Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر امور استانهای ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیش از حد معمول است.

فرهاد سرخوش، امروز ۵ بهمن ماه در جلسه بررسی چالش های ممنوعیت توسعه اراضی گفت: با توجه به توسعه بی رویه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به خصوص در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بطور قابل توجهی بیش از حد معمول و استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخوش با تاکید بر اهمیت پیشگیری از توسعه کشاورزی و احداث چاه های غیر مجاز افزود: تصرف اراضی ملی توسعه اراضی کشاورزی با آب های غیر مجاز چاه ها، کانال های آبیاری و رودخانه ها، تفاوتی با تخلفاتی نظیر سرقت نداشته و باید با آن برخورد جدی شود، چرا که آب باید در دسترس همه کشاورزان اراضی حق آبه دار بوده و استفاده از آن به نحوی باشد که منتج به کشاورزی پایدار گردد.

مدیر دفتر امور استانهای ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن اشاره به هزینه کرد بسیار بالای ستاد احیای دریاچه ارومیه جهت انتقال حق آبه زیست محیطی به دریاچه ارومیه تصریح کرد: در صورت عدم برخورد با عوامل توسعه های بی رویه کشاورزی و تغییر کاربری اراضی از دیم به آبی و زراعی به باغی، این هزینه کرد عملا بی نتیجه خواهد بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر