Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی امروز (یکشنبه) از آمادگی کابینه خود برای به‌کارگیری تمامی امکانات موجود جهت برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات دسامبر آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع‌رسانی فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و رئیس شورای ریاستی این دولت، او امروز با حضور در دفتر کمیساریای عالی انتخابات این کشور در طرابلس از تجهیزات و امکانات موجود در این دفتر بازدید کرده و در جریان کارهای انجام شده و مقدمات در پیش گرفته شده از سوی کمیساریا برای برگزاری موفق انتخابات ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه یاد شده، سراج در این بازدید با عماد السایح، رئیس این کمیساریا و اعضای آن درباره کارهای مقدماتی کمیساریا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تاریخ تعیین شده گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در این دیدار مسایل فنی و مالی مربوط به انتخابات، حوزه‌های همکاری میان کمیساریا و دفاتر سازمان ملل، برنامه‌های ویژه این سازمان و اتحادیه اروپا، حمایت و تجربه‌هایی که ممکن است این طرف‌ها برای برگزاری انتخابات مطابق با عالی‌ترین استانداردهای بین‌المللی ارائه دهند، جزئیات برگزاری انتخابات، چگونگی نظارت بر آن، لیست‌های ثبت اسامی رای‌دهندگان در داخل و خارج لیبی و تمامی مسایل مربوط به انتخابات را مورد بررسی قرار داد.

السراج در این دیدار اظهار کرد: کابینه دولت وفاق ملی با تمامی امکانات خود برای برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات دسامبر آتی آماده است.

از طرفی، اتحادیه عرب از توافقات به دست آمده میان هیئت مجلس نمایندگان و شورای عالی کشور لیبی در نشست‌های مراکش در بوزنیقه در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژانویه جاری استقبال کرد.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت: اتحادیه عرب از تمام تلاش‌های ملی لیبیایی‌ها در راه دستیابی به حل و فصل سیاسی وضعیت کشور حمایت کرده و در این خصوص از تفاهمات حاصل شده در جریان نشست‌ها به میزبانی دولت مصر در شهر الغردفه در خصوص مقدمات قانونی برگزاری انتخابات در پایان سال جاری میلادی استقبال می‌کند.

این مسؤول نسبت به این پیشرفت مهم در حل بحران لیبی و پیشبرد روندهای راه حلی که سازمان ملل بر آن نظارت دارد، ابراز اطمینان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فایز السراج بحران لیبی برگزاری انتخابات دولت وفاق ملی برای برگزاری اتحادیه عرب ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد