Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@18:32:24 GMT

انتشار اولین تصویر سه بعدی واقعی از ویروس کرونا + فیلم

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۶۰۲۶

انتشار اولین تصویر سه بعدی واقعی از ویروس کرونا + فیلم

‍‍‍‍‍‍

تصویر زیر یک ذره ویروس SARS-CoV-2 را نشان داده و توسط محققان دانشگاه چینهوا چین، دانشگاه علم و صنعت ملک عبداله (KAUST) و شرکت Nanographics ایجاد شده است:

 

محققان دانشگاه چینهوا برای خلق تصویر فوق، ذرات ویروس SARS-CoV-2 را از نمونه‌های منجمد برداشته و آنها را با استفاده از تکنیک عکسبرداری CryoET اسکن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کمک این تکنیک می‌توان تصاویر سه بعدی بسیار باکیفیت از نمونه‌های بیولوژیکی مثل درشت‌مولکول‌ها (Macromolecule) یا سلول‌ها ایجاد کرد. محققان با استفاده از این تکنیک توانستند ساختار پروتئین‌های تاج شکل (اسپایک) ویروس را تا حد ممکن حفظ کنند.

سپس شرکت اتریشی Nanographics (زیرمجموعه دانشگاه فناوری وین) اسکن‌های تهیه شده توسط دانشگاه چینهوا را به کمک محققان دانشگاه ملک عبداله به تصویر سه بعدی پرجزئیات تبدیل کرد. محققان قسمت‌های مختلف ویروس کرونا را با رنگ‌های مصنوعی رنگ آمیزی کردند تا اولین تصویر سه بعدی از این ویروس با جزئیات بی‌سابقه متولد شود.

دانشگاه چینهوا سپتامبر سال گذشته میلادی معماری ویروس SARS-CoV-2 را تشریح کرد که در درک بهتر ویروس و توسعه واکسن برای آن تأثیرگذار بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: دیجیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کووید 19 پارسی خبر سبک زندگی سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد