Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه در ثبت آثار و اماکن تاریخی ضعیف هستیم، گفت: تنها ۱۴نفر در بخش حفاظت میراث فرهنگی کارحراست از اماکن وآثار تاریخی استان البرز را انجام می دهند. - اخبار استانها -

فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در خصوص ظرفیت‌های استان البرز در زمینه میراث فرهنگی اظهار داشت : استان البرز از نظر تاریخی استان با قدمت بالایی است و آثاری با قدمت 9 هزار  ساله در این استان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان البرز در دوره اسلامی یک قطب تاریخی بوده است ، افزود : در دوره صفویه شاهان این دوره به استان البرز به دلیل وجود استان در مسیر تردد و همچنین ویژگی های منحصر به فرد جغرافیاییاهمیت ویژه ای قائل بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه به واسطه این نگاه های ویژه مکان‌های متعددی در محدوده جغرافیایی این استان ساخته شده است ، بیان کرد: این بناها شامل کاروانسرا، پل، تپه و محوطه های مختلف می‌شود.

مراتب ثبت ملی 10 میراث‌فرهنگی ناملموس به استاندار گلستان ابلاغ شدامام جمعه یزد: میراث فرهنگی و گردشگری معرفی فرهنگ غنی اسلام را در اولویت قرار دهدرئیس میراث فرهنگی نطنز: بیش از 100 اثر ناملموس در معرض فراموشی قرار داردپیگیری‌های تسنیم نتیجه داد؛ ‌وزارت میراث فرهنگی‌ برای مرمت مسجد هفتشویه اعتبار اختصاص داد محمدی با اشاره به اهمیت بالا حفظ و نگهداری این بناها ، تصریح کرد: در این اداره کل در دو حوزه به انجام فعالیت در بخش نگهداری از این بناها فعالیت انجام می دهد که شامل معاونت میراث و حفاظت می شود، که در بخش نخست کار مرمت، بازسازی و ثبت آثار و در بخش دوم کار حفاظت از بنا ها را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان البرز در ثبت آثار تاریخی ضعیف بوده است ، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه زمان کوتاهی است که کرج به استان البرز تبدیل شده است به همین دلیل در زمینه ثبت اماکن تاریخی بسیار ضعیف بودیم و چندین برابر میزان ثبت شده اماکن تاریخی در استان وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با عنوان اینکه برای پیگیری از تخلفات ساخت و ساز   محوطه‌های حریم اماکن تاریخی باید ثبت شود،گفت :امسال در برخی اماکن ثبت انجام شده  که با تداوم این کار به دنبال جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم آثار تاریخی استان البرز هستیم.

محمدی با بیان اینکه در استان البرز آثار تاریخی بسیاری وجود دارد ، عنوان کرد: در استان تنها 14  نیروی حفاظت از بناهای تاریخی داریم که تعداد اندکی در برابر میزان بالا اماکن تاریخی است و مردم باید در این راستا با میراث فرهنگی همکاری کنند.

وی اظهار داشت: در راستای حفاظت وحراست از اماکن تاریخی در استان تفاهم نامه‌هایی را با ادارات مختلف مانند سپاه و دادگستری امضا شده که با دستگاهای دیگر مانند نیروی انتظامی نیز قرار داد منعقد می‌شود.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی اماکن تاریخی استان البرز آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر