Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود تخم‌مرغ در بیرجند مردم را مجبور به انتظار در صف‌های طولانی مدت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، چند ماهی می‌شود در خراسان‌جنوبی و تمام کشور شاهد بی‌ثباتی قیمت تخم‌مرغ و گوشت مرغ هستیم. نوسانات قیمت این دو ماده غذایی و افزایش‌های بیش از حد قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازه‌های زمانی مختلف مردم را بسیار نگران و سبد غذایی خانوار را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر بحث بی‌ثباتی قیمت تخم مرغ و گوشت مرغ در بازار در حال حاضر شاهد نبود تخم مرغ در بازار بیرجند هستیم. ضمن این‌که داستان ادامه‌دار کمبود روغن جامد همچنان در خراسان جنوبی ادامه دارد.

چند وقتی می‌شود که عرضه تخم مرغ در بیرجند با مشکل مواجه شده و با توجه به این‌که حدود 20 روز گذشته تعدادی از واحدهای مرغداری استان درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند، به نظر می‌رسد کمبود تخم مرغ با این بیماری بی‌ارتباط نباشد. چراکه به گفته محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی شیوع  آنفلوانزا در 10 واحد مرغداری استان مشاهده شده و تا هفته گذشته 600 قطعه مرغ معدوم یا در حال معدوم شدن بودند.

به گزارش خاورستان، طی روزهای گذشته که خبرنگار ما برای تهیه تخم مرغ به مغازه‌های سطح شهر رفته بود، تخم مرغ کیلویی در مغازه‌ها موجود نبود و تخم مرغ بسته‌بندی با قیمت بسیار زیاد به فروش می‌رسید.

تخم‌مرغ موجود نیست

امروز نیز خبرنگار خاورستان، برای پیگیری موجود بودن تخم مرغ به چند عمده فروشی در سطح شهر بیرجند رفته است. در عمده فروشی اول که نمایندگی یک برند خاص را داشت هنوز وارد مغازه نشده بودم که مغازه‌دار به نشانه نداشتن تخم مرغ دستش را تکان داد و گفت: تخم مرغ نیست.

وقتی در مورد این‌که چه زمانی تخم مرغ می‌آورید از او پرسیدم گفت: مشخص نیست. کمی پایین‌تر بروید شاید آن مغازه تخم مرغ داشته باشد.

همان طور که این عمده فروشی آدرس داده بود به مغازه پایین‌تر رفتم. جلوی در مغازه افرادی در صف بودند و به نوبت وارد مغازه می‌شدند.

از یک نفر از افرادی که در صف بود سوال کردم صف چیست؟ گفت صف تخم مرغ! اما تخم مرغ تمام شده است. 

این مغازه نیز نمایندگی یکی دیگر از برندهای فروش تخم مرغ را داشت.

یکی از افرادی که در صف تخم مرغ بود به خبرنگار ما گفت: چند وقتی است تخم مرغ در بازار پیدا نمی‌شود و اگر هم برخی از سوپر مارکت‌های محلات تخم مرغ داشته باشند به صورت بسته بندی و با قیمت زیاد است.

وی افزود: بیش از نیم ساعت می‌شود در صف هستم و حالا هم فروشنده گفته تخم مرغ تمام شده است.

این فرد با بیان این‌که این مغازه تخم مرغ را کیلویی 15 هزار و 500 تومان می‌فروشد، گفت: مردم هر روز برای تهیه تخم مرغ و گوشت مرغ مشکل دارند یا این دو ماده غذایی موجود نیست یا قیمتش بسیار زیاد است.

طی چند دقیقه‌ای که در صف تخم مرغ به همراه مردم منتظر بودم، متوجه درگیری لفظی مغازه‌دار با مردم شدم و مغازه‌دار نیز به دلیل نبود و کمبود تخم مرغ و تشکیل صف، انتظار مردم و در نهایت تخم مرغ نرسیدن به برخی‌ها از مردم عذرخواهی می‌کرد. 

برای بررسی بیشتر به یکی دیگر از عمده فروشی‌های تخم مرغ رفتم. این عمده فروشی نیز تخم مرغ نداشت و مغازه‌دار گفت خیلی وقت است که تخم مرغ در بازار کمبود است.

وی در مورد دلیل کمبود تخم مرغ، اظهار کرد: دلیل را نمی‌دانم.

این مغازه‌دار در پاسخ به این‌که چه زمانی تخم مرغ خواهد داشت، گفت: مشخص نیست. شاید فردا باشد شاید نباشد.

یکی از مشتریانی که داخل این مغازه بود به خبرنگار ما گفت: من نیز از صبح به چند مغازه برای تهیه تخم مرغ رفتم اما موجود نبود و به من هم گفتند فردا سری به مغازه بزنید شاید تخم مرغ باشد.

در این روزهایی که ویروس کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است و خبرهای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حاکی از افزایش تعداد بیماران بستری و روند صعودی کرونا است، نبود مواد غذایی مورد نیاز مردم و تشکیل صف برای دریافت یک کیلو‌گرم تخم مرغ قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

مردم نگران نباشند

مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی 27 دی ماه در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: باید مراکز عرضه تخم مرغ و گوشت مرغ به صورت عمده در خراسان‌جنوبی افزایش یابد.

وی با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر بر واحد‌های عرضه کننده، افزود: در صورت کمبود این کالا‌ها پیش‌بینی شده تا از سایر استان‌ها این کمبود جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان این‌که دولت از واحد‌های آسیب دیده حمایت می‌کند گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای نوروز ۱۴۰۰ اندیشیده شده است و مردم نگران نباشند.

غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: در صورت ادامه شیوع آنفولانزای فوق حاد احتمال دارد برخی از واحد‌ها از چرخه خارج شوند و به همین علت باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین گوشت و تخم مرغ بویژه در آستانه سال جدید انجام شود.

مسئولان اقتصادی استان در حالی از عدم نگرانی مردم برای تامین گوشت مرغ و تخم‌مرغ صحبت می‌کنند که در حال حاضر در استان با مشکل تامین تخم‌مرغ مواجه هستیم.

به گزارش خاورستان، امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ 20 هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم لوبیا قرمز 27 هزار تومان، لوبیا رشتی 37 هزار تومان، لوبیا بلبلی 38 هزار تومان، عدس 25 هزار تومان، لپه 37 هزار تومان و نخود 23 هزار تومان است.

همچنین قیمت کیسه 10 کیلوگرمی برنج پاکستانی 240 هزار تومان، برنج هندی 230 هزار تومان، برنج ایرانی 300 تا 350 هزار تومان و بسته 700 گرمی ماکارانی 7800 تومان است.

قیمت بسته 5 کیلوگرمی قند 50 هزار تومان و قیمت بسته نیم کیلوگرمی چای گلین 85 هزار تومان، چای احمد 79 هزار تومان و چای گلستان 85 هزار تومان است.

روغن جامد همچنان در بازار موجود نیست، قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند 100 هزار تومان و گوشت گوساله 85 هزار تومان است.

مشکل تخم مرغ از فردا حل می‌شود

الیاس جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در مورد کمبود تخم مرغ در بازار گفت: مشکل کمبود تخم مرغ از فردا 6 بهمن ماه برطرف می‌شود.

وی افزود: به دلیل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که طی هفته های اخیر در چند مرغداری استان شاهد بودیم شرایط در مراکز توزیع تخم مرغ خوب نبوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مسئول تامین و سازمان صمت مسئول توزیع است بیان کرد: طبق صحبتی که امروز با مسئولان جهاد کشاورزی استان داشتم گفتند تخم مرغ را تامین می‌کنیم و از فردا نیز مراکز عرضه تخم مرغ توسط سازمان صمت اعلام خواهد شد.

جویبان در مورد قیمت تخم مرغ هایی که به صورت بسته بندی عرضه می‌شود، اظهار کرد: قیمت تخم مرغ‌های بسته بندی شده نیز اعلام شده و مردم می‌توانند قیمت دقیق را از طریق سامانه 124 سوال کرده یا گران فروشی‌ها را به همین سامانه اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تخم مرغ و گوشت مرغ تخم مرغ در بازار هزار تومان کمبود تخم مرغ خراسان جنوبی قیمت تخم مرغ هزار تومان تخم مرغ عمده فروشی موجود نیست بسته بندی مغازه دار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه

 این روز‌ها وضعیت قیمت‌ها در بازار اجاره مغازه به حدی عجیب است که برخی سراغ اجاره راه پله می‌روند. به عنوان مثال فردی یک مغازه در راه پله را برای اجاره گذاشته است.

هزینه اجاره یک راه پله با فضای ۵ مترمربع در تهران ماهی ۵ میلیون تومان است. نکته جالب توجه اینجاست که برای اجاره این مغازه باید ۲۰۰ میلیون تومان هم پول پیش بدهید. به نظر می‌رسد که باید فکری به حال هزینه اجاره مغازه‌ها شود.

منبع: سرانه

tags # اجاره‌نشینی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت