Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:00:57 GMT

وضعیت مشاغل فرهنگی و هنری شهر تهران بهبود می‌یابد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۲۶۰۴

وضعیت مشاغل فرهنگی و هنری شهر تهران بهبود می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی و هنری شهری در تهران، در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در توضیح این لایحه گفت: عنوان این طرح بهبود فضای کسب و کارهای فرهنگی و هنری است. در سال‌های گذشته تعداد مکان‌های فرهنگی تهران رشد زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشت کارکردهای فرهنگی و هنری، مسائلی مانند شب گردی را کاهش داده است.

وی افزود: در یک سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های هنری محدود شده‌اند و پیرو درخواست هنرمندان مبنی بر دشواری در این کسب و کارها، طرح بهبود فضای عمومی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در تهران تهیه شده است.

فخاری تصریح کرد: متأسفانه شهرداری با این افراد سلیقه‌ای برخورد می‌کند. به همین منظور از همکاران می‌خواهم تا به این لایحه رأی مثبت بدهند.

در ادامه ناهید خدا کرمی عضو شورای شهر در مخالفت با این طرح گفت: این لایحه فوریت ندارد چرا که ماهیت این طرح خارج از اختیارات شورا است و باید این حمایت به شیوه‌های دیگر انجام شود.

در ادامه محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در موافقت با این لایحه گفت: وضعیت اهالی فرهنگ و هنر به شدت آسیب دیده و مدت‌ها است که این رویکرد نا مهربانانه با این افراد ادامه دارد. این لایحه منجر می‌شود تا حداقل امکانات برای این افراد فراهم شود.

وی افزود: فوریت این مسئله به این دلیل است که شیوع کرونا خسارات زیادی را برای این قشر داشته است.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، با اعلام موافقت خود با یک فوریت این لایحه و در تذکری گفت: عنوان این طرح باید تغییر کند و تبدیل به الزام شهرداری شود.

در ادامه نیز جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیز در توضیح لایحه مذکور گفت: در ایام کرونا کسب و کارهای فرهنگی آسیب زیادی دیده‌اند. بعید است که مزاحمت یک شغل فرهنگی در فضای‌های مسکونی بیشتر از مشاغل پزشکی باشد. این امر فرصت خوبی برای کمک به این افراد است.

در ادامه یک فوریت این طرح با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 5129602

منبع: مهر

کلیدواژه: ناهید خداکرمی الهام فخاری شورای شهر محمد سالاری شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران امداد رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر کمیته امداد امام خمینی شهر تهران آتش سوزی سامانه بارشی هوای سالم وضعیت معابر آلودگی هوا کسب و کارهای فرهنگی فرهنگی و هنری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه پس از نظارت میدانی و بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی راهی انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان شد و روند اجرای دستورات پیشین خود که در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای متروکه صادر شده بود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید، از وضعیت ساماندهی کالاها و اقلام در انبارهای تملیکی استان هرمزگان ابراز رضایت کرده و ضمن تاکید بر استمرار این روند گفت: آنچه امروز در انبارهای اموال تملیکی قابل مشاهده است حقیقتاً با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با تلاش صورت گرفته امروز وضعیت انبارهای اموال تملیکی به حد مطلوبی رسیده است و مشکلات پیشین به حداقل رسیده است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به وزیر دادگستری نیز گفت: ضرورت دارد پرونده‌هایی از سازمان اموال تملیکی که در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی هستند با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف و به سرانجام برسند.

کد خبر 6095057

دیگر خبرها

  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟