Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه بی‌ان‌ان‌ بلومبرگ گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در جریان کمپین انتخابات ۲۰۲۰ مبلغ گزاف و حیرت‌آوری از کمک‌های مالی را از سوی اهداکنندگان ناشناس جمع‌آوری کرد که با تبدیل شدن وی به چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا به اوج خود رسید.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، از کل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلاری که بایدن در جریان کمپین انتخاباتی‌اش از سوی اهداکنندگان مالی جمع‌آوری کرد، حدود ۱۴۵ میلیون دلار آن از طریق کمک‌های مالی موسوم به "پول سیاه" تامین شد و این بدان معناست که مردم هرگز به طور دقیق متوجه نخواهند شد که چه کسانی به پیروزی رئیس جمهور کمک کردند.

آمار کامل پول سیاه که به کمپین انتخاباتی بایدن کمک کرده از رکورد قبلی ۱۱۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط میت رامنی فراتر می‌رود و ۲۸.۴ میلیون دلاری را که "به نیابت" از دونالد ترامپ هزینه شده، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بلومبرگ همچنین تاکید کرد که اگرچه دموکرات‌ها پیش‌تر تمایل خود را نسبت به ممنوعیت "پول سیاه" در سیاست به عنوان "فساد منحصر به فرد" ابراز کرده بودند چرا که به طرفداران اجازه می‌دهد بدون بررسی دقیق و موشکافانه از یکی از نامزدهای انتخاباتی حمایت کنند، اما ظاهرا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این نوع کمک‌های مالی را پذیرفته بودند.

گای سِسیل، رییس سازمان Priorities USA Action گفت: ما قصد نداشتیم علیه ترامپ و نیروهای جناح راست که او را قادر می‌سازند، به طور یکجانبه خلع سلاح شویم.

بر اساس گزارشات، سازمان Priorities USA Action با یک مبلغ ۲۶ میلیون دلاری از کمپین انتخاباتی بایدن حمایت کرد و به گفته شبکه بی‌ان‌ان‌ بلومبرگ هرگز قرار نیست نام اهداکنندگان این مبلغ فاش شود.

با این حال شلدون وایت‌هاوس، سناتور دموکرات تاکید کرد: پول سیاه برای دموکراسی سمی است. این حقیقت که گروه‌های ترقی‌خواه یاد گرفته‌اند تا با استفاده از تاکتیک‌های مشابه با این مساله مبارزه کنند، بهانه خوبی برای ادامه طاعون پول سیاه در آمریکا نیست./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمپین انتخاباتی پول سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات درحوزه انتخابیه سمیرم ولنجان برگزار می‌شود گفت: دراین مرحله تدبیر سازمان صدا وسیما براین است که برای هرحوزه انتخابیه سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ضبط شود.
یوسف افشار نیا افزود: سوالات مربوط به مناظره‌ها تلفیقی از حوزه انتخابیه، استان ومسائل کلان کشور است و به صورت یکسان ازهمه نامزد‌ها پرسیده می‌شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر مناظره‌ها یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغاتی نیز برای هرکدام ازنامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات ضبط می‌شود که در زمان قانونی تبلیغات از صداوسیما پخش خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیر کل صداوسیمای استان اصفهان گفت:در دور دوم انتخابات شبکه تلویزیونی محلی وجود ندارد و برنامه‌های تبلیغاتی ومناظره‌ها ازشبکه استانی رادیو وتلویزیون پخش می‌شود.
علی معصوم زاده تهیه کننده برنامه مناظره‌ها هم با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از نیرو‌های صداوسیما استان درامر تهیه مناظره‌ها فعالیت دارند گفت:در دور اول انتخابات ۶۰ برنامه تبلیغاتی برای نامزد‌ها ضبط شد وبه مدت ۶۲۰۰ دقیقه از شبکه محلی پخش شد.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت