Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: شهردار تهران گفت: دولت نمی‌تواند در مورد حمل و نقل عمومی پایتخت شانه‌های خود را خالی کند.
به گزارش خرداد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه دویست و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه لایحه بودجه در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: اولین بوجه قرن جدید را امروز به شورای شهر تحویل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار تهران تصریح کرد: بودجه اصلی و ردیف‌ها های آن ۳۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان است. امسال اولین سالی است که تبصره‌های آن را هم به داخل کوچه آوردیم و این به شفاف شدن بودجه کمک بسیاری می‌کند.
حناچی با بیان اینکه رقم آن ۱۱ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان است گفت: بودجه امسال دو سطحی است و معادل ۲۲۷۴ میلیارد تومان است که پیشنهاد دادیم اگر در شورا به تصویب برسد، ۳۲ پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار می‌گیرند و قرار است آن‌ها به نتیجه برسند.
شهردار تهران با اشاره به این پروژه‌ها گفت: یکی از این پروژه‌ها برای قطار محور تهران _ تبریز است که کلنگ زنی آن به تازگی انجام شده و دره اوین و محله خلازیل از جمله پروژه‌های هستند که برای آن‌ها بودجه پیش‌بینی شده است.
شهردار تهران تصریح کرد: رویکرد بودجه اجتماعی است و بحث اعتبار برای پروژه‌های توسعه محلی در این پروژه پیش‌بینی شده است و در شرایط کرونایی توجه به اشخاص آسیب‌پذیر مد نطر قرار گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع بدهی‌ها و دیون شهرداری گفت: میزان بدهی‌های ما دینامیک است، زیرا ما بخشی از آن را پرداخت می کنیم و بخشی دیگر جایگزینش می‌شود و بخشی از بدهی‌های ما ازجمله بدهی‌های بانکی است.
وی ادامه داد: به نفع شهرداری است تا آن را پایین و در طراز نگه داریم تا بتوانیم از تسهیلات جدید هم استفاده کنند. شهرداری فقط به یکی از بانک‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد بدهی داشت و تلاش می‌کنیم تا بدهی بیشتر برای شهرداری تولید نکنیم.
حناچی درباره پرداخت به پیمانکاران اظهار کرد: ما با برات و موارد دیگر، پول پیمانکاران خرد را پرداخت کرده‌ایم اما پیمانکاران درشت باقی مانده اند که در حال پرداخت آنها هستیم .
شهردار تهران درباره بودجه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: واقعیت این است که حمل و نقل موضوعی حاکمیتی است و با این مبالغ مشکل آن حل نمی‌شود و با این وضعیت نمی‌توان کاری بزرگ انجام داد و ما این موضوع را به دولت اعلام کرده‌ایم. به اعتقاد ما حمل و نقل در پایتخت موضوعی حاکمیتی است و دولت نمی‌تواند شانه‌های خود را خالی کند همانگونه که برای طرح‌های عمرانی اعتبار گذاشته می‌شود برای حمل و نقل هم باید اعتبار در نظر گرفته شود.
وی درباره وضعیت بازداشت ۲ شهردار تهران اظهار کرد: منتظر هستیم تا دستگاه قضا نظر خود را در این رابطه اعلام کند. پرونده همچنان در شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی است و فعلا در حد اتهام است و هرچه قوه قضاییه در مورد آن تصمیم بگیرد ما تابع آن خواهیم بود.
وی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای افشای فساد گفت: این بودجه مربوط به همان قانون سوت زنی است که اگر شورا آن را تصویب کند، بخشی از بودجه به افشاگران پرداخت می شود.
حناچی درباره میزان تحقق بودجه گفت: معمولاً در دو ماه آخر سال وضعیت بهتری نسبت به طول سال داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به این اشاره کرد که هرسال عوارض تغییر می‌کند و برای آنکه افرادی نمی‌خواهند، سال بعد عوارض خود را پرداخت می‌کنند و تاکنون بیش از ۷۰ درصد بودجه ما محقق شده است و بودجه حدودا ۳۶ هزار میلیاردی همان است که داده ایم، اما ردیف هم هست. برچسب ها: حناچی

منبع: خرداد

کلیدواژه: حناچی شهردار تهران حمل و نقل پروژه ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس

بالاخره بعد از سال‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند. پرسپولیس به کنسرسیومی از ۶ بانک داده شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار گردید. نکته جالب در خصوص این واگذاری‌ها بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و حتی قرار است بیشترین عضو را در هیئت مدیره داشته باشد، طی دو سه سال اخیر وام‌های سنگینی به پرسپولیس و استقلال داده و به نوعی اسپانسر دو باشگاه هم بود. مدیران استقلال طی چند سال گذشته چندین بار از این بانک وام گرفتند و در حال حاضر هم بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی‌ها چیزی در حدود ۱۸۶ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارند و برای گرفتن وام هم سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشتند. شاید ماجرای مالکیت این بانک بر باشگاه پرسپولیس به زودی به ضرر استقلالی‌ها تمام شود و این باشگاه را با مالک جدید قرمز‌ها وارد چالش بزرگی کند. حال باید دید حالا که بانک شهر مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفته، چطور می‌خواهد با رقیب سنتی کنار بیاید و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ساز خواهد شد یا خیر.

بعد از گرفتن وام، باشگاه استقلال به صورت ماهیانه اقساط سنگینی را پرداخت می‌کرده و هنوز هم باید این اقساط را پرداخت کند. البته مشخص نیست در این زمینه باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و یا اینکه در پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده تاخیر داشته است.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه