Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا چهارشنبه هشتم بهمن آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت که همین امر موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جدی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می شود.

وی توضیح داد: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، کرج و قم خواهیم داشت که اثر آن پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)، در برخی مناطق در کلان شهرهای بالا امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این راستا توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، در سطح شهر جلوگیری شود همچنین احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دما در اغلب نقاط کشور افزایش می یابد/هشدار وقوع بهمن در البرز

اصغری افزود: همچنین تا روز پنج‌شنبه روند تدریجی افزایش دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود و در این راستا در دامنه رشته کوه البرز ذوب برف و وقوع پدیده بهمن پیش‌بینی می‌شود.

* ورود سامانه بارشی تازه از روز پنجشنبه نهم بهمن

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه نهم بهمن سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و سبب با بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور خواهد شد این سامانه روز جمعه ۱۰ بهمن تقویت شده و علاوه بر شمال غرب و غرب کشور در جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش خواهد شد.

* یخبندان در ۲۵ مرکز استان/ آسمانی صاف در تهران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی آلودگی هوا مرکز استان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی، سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت