Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشین معراجی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «سایه روباه» که در سی‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره این فیلم به خبرنگار مهر گفت: «سایه روباه» برهه زمانی زندگی مردی را روایت می‌کند که همسرش ۱۰ روز است ترکش کرده است و مرد هیچ اطلاعی از او ندارد. مرد به این دلیل دچار نوعی روان‌پریشی و فروپاشی می‌شود و با وجود اینکه دختر نوجوانی در منزل دارد، تمام توجه‌اش را برای یافتن همسرش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر وقتی دختر نوجوان با وضعیت پدرش روبرو می‌شود، نسبت به پدرش دچار شک و شبهه می‌شود.

وی در مورد ایده اولیه این فیلم توضیح داد: همیشه این طور احساس می‌شود وقتی آسیب درون خانوادگی بروز می‌کند، فرزندان اولین لطمه و ضربه را می‌خورند اما گاهی این‌گونه نیست و اولین کسی که در این میان لطمه می‌بیند بزرگسالی است که وظیفه حفظ فرزندان را دارد. در «سایه روباه» خواستم سرخوردگی و فروپاشی شدید والد را به نمایش بگذارم که این فروپاشی توجه‌اش را از فرزند نوجوانش سلب کرد و فرزند به ناگاه و خیلی زودهنگام تبدیل به والدی شد که بتواند از پدرش حمایت کند. همیشه دغدغه‌ام نمایش آسیب‌های اجتماعی بوده که ابتدا از درون خانواده شروع می‌شوند و سپس در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

معراجی درباره گونه «سایه روباه» بیان کرد: «سایه روباه» را می‌توان رئالیسم جادویی شمرد، یعنی سعی کردم برای اولین بار، کمی از فضای رئال فاصله بگیرم. در فضایی بین رئالیسم و سوررئالیسم بازی کردم؛ به این معنی که قصه، رئال است اما رفتاری که در ذهن و روان کاراکتر اصلی فیلم رخ می‌دهد باعث می‌شود وهم و خیال و جادو وارد کار شود.

وی درباره تأثیر فیلمبرداری و مدیر فیلمبرداری برای درست از آب درآمدن چنین فضایی را بسیار مؤثر دانست و گفت: بهروز بادروج فیلمبرداری خلاق، باهوش و با دقتی بود و در روزهای پیش‌تولید بسیار با هم درباره رنگ‌ها و نورهای کار صحبت کردیم تا به فضایی مشترک رسیدیم. چون قصد داشتم این کار، رئالیسم جادویی باشد برایم مهم بود که آرت را وارد کنم و قاب‌های مینی‌مال، رنگ‌های قرمز، المان‌های نور و چیدمان‌شان موضوع خیلی مهمی بود و برایم اهمیت داشت. دقت و ظرافت بهروز بادروج بسیار بر کار مؤثر بود، همچنان که ساعت‌های متمادی را صرف برداشت یک پلان می‌کردیم تا آن قابی که مدنظر داشتیم درست از آب درآید.

کارگردان «سایه روباه» با بیان اینکه اولین نمایش فیلمش در جشنواره فیلم کوتاه تهران است، گفت: جشنواره‌های داخلی به ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران بسیار برایم مهم است و دوست دارم فیلمم ابتدا در کشور خودم به نمایش درآید. با نمایش فیلم به صورت فیزیکی و نه آنلاین موافقت کردم چراکه معتقدم فیلم باید روی پرده دیده شود البته شرایط و محدودیت‌ها را هم درک می‌کنم. از طرف دیگر قصد داریم فیلم را برای جشنواره‌های خارجی نیز ارسال کنیم که ممکن است پخش آنلاین در این موضوع مشکل ایجاد کند.

کد خبر 5128237

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی فیلم سینمایی جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تئاتر شهر درگذشت چهره ها شبکه پنج سیما تئاتر صاحبدلان آلبوم موسیقی رادیو نمایش سایه روباه فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند