Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: اقدام ترامپ یعنی تاسیس حزب جدید در صورت عملیاتی شدن می‌تواند ضربه بزرگی به جمهوری خواهان بزند، چون اکثر بدنه جمهوری خواهان طرفدار ترامپ هستند.

سید محمد مرندی، تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر تأسیس حزب جدید به نام حزب میهن پرستان در آمریکا گفت: این اقدام ترامپ در صورت عملیاتی شدن می‌تواند ضربه بزرگی به جمهوری خواهان بزند چون اکثر بدنه جمهوری خواهان طرفدار ترامپ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بسیاری از نخبگان جمهوری‌خواه از ترامپ دل خوشی ندارند و حتی نخبگان نزدیک به ترامپ نیز فقط می‌خواهند از محبوبیت او در بین سفید پوستان بهره برداری کنند که این نشان دهنده شکاف های عمیق در جامعه آمریکاست.

مرندی تصریح کرد: در بین مردم آمریکا شکاف‌های بسیاری از شکاف‌های طبقاتی گرفته تا قومیتی و نژادی مسئله متداولی است که این موضوع منحصر به جناح جمهوری خواه نیز نیست و در مقابل دمکرات ها نیز رضایتمندی وجود ندارد.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با بیان اینکه دمکرات‌ها و جمهوری خواهان اساساً طرفداران سرمایه‌داری و ثروت هستند گفت: براین اساس بسیاری از افراد چپ گرا و فرودست از عدالت اجتماعی توسط این دو بی بهره اند.

وی با اشاره به اینکه با وجود این روند دمکرات‌ها و جمهوری خواهان به تدریج در حال دچار شدن به بحران هستند گفت: البته واضح است بحران جمهوری خواهان بزرگتر و دم دست تر است.

مرندی در پاسخ به این سوال که در صورت تشکیل حزب جدید توسط ترامپ هزینه‌های آن از کجا تامین خواهد شد افزود: نیمی از شرکت کنندگان در انتخابات اخیر آمریکا به ترامپ رای دادند و طبیعتاً به نظر می‌رسد او با کمبود بودجه روبه رو نیست، البته قطعا ترامپ برای تاسیس حزب جدید از جیب خود خرج نخواهد کرد به ویژه اینکه موسسات نزدیک به حاکمیت به شکل‌های مختلف در حال تحریم شرکت‌های وابسته به ترامپ هستند و احتمال ورشکستگی او و خانواده اش وجود دارد اما از آنجا که نیمی از رای دهندگان آمریکایی به ترامپ رای دادند و طرفداران دو آتیشه و ثروتمندی دارد، حتما حزب جدید او مورد حمایت سفید پوستان ثروتمند قرار خواهد گرفت.

این تحلیلگر مسائل آمریکا در خصوص اینکه حزب جدید تاسیس شده توسط ترامپ آیا می تواند از دو حزب حاکم در آمریکا یعنی جمهوری خواه و دمکرات پیشی بگیرد نیز یادآور شد: این موضوع غیرممکن نیست چون حزب جمهوری خواه از این اقدام ترامپ یعنی تاسیس حزب جدید ضربه جدی خواهد خورد و دمکرات ها نیز به خاطر ماهیت لیبرال بودن خود و بحران اقتصادی فعلی که کشور آمریکا را به شدت گرفتار کرده است نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و براین اساس هر چه وضع اقتصادی در آمریکا بدتر شود بی علاقگی به بایدن و دمکرات ها نیز افزایش خواهد یافت که این روند می تواند به نفع ترامپ یا جانشینی از طرف او باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرندی ترامپ حزب جدید شکست انتخاباتی تحلیلگر مسائل آمریکا جمهوری خواهان جمهوری خواه اقدام ترامپ تاسیس حزب دمکرات ها حزب جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز به سوی خودروی  یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ