Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکنون دو بسته حمایتی اعطا شده است و در بودجه سال آینده ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی‌اصغر مونسان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان یزد در حاشیه بازدید از آثار تاریخی استان یزد و افتتاح آب انبار مسجد جامع استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه شاهد مشارکت مردم در احیا بافت تاریخی و تبدیل به مکان‌های بوم‌گردی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: استان یزد هزار پایگاه تاریخی در حال مرمت دارد، این اقدام بسیار منحصر به فردی است که در یک بافت تاریخی این تعداد محل در حال بازسازی وجود داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بخشی از این مکان‌ها تمام شده و تعدادی هنوز در حال انجام است.

مونسان بیان کرد: یکی از فعالیت‌های جذاب تبدیل کارخانه ریسندگی و نساجی سنتی به هتل است که عملیات اجرایی آن با عنوان آبادگران در محل کارخانه سعادت با متراژ 48 هزار متر راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: این مجموعه گردشگری دارای هتل با ظرفیت 426 تخت اقامتی، سینما، مجتمع تجاری و تفریحی است برای انجام این پروژه 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای ساخت آن حدود 300 نفر در حال کار هستند.

مونسان ادامه داد: تاکنون هتل‌های گوناگون مثل هتل کاروان‌سرا داشتیم و در حال حاضر بزرگترین مجموعه هتل کارخانه در حال ساخته شدن است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: اکنون محصولات جدیدی در حال اضافه شدن به حوزه گردشگری است که از بزرگترین جاذبه کشوری یزد و کشور می‌شود.

مونسان اظهار داشت: برای ترمیم بافت تاریخی از محل بودجه بازآفرینی شهری استفاده می‌شود اما با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی 500 میلیارد تومان تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: زیورآلات سنتی در یزد مورد توجه ویژه وزارت میراث فرهنگی بوده و یزد هم برند اولین شهر جهانی را کسب کرده است و هم با اقدام دیگر به شهر ملی زیورآلات و یک برند دیگر برای مردم یزد فراهم شد.

گلایه مدیر کل میراث فرهنگی البرز از کمبود کادر حراست از اماکن تاریخی/ چند برابر آمار ثبت شده اماکن تاریخی داریموزیر میراث فرهنگی: کرونا به صنعت گردشگری لطمه جدی وارد کرد / همکاری کامل ‌با وزارت بهداشت داشتیمامام جمعه یزد: میراث فرهنگی و گردشگری معرفی فرهنگ غنی اسلام را در اولویت قرار دهد

وزیر میراث فرهنگی در یزد گفت: اعتبارات ویژه‌ای برای بازاریابی کسب و کار صنایع و زیورآلات در نظر گرفتیم.

مونسان خاطر نشان کرد: کرونا در دنیا خسارت‌های زیادی به بار آورده، به خصوص بخش گردشگری کشور ما که با سرعت مطلوب پیش می‌رفت را دچار مشکل کرد.

وی گفت: دو بسته حمایتی برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شد، اول برای کسب و کارهای اشتغال محور و حفظ اشتغال آن‌ها بود، بسته حمایتی دوم این شرط را نداشت.

مونسان افزود: این تسهیلات در مجموع مبلغ 1300 میلیارد تومان بوده که تاکنون 500 میلیارد آن به دست مشاغل آسیب‌دیده از کرونا رسیده است، همچنین در بودجه سال 1400 یک ردیف 7 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده اما آنچه درد این صنعت را درمان می‌کند رفع کرونا است.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان میراث فرهنگی صنایع دستی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است