Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق رییسی کیا اعتقادی به تمایز قائل شدن میان مدیران فوتبالی وغیر فوتبال ندارد

صادق رییسی کیا مدیرعامل سابق راه آهن درباره انتخابات فدراسوین فوتبال و سرمربیگری مهدی رحمتی در شهر خودرو صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، صادق رئیسی کیا با حضور در برنامه «ورزش بدون ویرایش» با اشاره به انتخابات ریاست فدارسیون فوتبال عنوان کرد:

جامعه فوتبال کشور در این روزها شور و حال جدیدی را تجربه می کند با امید به این که گفتمان به جریان افتاده برای تغییر در هرم مدیریت فوتبال، دگرگونی در رویه های مدیریتی و در پی آن توسعه فوتبال کشور به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا اساسنامه و تغییرات جدید در فوتبال می تواند تاثیری در حذف مدیران غیرفوتبالی و غیرمتخصص که تنها اقتصادی هستند، داشته باشد، گفت:

اعتقادی به تمایز قائل شدن میان مدیران فوتبالی وغیر فوتبال ندارم‌، مدیریت بر ساختار فوتبال کشور این اقتضا را دارد که از عوامل و نیروی متخصص در زمینه مالی، حسابداری، جامعه شناسی، حقوق، بازاریابی و حتی روان شناسی بهره برده شود.

مدیرعامل سابق باشگاه راه آهن معتقد است:

ثبات مدیریت از نظر حضور افراد در مناصب فدراسیون فوتبال همیشه روند صعودی داشته یعنی میانگین مدت تصدی اعضای مجمع فوتبال فدراسیون عدد قابل توجهی است و برخی از افراد چندین دهه در مجمع حضور داشته اند.

رئیسی کیا با بیان این که تغییرات مدیریتی در باشگاه ها طبیعی تر از فدراسیون است، عنوان کرد:

باشگاه به تناسب موقعیت هایی که در لیگ پیدا می کند یا رویه های جدیدی که به دلیل تغییرات مالکیت بر آن حاکم می شود، دچار تغییر مدیریتی می شود، البته کیفیتی به همراه نداشته است.

رییسی کیا افزود:

براساس قانون تجارت و مبانی علمی، کمترین زمانی که یک مدیر می تواند محیط تحت پوشش خود را شناسایی کند، بر ضعف ها و قوت های محدوده مدیریتی خود شناخت پیدا کنند و باشگاه را از وضعیت موجود به موقعیت مطلوب سوق دهد. وقتی زمان دوسال از یک مدیر گرفته می شود فرصتی برای تدوین برنامه های راهبردی وجود نخواهد داشت.

این مدیر ورزشی در بخش دیگری از برنامه، درباره مربیگری آقای مهدی رحمتی گفت:

از نگاه مدیریتی، افراد بسیار نام آورتر از ایشان در سطح مربیگری لیگی که می خواهد با لیگ های حرفه ای مانند چین، ژاپن و کره رقابت کند، وجود دارند. در واقع وجود افرادی مانند رحمتی و نویدکیا چیزی به فوتبال لیگ اضافه نخواهد کرد.

رئیسی کیا تاکید کرد:

زمانی که می خواهیم از منظر مدیریتی به فوتبال نگاه کنیم نباید تنها به داخل متمرکز شویم بلکه رقبا اهمیت بیشتری دارند.

او به لایحه نظام جامع باشگاه داری و تاثیر آن بر انتخابات ریاست فدارسیون اشاره کرد و گفت:

این لایحه توسط دولت تدوین شده است و یقینا نظر 50 فدراسیون ورزشی و کمیته ملی در آن لحاظ نشده است یعنی دولت از نگاه خود به ورزش و صنعت باشگاه داری نگریسته و چهارچوب ها و مقررات را بر اساس زاویه دید خود تنظیم کرده است.

رئیسی کیا با تاکید بر این که فدراسیون فوتبال مهمترین فدراسیون ورزشی کشور است، بیان کرد:

یکی از ماموریت های افرادی که برای هیئت رئیسه فدراسیون برگزیده می شوند این است که در زمان مطرح شدن این لایحه در مجلس، با نمایندگان رایزنی های لازم را داشته باشند تا باشگاه داری به عنوان رکن اصلی و کارخانه سازنده ورزش حرفه ای، حق و قانون مشخص در نظامنامه داشته باشند به گونه ای که بتوانند در تعامل با دولت ورزش حرفه ای را به خوبی مدیریت کنند.

اخبار داغ 

علی کریمی شایعه خرید دارو از قطر برای مهرداد میناوند و علی انصاریان را تکذیب کرد سایپا هم ایرادهای استقلال را به فکری نشان داد | استقلال به آنالیز اعتقاد دارد؟ منطقه 14را دریابید! لیست و عکس 7 خانم بازیگر ایرانی که کشف حجاب کردند / منشوری های سینما خانم بازیگر ایرانی به سرطان مبتلا شد + عکس زلاتان خطاب به دوان زاپاتا: بیش تر از کل بازی های دوران حرفه ای تو، گل زده ام یولیان ناگلزمن: علاقه رئال مادرید؟ هر آنچه در روزنامه ها می نویسند همیشه هم درست نیست!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئیسی کیا رییسی کیا حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها

دبیرکل فدراسیون فوتبال از افزایش پاداش تیم‌های زیرمجموعه این فدراسیون با یکسری پروتکل‌ها خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هدایت ممبینی در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: به جامعه ورزش و فوتبال کشور تبریک می‌گویم. پتانسیل فوتسال کشورمان در این مسابقات نشان داده شد و امیدواریم در جام جهانی فوتسال در ازبکستان در شهریور ماه باعث شادی مردم شویم و سطح فوتسال‌ و استعدادهای‌مان را به دنیا نشان دهیم.

وی در مورد نزدیک شدن سطح تیم‌ها در مسابقات جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: تیم‌های منطقه کافا که خودمان عضو هیئت رئیسه آن هستیم، پیشرفت قابل توجهی به واسطه سرمایه‌گذاری روی فوتبال و فوتسال کرده‌اند. چهار تیم از کافا به جام جهانی فوتسال راه پیدا کرده‌اند که جای خوشبختی برای ما خواهد بود. فوتسال ایران باعث رشد چشمگیر این منطقه شده است. مربیان ایرانی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان حضور دارند و این نشان می‌دهد فوتسال روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آخرین روند گرفتن اسپانسرهای برای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال به کجا رسید، گفت: مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به شکلی است که باید اسپانسری را بالا ببریم. تا زمانی که بحث حق پخش تلویزیونی حل نشود، شاید اسپانسرها نیز رغبتی برای جلو آمدن نداشته باشند. در دولت جدید و البته در مجلس اتفاقات خوبی می‌افتد و وزیر ورزش مدام پیگیری می‌کند. امیدوارم با گرفتن حق پخش برای فدراسیون و باشگاه‌ها روند رو به رشدی برای فوتبال‌مان داشته باشیم.

ممبینی راجع به پاداش‌های در نظر گرفته شده برای اعضای تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: در طول برگزاری مسابقات یکسری پاداش‌ها که شاید چشمگیر نباشد به بازیکنان دادیم. فردا جلسه‌ای داریم تا میزان پاداش‌ها را با رعایت یکسری پروتکل‌ها بیشتر کنیم. این بحث برای کلیه تیم‌های ملی است. تیم ملی بانوان زیر 18 سال قهرمان کافا شده و فوتبال ساحلی نیز به مقام سوم جهان دست یافته است. همه اینها باعث شده است که راهکاری داشته باشیم تا بتوانیم زحمات بازیکنان را جبران کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم‌های VAR در فوتبال ایران یادآور شد: در بحث VAR تا یکسری اتفاقات نیفتد، نمی‌توانیم خیلی اطلاعات بدهیم. یک شرکت چینی به شرکت‌های موردتأیید فیفا، اضافه شده است و شاید به خاطر مراودات‌مان با این کشور بتوانیم تسهیلاتی داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره ادعای وحید شمسایی مبنی بر عدم داشتن قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: شاید به لحاظ اداری برخی قراردادها مانده باشد، ولی مشکلی نیست و حتما امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • مالک جدید، نام باشگاه فوتبال استقلال را عوض کرد
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • حسینی: پرسپولیس را بردیم ولی اتفاق خاصی نیفتاده