Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن ذیبخش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: به دنبال تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا (واریانت جدید کرونا) در دنیا که اولین بار از کشور انگلستان گزارش شده است، ابتدا به منظور جلوگیری از ورود این ویروس به کشور، پروازها از مبدا و مقصد انگلستان که از اول دی ماه جاری به حالت تعلیق درآمده بود طبق ابلاغ وزارت بهداشت و کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا برای سومین بار تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* منع سفر به ایران از چندین کشور

وی افزود: کشورهایی از جمله انگلستان، ژاپن، زیمبابوه، نامیبیا، آنگولا، موزامبیک، مالاوی، زامیبیا و بوتسانا و چند کشور دیگر که تا 21 دی واریانت های جهش یافته نگران کننده در آنها گزارش شده است مشمول قوانین بهداشتی سختگیرانه خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: کسانی که در عرض 2 هفته قبل از ورود به کشور در یکی از کشورهای فوق اقامت یا حضور داشته اند و یا مبدا سفرشان از این کشورها بوده باشد، از سفر به ایران منع خواهند شد و اجازه ورود به ایران فقط برای سفرهایی صادر می شود که از اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده و یا توجیه سفرشان توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا تایید شده باشد.

ذیبخش گفت: مسافران وارده از این کشورها در صورت دریافت مجوز برای ورود به کشور و همچنین همه مسافرانی که در مدت 14 روز گذشته در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا حضور داشته باشند باید متعهد به قرنطینه 14 روزه به محض ورود به کشور بوده و ملزم به همکاری کامل با تیم های بهداشتی طبق دستورات هستند.

* احتمال تعلیق مجدد پروازهای انگلستان با تقاضای ستاد مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه هیچ مسافری از مبدا انگلیس پذیرفته نخواهد شد و امکان سفر از ایران به انگلیس نیز وجود نخواهد داشت، افزود: در صورت تقاضای ستاد ملی مقابله با کرونا تعلیق پروازها به کشور مذکور تمدید خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: همچنین پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی که به انتقال مسافران از انگلستان به ایران اقدام کنند، لغو می‌شود و چنانچه مسافر بیماری وارد کشور شود از طریق وزارت بهداشت قرنطینه می‌شود.

ذیبخش اظهار کرد: در صورت اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر وجود این ویروس در سایر کشورها، به‌طور قطع پرواز به این کشورها نیز لغو می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی سازمان هواپیمایی کرونای انگلیسی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان