Web Analytics Made Easy - Statcounter

چشم‌انتظاری چندماهه کارگران فضای سبز خرم آباد برای دریافت معوقات روایتگر قصه ای تلخ و همیشگی است که پایانی بر آن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سختی کار را می شد از چهره های خسته و دسته های پینه بسته شان دید، کارگرانی که در این روزها و شرایط سخت اقتصادی، چرخ زندگی شان به سختی می چرخد، گویا رنج و سختی در این روزهای سخت کرونایی تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شرکت های پیمانکاری در شهرداری همچنان پر از غصه و درد است، کارگرانی که زحمت کشیده اند اما دستشان به حق و حقوشان نمی رسد و در این میان عدم حمایت از این کارگران مظلوم بیشتر از همیشه نمایان است.

همان افرادی که روزگاری با رای مردم روی کار آمده اند، امروز در برابر حقوق کارگرانی که حقشان پایمال شده سکوت کرده اند، این کارگران توقع و خواسته زیادی ندارند و تنها مزدشان را می خواهند که گویا برخی از پیمانکاران شهرداری تمایلی برای پرداخت این معوقات ندارند.

دست خالی کارگران

سرگردانی در این روزهای سرد سال و کرونایی، حکایت برخی از کارگران شهرداری خرم آباد است که اسیر وعده ها شده اند و برخی از کارگران برای دریافت مطالبات شکایت کرده اند، گویا متولیان و مسئولان مربوطه اراده ای برای رفع این مشکل کارگران ندارند.

یکی از کارگران شهرداری خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در سال ۹۷ و ۹۸ چندین ماه به عنوان کارگر یکی از پیمانکاران مشغول به کار بودم که پرداخت دیرهنگام حقوق سبب نارضایتی بسیاری از کارگران شرکت های پیمانکاری فضای سبز شده است.

وی افزود: در حال حاضر دو ماه حقوق معوق از سال گذشته داریم که هنوز پرداخت نشده و مجبور به شکایت شدیم و با شکایت بخشی از معوقات را دریافت کردیم اما همچنان بخشی از حق و حقومان باقی مانده است.

این کارگر شهرداری تصریح کرد: در طول این مدت سه شهردار عوض شده ولی هنوز ما کارگران شرکت های پیمانکاری به حق و حقوقمان نرسیده ایم و مدام به ما وعده می دهند ولی تاکنون عملی نشده است.

وی بیان کرد: چند بار به شهرداری مراجعه کردیم ولی جوابی نگرفیتم و معلوم نیست سرنوشت حقوق های معوقه ما به کجا می رسد.

معوقات ۱۰۰ کارگر پرداخت نشد

یکی دیگر از کارگران به خبرنگار سفیرافلاک گفت: ما فقط امرار معاشمان از طریق همین کارگری است و شبانه روز تلاش می کنیم ولی وقتی نوبت به پرداخت حقوق می شود، پیمانکار شانه خالی می کند.

وی افزود: حقوق هایمان را گاهی به سال و گاهی هم چند ماه یکبار پرداخت نمی کنند، مسئولین خودشان را جای ما قرار دهند در این شرایط سخت اقتصادی چگونه خرج و مخارج زندگی را تهیه کنیم.

این کارگر خرم آبادی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ نفر کارگر شرکت پیمانکاری هستیم که در فضای سبز کار می کنیم و دو ماه حقوق معوق پارسال را هم هنوز نگرفته ایم که نامه نگاری، پیگیری و شکایت کردیم ولی صدایمان به جایی نرسیده است.

وی بیان کرد: حقوق های معوقه مختلف است برخی دو ماه و برخی ۸ ماه معوق دارند که ما کارگران در میان وعده ها بلاتکلیف هستیم و انتظار داریم شهرداری و شورای شهر برای این مشکل فکری کنند و معوقات ما پرداخت شود.

حساب مشترک، مشکل کارگران را برطرف می کند

رستم کوشکی رئیس شورای شهر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: برخی از برنامه های شهرداری به پیمانکار واگذار می شود و خود پیمانکار تعدادی کارگر را برای انجام برنامه و یا پروژه مشغول می کند و در نهایت شهرداری پول را به پیمانکار داده و پیمانکار موظف است که ابتدا حقوق کارگران را پرداخت کند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از پیمانکاران پرداخت حقوق کارگران را در آخرین مرحله قرار می دهند و همین سبب نارضایتی کارگران شده که برای رفع این مشکل، اقدام به یک حساب مشترک بین کارگر، کارفرما و شهرداری شده است.

عدم پرداخت حقوق ۸ ماهه کارگران

رئیس شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: با اجرای این حساب مشترک، شرایط قطعا بهتر خواهد شد و کارگران به حق و حقوق خود می رسند.

کوشکی با اشاره به اینکه فضای سبز در بین پیمانکاران تقسیم شده است، گفت: برخی از پیمانکاران توجهی به حقوق کارگران ندارند به طوری که تعدادی از کارگران شرکت های پیمانکاری تا هشت ماه هم حقوق معوق دارند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی شهرداری پول به حساب پیمانکار واریز می کند، پیمانکاران باید حقوق کارگران را پرداخت کنند و اگر کوتاهی هایی از سوی پیمانکار صورت گیرد، ادامه فعالیت با این پیمانکاران از سوی شهرداری انجام نمی شود.

رئیس شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری نمی تواند مستقیم حقوق را به حساب کارگر شرکت های پیمانکاری واریز کند، چنین مشکلاتی رخ داده اما با اجرای طرح حساب مشترک این مشکل برطرف می شود.

کارگران قشر مظلوم و زحمتکشی هستند که برای تامین معیشت خانواده به سختی تلاش می کنند لذا می طلبد با توجه به این وضعیت کارگران، شهرداری و شورای شهر عزم خود را برای پرداخت مطالبات این کارگران، جزم کند و از سوی دیگر دستگاه های نظارتی از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا هر چه سریعتر معوقات چندین ساله این کارگران پرداخت شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارگران شرکت های پیمانکاری حقوق کارگران پرداخت حقوق حساب مشترک شورای شهر فضای سبز خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: دولت برای حل مشکل مسکن کارگران چه کرد؟

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228993 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان