Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@02:42:44 GMT

نجات معدنچی چینی از زیر آوار پس از ۱۴ روز

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۹۲۵

به گزارش ایرنا، تلویزیون "سی جی تی ان" چین افزود: این معدنچی ساعت ۱۱:۱۳ صبح شنبه پس از دو هفته حبس زیر آوار از قسمت شماره چهار معدن نجات یافت. حال عمومی وی مناسب نیست، بسیار ضعیف شده و به بیمارستان منتقل شده است.

در پی انفجاری در روز ۲۰ دی سال جاری در معدن طلای چیشیا شهر یانتی واقع در استان شاندونگ چین، در مجموع ۲۲ معدنچی در ۶۰۰ متری عمق زمین گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق گزارش مقامات محلی، ۱۰ معدنچی در بخش شماره ۵ این معدن از هفته پیش رژیم غذایی عادی خود را از طریقی سوراخی که نیروهای امدادی در سقف معدن ایجاد کرده اند از سر گرفته اند و از نظر روحی و جسمی در وضعیت پایداری قرار دارند؛ اما هنوز امکان انتقال آنها به بیرون فراهم نشده است.

این ۱۰ نفر همچنین با استفاده از جستجوگرهای لیزری و بلندگوهای نجات برای یافتن سایر معدنچیان گمشده، از روز جمعه گذشته به عملیات جستجو پرداخته اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

یک هفته پس از حادثه، ۱۱ معدنچی که در قسمت شماره ۵ این معدن طلا گرفتار شده بودند، توانستند با امدادگران روی زمین تماس بگیرند. روز بعد نیز یک خط تلفنی با موفقیت راه اندازی شد.

یکی از این ۱۱ نفر پس از جراحت شدید در ناحیه سر به کما رفت و اوایل هفته گذشته فوت کرد.

تلاش امدادگران برای یافتن ۱۲ معدنچی دیگر تا کنون به نتیجه نرسیده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد

به گزارش جام جم آنلاین، پی‌یر لودهامار، مسؤول عملیات مین‌یابی در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که برداشتن حجم عظیمی از آوار، از جمله مهمات منفجر نشده که در اثر جنگ ویرانگر اشغالگران در نوار غزه بر جای مانده است، «ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد تا پاکسازی شود».

لودهامار طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود که جنگ «تقریباً ۳۷ میلیون تُن زباله در منطقه مسکونی پرجمعیت و گسترده بر جای گذاشته است».

وی توضیح داد: «پیش‌بینی می‌شود که برداشتن آوارها، از جمله آوار ساختمان‌های تخریب‌شده، تحت شرایط خاصی ۱۴ سال طول بکشد.»

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که معمولاً حداقل ۱۰ درصد مین‌هایی که پرتاب می‌شوند عمل نمی‌کنند و ضریب خرابی دارند... صحبت از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون در روز است.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض «ویرانی بیشتر از آنچه شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم در معرض آن قرار داشتند» قرار داد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات