Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه بخش سازه و سیویل خط دو مترو در حال حاضر ۲۴ درصد پیشرفت داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با شرایط فعلی خط دو مترو اصفهان تا چهار سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی صبح امروز _یکشنبه پنج بهمن ماه ۹۹_ در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: قراردادی برای خرید ۳۱۵ واگن بین دولت و یک شرکت چینی منعقد شده بود که از این تعداد ۱۰۰ واگن وارد کشور شد؛ ۳۰ واگن از مجموع ۱۰۰ واگن وارد شده سهم اصفهان بود که در سال‌های قبل وارد شد و در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: از ۲۱۵ واگن باقی مانده قرارداد دولت و شرکت چینی، ۵۵ واگن دیگر سهم اصفهان است، اما سال‌ها قطعات آن وارد گمرک شده و معطل مانده بود تا اینکه سال گذشته توانستیم با پذیرفتن هزینه‌های متفرقه و پرداخت ۱۵ میلیارد تومان از منابع قطار شهری این قرارداد شکست خورده را زنده کرده و قطعات را وارد کارخانه ایریکو کنیم.

وی با بیان اینکه اخیراً دو رام از قطارها شامل ۱۰ واگن به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان وارد شهر شد که در حال حاضر ارزش هر واگن یک میلیون یورو است، گفت: رام‌های جدید دارای برق بالاسری بوده و سایر شرایط آن ویژه و نسبت به قطارهای قبلی مرغوب تر است؛ اگر تعامل بیشتری با سازمان شهرداری‌های کشور انجام شود، می‌توان یک رام دیگر را به سهم اصفهان اضافه کرد.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه در خط دو مترو اصفهان ۱۶ ایستگاه احداث می‌شود، افزود: در یک سال و نیم گذشته ۱۲ ایستگاه خط دو مترو فعال شده و در سه فاز در حال احداث است که فاز نخست آن از دارک تا میدان امام علی (ع)، فاز دوم از کهندژ تا میدان امام حسین (ع) و فاز سوم از میدان امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: ایستگاه‌های خط دو مترو قبل از ورود تی. بی. ام احداث می‌شود و تاکنون چهار ایستگاه به همین روش ساخته شده و دستگاه حفار از آنها عبور کرده است؛ اخیراً دستگاه حفار از ایستگاه عمان سامانی به عنوان ایستگاه چهارم خط دو عبور کرده و تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ وارد ایستگاه لاله خواهد شد.

بنکدار هاشمی با اشاره اجرای عملیات بتن‌ریزی فونداسیون محل استقرار دستگاه حفار در جبهه غربی خط دو قطار شهری و ایستگاه کهندژ به صورت همزمان، گفت: همزمان با ۲۲ بهمن امسال شاهد آغاز عملیات حفاری جبهه غربی خط دو مترو توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این سازمان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث ایستگاه خرازی، چهارسوق، خلجا و امام حسین (ع) آغاز شده و با سرعت خوبی در حال اجرا است، ادامه داد: در حال حاضر ایستگاه عاشق اصفهانی ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، البته در بخش ساز و سیویل پیشرفت واقعی آن ۹۹ درصد است و فقط عملیات نازک کاری آن باقی مانده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی احداث ایستگاه عمان سامانی خبر داد و گفت: در یک و نیم سال گذشته، بخش سازه و سیویل خط دو متروی اصفهان ۲۴ درصد پیشرفت داشته است و در سال آینده با توجه به انجام عملیات اجرایی از دو جبهه کاری پیشرفت پروژه دو برابر خواهد شد که با شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود این خط تا چهار سال آینده به اتمام برسد.

کد خبر 470462

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مترو اصفهان سازمان قطارشهری اصفهان کلانشهر شهر خط دو مترو شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان قطار شهری اصفهان میدان امام خط دو مترو سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی