌های طولانی دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت‌های سه درچهار متری بایستند و احراز هویت شوند.

مازندران برای خروج از وضعیت قرمز کرونایی تاکنون تاوان زیادی به قیمت از دست رفتن جان شیرین بسیاری از ساکنانش را پرداخت کرده و اینک که کرونا نارنجی شد، بازی جدیدی از سوی دولت شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک سو وزارت بهداشت توصیه می‌کند مردم تاجایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند و از سوی دیگر وزارتخانه‌ای دیگر مردم را دعوت به تسریع درثبت در سجام و احراز هویت می‌کند.

کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان مازندران در روزهای گذشته جایی برای سوزن انداختن نداشت و برخی شنیده‌ها حاکی از صف و نوبت فروشی برای سجام دارد.

اهالی روستاهای کوهستانی بخش کجور این روزها مجبورند چندصدهزار تومان هزینه کنند تا یک شماره شبا و سجام دریافت کنند، روستایانی که از مناطق دور دست پیاده و سواره خود به شهرهای پول و کجور می‌رسانند و تا پاسی از شب در سرمای سوزان منتظر می‌مانند تا بتواند جواز ثبت نام در سجام را دریافت کنند.

مصائب ثبت نام سجام

حاجی نجفی از روستاییان بالادست کجور و از روستای چمرکوه است که به هزار زحمت با پای پیاده خود را به دفتر پیشخوان درشهر کجور رسانده است، می‌گوید: حدود دو ساعت پیاده روی کردم و مسیر کوهستانی را که هیچ خودرویی در این فصل سال در آن تردد ندارد را طی کردم و به دفتر پیشخوان آمدم.

وی با اظهار اینکه پس از چند ساعت معطلی در صف و قطعی مکرر برق و اینترنت، نوبت به من رسید، ادامه داد: متأسفانه سیم کارت تلفن به نام من نبود و برخی مدارکم دارای نقص بود و دوباره مجبورم این مسیر کوهستانی را طی کنم.

اوضاع در شهرهای مازندران هم چندان خوب نیست و در سرمای سوزان زمستان، مرد و زن صف تشکیل دادند و شلوغی صف تا پیاده روهای هم کشیده شده است. یک شهروند ساروی که در خیابان فرهنگ برای احراز هویت و سجام به صف ایستاده بود، افزود: مردم باید کلی هزینه کنند و در نهایت دولت یک سود ناچیزی بابت سهام عدالت پرداخت کنند.

محمد احمدی با اظهار اینکه کافی نت‌ها هر روز شلوغ هست و برخی‌ها هم در این آشفته بازار اقدام به نوبت فروشی می‌کنند، گفت: باید زیرساخت‌های اینترنتی برای سامانه سجام توسعه یابد تا مردم برای دریافت و تکمیل ثبت نام مجبور به حضور در صف‌های طولانی و در شرایط کرونایی نباشند.

در عین حال جمعی از سهامداران از مسئولان امر خواستند تا ثبت نام در سامانه سجام سهل الوصول تر باشد و تدبیر لازم در این بخش داشته باشند.

یک شهروند با اظهار اینکه در سجام ثبت نام کردیم و ۶۰ درصد سهام عدالت را به فروش رساندیم اما هنوز وجه آن را کامل دریافت نکردیم و به صورت خردخرد واریز می‌شود.

عسگر توکلی رئیس هیئت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور در این زمینه به خبرنگار مهر می‌گوید: در گذشته که مردم سه نوبت سود سهام عدالت را دریافت کردند با چنین مشکلات کنونی و ثبت نام در سامانه مواجه نبودند.

وی با تاکید براینکه در توزیع سود سهام عدالت، سامانه شبا و سجام نداریم، گفت: قبلاً سود سهام عدالت کارمندان به حساب حقوقی آنها و سود روستاییان نیز از طریق دهیارها و شوراها پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر سهامداران برای ثبت نام در سجام با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و دسترسی لازم ندارند.

این درحالی که سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی مازندران نیز با بیان اینکه قبلاً سود سهام عدالت از طریق سامانه‌ای اس ای پرداخت می‌شد و زمان طولانی سپری می‌شد، گفت: از طریق سامانه سجام همه سهامدارانی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کردند مستقیماً با شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان مرجع وزارت اقتصاد ارتباط برقرار می‌کنند و در این شرکت مهم نقش آفرین خواهند شد.

از طریق سامانه سجام همه سهامدارانی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کردند مستقیماً با شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان مرجع وزارت اقتصاد ارتباط برقرار می‌کنند

وی گفت: سامانه سجام دارای دو مرحله ثبت نام و ارائه اطلاعات شبا است و مرحله دیگر که تاحدودی سخت است ولی باید این مرحله یک بار برای همیشه انجام شود تا درصد سجامی استان مازندران را افزایش دهیم.

هاشمی با اظهار اینکه میزان دسترسی مازندران به اینترنت بالاتر از سایر استان‌ها است، گفت: باید با ثبت نام در سامانه سجام، سهم استان را در این سامانه افزایش داد.

وی با اظهار اینکه واگذاری سهام ۳۶ شرکت به مردم واگذار می‌شود، گفت: باید فرایند ثبت نام و گذار صورت گیرد و لازم است مردم یک بار برای همیشه در این سامانه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴ شیوه ثبت نام رایگان و روش‌های احراز هویت رایگان وجود داردف گفت: اگر مردم از طریق کارگزاری‌ها وبانک ها برای احراز هویت وارد شوند، نیازی به پرداخت وجه نیستند.

در عین حال منصورعلی زارعی رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به شلوغی صف‌های دفاتر پیشخوان وکافی نت‌ها می‌گوید: از یک سو دولت به مردم اعلام می‌کنند از خانه‌ها بیرون نیایند و از سوی دیگر شاهد شلوغی دفاتر پیشخوان‌ها برای ثبت نام در سجام هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به راحتی با تأمین زیرساخت‌ها و اتخاذ شیوه‌های مناسب می‌توان جلوی این شلوغی‌ها را گرفت و مشکل مردم را برای ثبت نام حل کرد.

شلوغی دفاتر پیشخوان‌ها برای ثبت نام در سجام و کشاندن روستاییان به مناطق شهری و شلوغ از سوی دیگر و ضعف در زیرساخت‌ها و بی اعتمادی مردم به بازار بورس از جمله مشکلات و دغدغه‌های سهامداران عدالت در مازندران است.

کد خبر 5128212

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا سهام عدالت اداره کل امور اقتصاد و دارایی ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز بوشهر گرگان کرمانشاه شیوع کرونا دهه فجر قوه قضاییه شهرکرد مشهد شهرستان کرج ثبت نام در سجام سود سهام عدالت دفاتر پیشخوان برای ثبت نام سامانه سجام احراز هویت کافی نت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی آرسنال ۵ - ۰ چلسی؛ برد با چاشنی تحقیر و صدرنشینی + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # آرسنال ، چلسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • خلاصه بازی آرسنال ۵ - ۰ چلسی؛ برد با چاشنی تحقیر و صدرنشینی + ویدئو
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک